cilinderstang afgekraakt, wat zou ik doen??

Status
Not open for further replies.

RocketTuner

Mina vert power
ok, kwou dus vandaag m'n cilinder steken, en kdraai de 4 moeren bovenaan de cilinder aan, opeens KRAK.
Ok, alles er terug af.
De stang zat nog zo'n 5cm uit het blok, dus ik met een proberen ze eruit te draaien met een spantang maar er kraakte nog een stuk af.


Nu zit er nog zo'n 5mm uit het blok. Wat o wat kan ik doen???
opwarmen??
 
Advertisement - register to remove this

uitboren , de stang knapt niet voor niks af voor een 2e keer , deze zit echt vast en komt er niet zomaar uit.

enigste wat je zou kunnen proberen is er een gleufje in maken en met een schroevendraaier proberen maar omdat ie al 2 keer is afgeknapt lijkt me het niet dat ie los gaat komen
 
als je hem de 2de keer goed warm had gestookt en kruipolie had gebruikt was het waarschijnlijk wel gelukt. tip voor de volgende keer.

maar jij zei dat het met vastdraaien gebeurdE?

hoe vast zet jij ze in godsnaam!!???
 
ik draai ze gewoon aan, maar het was er eentje die helemaal in schroefdraad was, en ik kon blijven evenveel macht zetten, ik blijven draaien, en dan KRAK.
Anyway tis nu zo.
Ik zal eens proberen met opwarmen en dan kruipolie en dan spantang erop.

En uitboren, met welke maat (M) moet ik dat dan doen?
en ben je zeker dat dit dan nog wel goed komt met m'n draad?
 
daar heb je dus het probleem ook al , een tapeind van helemaal draad moet je ook niet gebruiken , had je deze direct vervangen was er niks aan de hand geweest ,nu heb je dus problemen wat je makkelijk had kunnen voorkomen.

maargoed , probeer nog maar even wat en anders uitboren , gewoon een duupje in slaan exact in het midden en dan recht in het midden met een 2mm boortje beginnen en dan steeds iets groter , bij 4 a 4,5 mm kan het al zijn dat het tapeindje afbrokkeld , maximaal 5 milimeter gebruiken! draadtap m6 erdoor en klaar..

mocht het met m6 niet willen kun je er altijd nog m7 draad in maken en er een verloop tapeind in zetten ,deze is onderaan m7 en boven m6
 
Anders even laten doen ergens, als je het zelf niet zeker weet:) Beter dat het goed gedaan word en wat geld kost, dan dat het nog meer verneukt word:) Maarja das aan jou zelf natuurlijk.
 
mja, ben er nu al zelf aan begonnen dusja

Opwarmen en wd 40 lukte niet, spantang krijgt er gewoon geen grip op.
Dan met dremel gleufje maken en dan met platte schroevendraaier werkt ook niet, je plooit de stang gewoon met niet eens zo veel macht :s.

Ben dus bezig met uitboren. Eerst met M2, heb net M3 gedaan. En als ik dan M5 gedaan heb, wat moet ik dan precies doen??
 
Last edited:
ok, heb nu 4.5 gedaan.
De stang is nu al zeer dun, maar brokkelt nog steeds niet mee.
Moet ik nou nog een beetje hoger gaan? (M5) of iets anders?

en hoe bedoel je samen duwen?

Er zit zowat niks meer van stang boven het blok door dat dremelen enzo.
 
ok net geprobeerd om M6 te tappen, maar geraakte er met al m'n macht echt niet in:s

Ok, dan maar eerst effe M5 derin, dat ging goed.
Nu zie ik dat het draad met die M5 nu eigenlijk zeer goed is.

Is het nog de moeite om er een M6 in te tappen nu?
(kgeraak er btw nog steeds niet in)
Zou ek het gewoon met een M5 stang proberen?
 
er moet m6 in minimaal , je kunt even de boel een beetje ruimen met de 5mm boor , maar het is ook belangrijk dat je een goeie tappenset hebt die in 3 stappen doet , dus 3 tappen in M6 van stomp tot scherp , dat is het beste eigenlijk.
 
ErwinM. said:
offtopic: waarom mag je er eigenlijk niet een tapeind van helemaal draad in doen?

miskien noob vraag maar ik vroeg het me ff af:D

offtopic*


omdat zo'n draadeind een stuk zwakker is , dit kan 2 dingen veroorzaken , hetgeen wat TS nu heeft , dus afknappen ,en uitrekken en daardoor een lekke kop
 
bon, heb het intussen opgelost. Heb er M5 draad kunnen in tappen en dit was reeds zéér stevig. Heb dan een M5 stang gaan halen om eens te proberen en die erin gezet, cilinder gestoken, en alles blijft zeer goed vast zitten. Moest het nu toch breken kan ik nog steeds M5 boren en dan M6 tappen.
Mss niet de beste oplossing maar het lukt wel:)

thx allen voor de snelle raad.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top