welke scooter

Appie50 said:
Waarom geen twee groepen, 1 met zippie's en een groep met 'vreemde' scooters. Ik denk dat er dan wat meer verschillende merken komen te rijden. Het is tevens voor publiek leuker als er een scooter/merk mee rijdt waar zij zelf ook op rijden.

Verder weet ik nog niet wat ik ga doen, maar gezien mijn lengte zou een zip 2000 erg aangenaam voor mij zijn.

Het is tevens voor publiek leuker als er een scooter/merk mee rijdt waar zij zelf ook op rijden.

Tja, daar zit wat in.............want hoe vaak zie je nu op straat eigenlijk zip sp's rijden.......behalve op meetings dan ?
Daar komt bij dat een redelijk tot goed presterende "niet zip" in de huidige wedstrijden veel meer opvalt bij het publiek. Voor ons o.a. een reden geweest om mee te doen. En nu met leslie aan het stuur en voorheen met rodney en emile was dat best mooi om te zien.........meer zipjes achter je als voor je ( in de totale standaardklasse) en regelmatig in de top 10 A klasse.
En als je echt wil leren.........neem een goed sturende scooter met wat minder vermogen en vecht voor je plek
 
idd, toch reden leslie en ik nog niet eens zulke slechte tijden tov. de zips met meer vermogen... en dat op een circuit met aardig lange rechte stukken, waar hun dus een stuk sneller zouden moeten zijn.

Zo zie je maar dat het niet altijd op vermogen aankomt maar ook door degene die de scooter bestuurd, daarom ben ik ook best wel trots op onze 4e plek afgelopen weekend :).
 
En jullie trots is volledig terecht, en "het peugje" wil best wel hard lopen als het moet hoor. Heb zelf als vrijwel onervaren rijder 3 x meegereden op resp. assen en croix en er genoeg in kunnen halen. Vorig jaar als 3e ge-eindigd met rodney......maar dat kwam ook door diskwalificatie van een ander team moet ik er eerlijk bij zeggen :rolleyes:
 
peugeot nl said:
En jullie trots is volledig terecht, en "het peugje" wil best wel hard lopen als het moet hoor. Heb zelf als vrijwel onervaren rijder 3 x meegereden op resp. assen en croix en er genoeg in kunnen halen. Vorig jaar als 3e ge-eindigd met rodney......maar dat kwam ook door diskwalificatie van een ander team moet ik er eerlijk bij zeggen :rolleyes:

:)
 
peugeot nl said:
En jullie trots is volledig terecht, en "het peugje" wil best wel hard lopen als het moet hoor. Heb zelf als vrijwel onervaren rijder 3 x meegereden op resp. assen en croix en er genoeg in kunnen halen. Vorig jaar als 3e ge-eindigd met rodney......maar dat kwam ook door diskwalificatie van een ander team moet ik er eerlijk bij zeggen :rolleyes:

Moet dat nu alweer opgehaald worden :p
 
Appie50 said:
Nou laten we een Zip klasse en een "ander merk" klasse in het leven roepen.

Mijn stem is er i.i.g.

Stemmen is een ding, concrete aanmeldingen is een ander...
zie ditech idee....

Tinne..
 
ik denk dat er wel heel veel jongens (en meisjes) zij die graag mee willen doen maar omdat het zoveel kost het niet aandurven , een echte std klasse zoals di-tech was mooi geweest en gaf meer mensen de kans om me te doen..

maarja , als ik dan de kwaliteit van di-techs bekijk achteraf was het ook beter van niet :p
 
melf #50 said:
ik denk dat er wel heel veel jongens (en meisjes) zij die graag mee willen doen maar omdat het zoveel kost het niet aandurven , een echte std klasse zoals di-tech was mooi geweest en gaf meer mensen de kans om me te doen..

maarja , als ik dan de kwaliteit van di-techs bekijk achteraf was het ook beter van niet :p

praten we nu over een klasse met standaard scooters?
óf merken anders dan piaggio maar wel `opgevoerd`.
(zonder zip of zonder piaggio?)

Tinne..
 
melf #50 said:
ik denk dat er wel heel veel jongens (en meisjes) zij die graag mee willen doen maar omdat het zoveel kost het niet aandurven , een echte std klasse zoals di-tech was mooi geweest en gaf meer mensen de kans om me te doen..

maarja , als ik dan de kwaliteit van di-techs bekijk achteraf was het ook beter van niet :p
Ik wou me inschrijven voor Di-tech, Kerv was al ingeschreven, maar tis ook geen porem om met een onbegrensde scooter te racen, gaat de lol er snel vanaf.
 
dani said:
Ik wou me inschrijven voor Di-tech, Kerv was al ingeschreven, maar tis ook geen porem om met een onbegrensde scooter te racen, gaat de lol er snel vanaf.
op wemeldinge kun je mooi kopje thee drinken onderweg dan :p
 
Tinne said:
praten we nu over een klasse met standaard scooters?
óf merken anders dan piaggio maar wel `opgevoerd`.
(zonder zip of zonder piaggio?)

Tinne..

zou mooi zijn dat er een klasse komt die gesponsord wordt, maar dan zit je net als de derbi sm klasse met 1 merk...

en dan ook echt een beetje std , gewoon std cilinder met als veranderingen bijv. uitlaat , membraankleppen , 17,5mm carb , vario/koppeling/v-snaar en vertanding ofzo ..
 
melf #50 said:
zou mooi zijn dat er een klasse komt die gesponsord wordt, maar dan zit je net als de derbi sm klasse met 1 merk...

en dan ook echt een beetje std , gewoon std cilinder met als veranderingen bijv. uitlaat , membraankleppen , 17,5mm carb , vario/koppeling/v-snaar en vertanding ofzo ..
dit is niet te controleren.
 
welles

tja , mischien hetzelfde idee als met die di-tech klasse , dat er scooters beschikbaar worden gesteld door de sponsor en dan allemaal dezelfde setup , en dan na de wedstrijd inleveren.. (het zal niet gebeuren maar zou wel kunnen)
 
melf, waarom denk je dat de SM klasse uitlaten vrij zijn....
Puur omdat uitlaten moeilijk te controleren zijn, je kan uitlaten namelijk laten namaken.
En bovendien kost heel dit rijtje van jou zoveel tijd om alleen al 1 scooter te controleren dat dit nooit zal gebeuren.

Zo'n inlever actie zou goed zijn, net als red-bull rookies/ADAC.
 
En de sobw maar rondrijden met een vrachtwagen vol met scooters, van de ene race naar de andere..... :)

Maar denken we echt dat er genoeg animo is om een gehele nieuwe klasse op te zetten? Veel overstappen? veel nieuwe racers? leegloop andere klasse`s?

btw, als ik zeg 70cc @ sobw scooter..... wat zeggen jullie dan?
"dream on?"

Tinne..
 
Back
Top