De bezorgscooters zijn veelal geleased,je zoekt een snorscooter die wel ongeveer 40 km/u kan? waarom dan niet meteen een bromscooter? over krap twee weken moet je op een snorscooter tòch ook een helm op en een officieel op 45 km/u begrensde bromscooter (geen extra kosten voor ontgrenzen) krijgt jullie tweeën denk ik makkelijker van z'n plek. En als 45 je te hard is, geef je wat minder gas?
als ik kijk waar pizzakoeriers mee rijden, dat is allemaal Kymco of Sym. die gaan er niet zuinig mee om. als het echt zulke troep zou zijn, zou de pizzabakker dan niet liever (minder vaak) piaggo geld uitgeven? net als Pimo zegt: goed onderhoud is belangrijk.
Bedankt voor uw bericht. Maar zou u mij de AGM aanraden en waarom wel/ niet.Welke scooter is sterk afhankelijk van je eigen smaak.
Nu weet ik wel dat bv piaggio erg goede scooters bouwt maar sym ook.
Van alle die je opnoemt gaat mijn voorkeur hier dan ook naar uit. (piaggio)
Maar alles valt en staat met goed onderhoud.
Zelf rij ik een Kymco Grand Dink en dat bevalt mij zeer goed maar is wel een 2-takt.
gr Pimo
Dat zijn inderdaal hele goeie scooters. Wel prijzig. Bij new york pizza hadden wij altijd sym xpro 50 scooters. Zijn rond de 2500 euroje zoekt een snorscooter die wel ongeveer 40 km/u kan? waarom dan niet meteen een bromscooter? over krap twee weken moet je op een snorscooter tòch ook een helm op en een officieel op 45 km/u begrensde bromscooter (geen extra kosten voor ontgrenzen) krijgt jullie tweeën denk ik makkelijker van z'n plek. En als 45 je te hard is, geef je wat minder gas?
als ik kijk waar pizzakoeriers mee rijden, dat is allemaal Kymco of Sym. die gaan er niet zuinig mee om. als het echt zulke troep zou zijn, zou de pizzabakker dan niet liever (minder vaak) piaggo geld uitgeven? net als Pimo zegt: goed onderhoud is belangrijk.
Hallo Sparky, door de post van C-row toch maar besloten om voor een brom-scooter te gaan.Als je een nieuwe scooter wilt kopen is 2000 Euro niet erg veel en de keuze erg beperkt, daar komt nog bij dat eventueel de inbedrijfstellingskosten in Nederland er nog bij komen.
Ik woon in Belgie en de enigste twee scooters die nog voor 1999 Euro verkocht worden zijn de Piaggio Zip en de Kymco Agility.
De eerstvolgende in prijs is de Sym Orbit 3 voor 2099 Euro.
De Zip is sowieso veel te klein voor jullie beide.
Als ik jouw was zou ik nog een paar maandjes sparen en een wat ruimere scooter kopen met een relatieve lage instap zoals bijvoorbeeld de Sym Symphony, de Sym Jet 4, de Sym Jet 14, de Piaggio Liberty, de Peugeot Kisbee, de Peugeot Tweet Evo of de Aprilia SXR
Ik ben benieuwd welke brommer u heeft, lage instap is misschien wel erg fijn. Kunt u aangeven welke u heeft?Mijn zoon heeft een Sym Orbit 3 en ik vind niet dat je erg fijn zit als je acherop zit.
Niet de buddy deze is wel oké als er 2 personen van ongeveer 75 kg op zitten maar de plaats waar de passagieer zijn voeten kwijt moet is erg smal en je zit erg verkrampt om je voeten op deze plaats te zetten/houden.
Ik raad je aan gewoon met z'n tweeen naar een dealer te gaan en te passen.
Ikzelf heb een scooter met vrij lage instap, ik ben in jouw leeftijd maar ik vind dit super, bovendien zit je op zo'n scooter ook wat meer op de voorste helft van de buddie wat weer ten goede komt voor de plaats die de passagier heeft en bovendien heb je op een scooter met lage instap wat meer beenruimte en raken je knieen, vooral als je groot bent door de zithouding, minder snel het beenschild/stuur.
En ja, het heeft geen zin meer om een snorscooter te kopen, je moet volgend jaar toch een helm dragen en eenmaal aangeschaft, je raakt ze aan de straatstenen niet meer kwijt daardoor.
Welke scooter is sterk afhankelijk van je eigen smaak.
Nu weet ik wel dat bv piaggio erg goede scooters bouwt maar sym ook.
Van alle die je opnoemt gaat mijn voorkeur hier dan ook naar uit. (piaggio)
Maar alles valt en staat met goed onderhoud.
Zelf rij ik een Kymco Grand Dink en dat bevalt mij zeer goed maar is wel een 2-takt.
gr Pimo
Bedankt voor uw bericht. Maar zou u mij de AGM aanraden en waarom wel/ niet.
Hier sluit ik mij bij aan. De injectie modellen zijn niet zo interessant meerPiaggio is ook niet meer wat het ooit geweest was..
Heb even gekeken op internet en het wordt zeer waarschijnlijk toch een 45+ scooter
en dan gaat het tussen de
Sym Fiddle II Injectie Mat Zwart
Sam Orbith 3 injectie mat zwart
Nou schiet maar, welke wel en welke niet!!
Ik vind deze forum wel erg fijn, thanxxxx
Sym Orbit IIIJaar : 2022Garantie : 3 jaar Gebruik : City & Daily Motor : 4 takt Cilinderinhoud : 49.5 cc (Klasse A/B) Benzinetoevoer : Injectie Max vermogen : 2.3 Kw Max vermogen : 3.2 hp Max snelheid : 45 Km/u Koeling : Air Ontsteking : CDI Start : Elektrisch Transmissie : CVT Voorwiel : 120/70-12 Achterwiel : 130/70-12 Voorvering : Telescopisch Achtervering : Mono Remmen voor : Disk 190 mm Remmen achter : Trommel 130 mm Lengte : 1915 mm Breedte : 680 mm Hoogte : 1125 mm Wielbasis : 1290 mm Grondvrijheid : 800 mm Inhoud benzinetank : 5.5 l Gewicht : 107 Kg |
Garantie : 3 jaar Gebruik : City & Daily Motor : 4 takt Cilinderinhoud : 49.5 cc (Klasse A/B) Benzinetoevoer : Injectie Max vermogen : 2.3 Kw Max vermogen : 3.2 hp Max snelheid : 45 Km/u Koeling : Air Ontsteking : CDI Start : Elektrisch + kick Transmissie : CVT Voorwiel : 110/70-12 Achterwiel : 120/70-12 Voorvering : Telescopisch Achtervering : Mono Remmen voor : Disk 190 mm Remmen achter : Trommel 110 mm Lengte : 1890 mm Breedte : 695 mm Hoogte : 1150 mm Wielbasis : 1320 mm Grondvrijheid : 800 mm Inhoud benzinetank : 5.2 l Gewicht : 95 Kg |