Welke beginner scooter moet ik kopen?

NFromA

New Member
Ik heb al een tijdje mijn rijbewijs en ik kan maar niet de keus nemen welke ik nou wil precies. Ik vind het belangrijk dat hij lang meegaat en geen problemen krijgt en dat hij een beetje snel optrekt. Ik heb 3 scooters op het oog waarvan ik graag wil weten wat de beste keus is.

#1 Aprillia SR50 Motard- 2400 euro
Aprilia-SR-50-Motard-1.jpg

#2
Piaggio zip 50 SP- 2000 euro
Piaggio-zip-sp-agaat-porsch-grijs-1.jpg

#3 Yamaha Jog R- 1949 euro
2012 Yamaha Jog R EU Competition White Studio 001.jpg
 

Attachments

  • Aprilia-SR-50-Motard-1.jpg
    Aprilia-SR-50-Motard-1.jpg
    26.1 KB · Views: 1
  • Piaggio-zip-sp-agaat-porsch-grijs-1.jpg
    Piaggio-zip-sp-agaat-porsch-grijs-1.jpg
    46.8 KB · Views: 1
Advertisement - register to remove this

Ik heb al een tijdje mijn rijbewijs en ik kan maar niet de keus nemen welke ik nou wil precies. Ik vind het belangrijk dat hij lang meegaat en geen problemen krijgt en dat hij een beetje snel optrekt. Ik heb 3 scooters op het oog waarvan ik graag wil weten wat de beste keus is.

#1 Aprillia SR50 Motard- 2400 euro
Aprilia-SR-50-Motard-1.jpg

#2
Piaggio zip 50 SP- 2000 euro
Piaggio-zip-sp-agaat-porsch-grijs-1.jpg

#3 Yamaha Jog R- 1949 euro
View attachment 56671
Zoek gewoon naar een 2de hands 2t. Zorg wel dat je hem niet van een beunhaas koopt.
 
De zip vind ik zelf toch wel iets te duur voor die prijs. Zou niet meer als 1700 euro mogen kosten.
Zou zelf eerder kiezen voor de jog of de sr50 motard.

En dan de jog vanwege ze lagere prijs. Maar als je meer berg ruimte in de sr motard hebt zou dat ook een keuze kunnen zijn. Al vind ik 2400 euro ook wel vrij veel.

2dehands raad ik je dan niet aan. 9/10 scooters zijn toch al afgetrapt.(of zwaar op leeftijd) Van een nieuwe zal je minder gezeik aan hebben en je hebt er meer plezier van + garantie op de scooter. 2ehands heb je geen garantie op.

Minarelli blok van de jog vind ik overigens beter dan het EURO 4 piaggio blok die vol geknepen is. En piaggio heeft de neiging om hun scooters standaard lang zamer te laten lopen. Zo liep mijn piaggio zip 2t uit 2011 maar maximaal 40km/u op de teller dan wat normaal 45 / 50km op de teller zou zijn. Piaggio heeft ook een begrenzer plaat in de carb zitten. Als je pech hebt zit er ook een ECU erin.
Daarnaast voor minarelli is er veel spul voor te vinden, zelfde als het gy6 blok. Dus als je een winkel in loopt, voor minarelli hebben ze altijd wel iets liggen.
 
Last edited:
Back
Top