Wat zijn jullie kwijt voor de auto?

meen uit me hoofd dat ik 22.50 wegen belastig betaal
en 80 euro allrisk verzekering op me eigennaam :d
3 schade vrijejaren en ben 19 :D

rest geen onderhoud want me auto is net 2 maanden oud
 
ik heb een seat leon

wegenbelasting = rond de 90 euro per kwartaal, maar de verzekering kost te veel :X 165 euro per maand, is wel allrisk, maar ja ik vind het belachelijk, en ga waarschijnlijk ook wel weer een andere auto halen daarom. onderhoud heb ik nog niet gehad, en voorlopig ook niet :p
 
Centraal beheer via me werk (zorg en welzijn) 70 euro per maand voor wa +
Eigen naam
Volkswagen corrado g60 1989
31 euro per maand (1120 kilo)
benzine: vol tankje per week 60 euro
tuning en uitbouw zijn bijkomende kosten als je dat doet, voor de rest alleen onderhoud.
 
@ william

nadeel van een wa+ verzekering bij een wat oudere auto is dat als hij totall loss is of gestolen word je vrijwel niks terugkrijgt.
 
William G60 said:
Centraal beheer via me werk (zorg en welzijn) 70 euro per maand voor wa +
Eigen naam
Volkswagen corrado g60 1989
31 euro per maand (1120 kilo)
benzine: vol tankje per week 60 euro
tuning en uitbouw zijn bijkomende kosten als je dat doet, voor de rest alleen onderhoud.



mag ik vragen hoe oud je bent? en krijg je korting ofzo?

omdat g60 moeilijk te verzekeren is als jong persoon.
 
@ beta. taxatie is echt een must. Laat ik volgend jaar doen.
Klopt idd, de dagwaarde van mijn C is 3500 euro (10% van de nieuwwaarde)

@siep

mag ik vragen hoe oud je bent? en krijg je korting ofzo?

omdat g60 moeilijk te verzekeren is als jong persoon.


ik ben 21. Ik krijg 30% extra korting via de ZWG.
Ik zit nu op 4 schade vrije jaren (2 kreeg ik bij afsluiten van me verzekering, en ik heb er nu zelf 2 bij)

en g60 is zeker kut te verzekeren, alleen grotere maatschappijen doen het. Maar via Corrado club nederland kan je ook bij de huis verzekeraar aanmelden. Hun zijn ook niet duur. Dat ga ik ook doen als ik ooit mijn baan kwijt raak.

Want Centraal beheer is best duur zonder korting.
 
Siep Wokkel said:
mag ik vragen hoe oud je bent? en krijg je korting ofzo?

omdat g60 moeilijk te verzekeren is als jong persoon.

Het is zeker moeilijk om en snelle auto verzekerd te krijgen als je onder de 24 bent. Bij centraal beheer kan je dit wel als je onder de 24 bent maar het kost je wel een hoop geld. Ik wilde mijn Golf gti 16 v ook op mijn naam verzekeren, dus heb eerst een aantal andere verzekeringsmaatschappijen opgebeld en ik kreeg 9 van de 10 keer een verwijzing naar centraal beheer.
Daarom ook maar op mn vaders naam gezet omdat ik het toch iets te duur vond om op eigen naam te zetten.
Kosten:

verzekering: 246 euro (Pa's naam, klaverblad verzekeringen)
Wegenbelasting: 21 euro per per kwartaal
benzine: 70 euro per maand
APK + onderhoud: tege de 300 euro (ligt puur aan hoe je met auto omgaat :p)

totaal valt het wel mee maar dat komt puur omdat de auto op pa;'s naam staat.

ciao Kevin
 
BetaDriver said:
19 jaar
VW Golf IV 1.9 tdi 110 pk highline uit 1999


wa + beperkt casco - 1153 euro per jaar @ FBTO
wegenbelasting - iets van 820 euro per jaar
brandstof - +- 0.86 euro/L @ +- 1:18

verder ben je apk + onderhoudsbeurten kwijt en alles wat slijt moet eens in de zoveel tijd worden vervangen.

Het gelijkwaardige denk ik ongeveer kwijt te zijn komend jaar... Dan een A3 i.p.v. Golf IV...
 
Hoewel de verzekering wat simpeler zal zijn... Heb wel 0 schadevrije jaren [gewoon een ton rondcrossen in auto's van je ouders :rolleyes:], maar ben wel bijna 25 jaar 8)
 
Siep Wokkel said:
thx william



lieuwe?

hoe flk je dat? oldtimer op ouders naam?

kan je een gti oldtimer op egen naam zetten..

Oldtimer op moeders naam ja .. kon niet op eigen naam zetten icm oldtimerverzekering. Kon auto ook wel op eigen naam zetten en dan normale verzekering .. was ook niet al te duur ivm de goeie connecties die mijn moeder met het verzekeringsbedrijf heeft 8)

Ding is dus semi-oldtimer (20-25) dan kun je em al in de oldtimer verzekering hangen @ 25 blabla geen belasting, maar dat weet je wel ;)
 
Back
Top