wat zou jij veranderen bij deze setup

Liquidian

Well-Known Member
Ey

Setup:
Polini Evo50
Malossi Mutlivar Sport
Hebo koppeling
Yasuni R
Malossi Wingbell
17,5mm Dell'Ortho


Volges mij hoeft er niet egt wat verandert te worden bij deze setup aangezien hij niet egt optimaal draait... CORRECT ME IF I AM WRONG!!

geef ff advies...
Vraag 1: Moet ik nog wat veranderen zodat hij mij niet vast loopt met deze setup..?

Vraag 2: Wat zou jij als je deze setup had nog veranderen???

LET OP!!! Vraag 1 en 2 zijn niet hetzelfde
 
Advertisement - register to remove this

of een laagtoerige cilinder kopen , of de yas r weg doen :)

Verder gewoon leuk setupje.
Evo50 moet aardig wat toeren maken wil ie gaan presteren. De wand is heel erg goed dus snel vast lopen zal ie niet doen. ( als je alles netjes moteerd. Tapeinden niet te strak aandraaien en goed smeren enzo )

:)
 
de cilinder is de krachtbron in je setup zo te zien, maar met een aantal onderdelen die je nu hebt kun je de kracht niet echt kwijt.
Iig een vollewang krukas is niet verkeerd, voor meer carterdruk etc.
En als je geld genoeg hebt zou ik cker nog heel wat meer verbeteren.
Een evo50 uitlaat draait op een std. evo cilinder iig beter dan een C20, en C16 is cker geen optie die heeft idd een te groot volume en daar is een evo50 te hoogtoerig voor.
Een MHR2000 zou ook leuk zijn, je carb is wel ok, een 19 zou iets beter zijn, maar dit zal je cker niet veel verneembaar verschil opleveren.
Ga eerst maar voor een mooi asje, een Power1 is een zeer goede, en voor een zeer goede prijs.
Hoop dat je wat aan mijn advies hebt, suc6
 
jow ik ben wel van plan om over een paar maand een evo asje te kopen met c3 lagers... dat is cker maar heb ik nu geen geld voor, maar dat komt dus wel :)

en iedereen bedankt voor je advies :)

als je nog advies heb geef ut maar :)
 
Ik heb zelf ook evo50.

Als ik jouw was zou ik geen c3 lagers nemen maar malossi lagers met kunststof kooi.
Verder zou ik voor krukas een malossi RHQ of een polini evo as gaan.
Je moet echt wel denken aan een 19mm carburateur want daar presteert hij het beste op. Een 21mm kan te groot zijn. En dat ga je merken in het vermogen.
Malossi MHR 2000 vario of polini evo vario.
Als je andere achterpoelies haalt dan is het toeren verloop ook een stuk beter als van je standaard poelies.
En aangezien dat je blok toch uit elkaar gaat dan zou ik ook mijn carters laten tunen. En de waterpomp reviseren.
En je zou er nog een binnenrotor onsteking op kunnen monteren.

Voor de rest is het goed afstellen en dan blijft het wel heel.

En vastlopen doet een cilinder niet zo snel. Je moet hem heel goed smeren en moet goed smeermiddel geen goedkope olie want dat merk je in de levenduur van je cilinder en zuiger.

Maar de vraag is dan wat wil je met je setup gaan doen?
Wil je er gewoon mee rijden of mee naar meetings en races?

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Back
Top