Wat zijn jullie kwijt voor de auto?

stormer

Well-Known Member
Ik wil dus binnenkort een ototje gaan halen (Peug 306)

Maar nu wil ik eigenlijk even duidelijk hebben wat dat preciues gaat kosten.
Dus wil ik van jullie graag weten:

Waar ben je verzekerd?
eigen naam of op ouders ?
Wat voor auto
Wat kost wegenbelasting
Wat voor andere kosten komen er nog kijken (naast onderhoud en benzine)

Kan ik met maandsalaris van 350 euri 306 rijden en nog wat overhouden?

Thnx

Greetzz
 
Advertisement - register to remove this

Reken 40 euro p/w benzine.

Wegenbelasting hangt natuurlijk van auto af.
Aanschaf auto, onderhoud.

Ik denk dat je echt weinig overhoud.
 
Nee.

ik ben zowiezo 100 euro p maand kwijt aan vaste lasten. Daar komt minstens 50 euro aan benzine kwijt...

en ik denk dat je aan 50 euro p maand wel moet zitten aan je onderhoud NAAST alles wat je nu hebt :)

Zo zijn 2 bandjes voor mijn sloep al 278 euro's... remsigmentjes voor vervangen is ook al 80 euro's... apk'tje en grote beurt is 158 @ kwik-fit... Ga zo maar door...


Type: Honda civic
wegenbelasting: 20 euro p maand
verzekering op eigen naam: 73 euro p. maan.
 
Ik heb een peu 106 uit '92 (die gele op me avater :p)
Is verzekerd op me pa's naam: 28.95eu per maand
Verzekering is iets van Aura's ofzo :?
Wegenbelasting is: 15eu per maand

Ik heb een soort gelijk inkomen als jij per maand en ik kom er goed mee rond. Als ik um op me eigen naam had verzekerd kwam er zeker 40eu bij ofzo.
Beter verzeker je um eerst op je ouders naam, scheelt een hoop geld. Heb je een vaste baan enzo, dan kan je overstappen op eigen naam. Maar dan verdien je ook meer...hoop je dan :p
 
115 eurie wegenbelasting per 3maand
45 eurie verzekering all risk op pa's naam
en benzine tja gem 600/700km in de week, gem 1 op 12 dus reken uit.
 
opel rekord 1982 2.0s

Verzekerd op eigen naam met mam's wagen als 1e auto opgegeven. Mag hiermee 7500km per jaar rijden: kosten verzekering 75 eu voor een jaar.

Wegenbelasting 85eu per 3maanden

Benzine VEEL HEEL VEEL schijnt normaal te zijn dat je met normaal rijden 1 op 8 a 1 op 10 rijd


En aangezien ik alleen maar trap van A naar B en ding nooit onder de 3000rpm komt loopt ie dus 1 op 5 a 1 op 6. Rij ongeveer 150 eu aan bezine op per maand........

En ben zelf monteur dus kosten aan onderhoud zijn nihiel, maar kosten van steeds maar weer uitbreiden van audio enz enz zijn ontelbaar.....

PS auto heb ik voor 50eu gekocht.... En ding is nog in erg goede staat (dus nog goed voor 1 a 2 jaar plezier als ik hem heel hou).....
 
De onkosten zijn van veel factoren afhankelijk.
Je woonplaats maakt wat uit. Wat koop je voor auto. In de regel is het beter om een iets hogere aanschafprijs te hebben. Dan zijn normaliter de bijkomende onkosten als remmen en filters vervangen wat lager. Omdat deze nog wel even mee kunnen.

Mijn onkosten zijn voor mn BMW
verz. 69 euro per kwartaal ( eigen polis )
wegbel. 85 euro per kwartaal.
Verbruik is 1:12.
En ik woon in amsterdam , zou ik ergens op de farmery wonen dan zou ik lagere verz. kosten hebben
 
JohnB said:
De onkosten zijn van veel factoren afhankelijk.
Je woonplaats maakt wat uit. Wat koop je voor auto. In de regel is het beter om een iets hogere aanschafprijs te hebben. Dan zijn normaliter de bijkomende onkosten als remmen en filters vervangen wat lager. Omdat deze nog wel even mee kunnen.

Mijn onkosten zijn voor mn BMW
verz. 69 euro per kwartaal ( eigen polis )
wegbel. 85 euro per kwartaal.
Verbruik is 1:12.
En ik woon in amsterdam , zou ik ergens op de farmery wonen dan zou ik lagere verz. kosten hebben


doe je goed... hoge no claim zeker?
 
Waar ben je verzekerd ? polis direct
eigen naam of op ouders ? ouders
Wat voor auto ? opel kadett
Wat kost wegenbelasting ? 40 per kwartaal
Wat voor andere kosten komen er nog kijken (naast onderhoud en benzine)
onderhoud, 0,0
benzine 150 per maand

Kan ik met maandsalaris van 350 euri 306 rijden en nog wat overhouden?
wordt heel krap, op je eigen naam zoiezo niet...
 
19 jaar
VW Golf IV 1.9 tdi 110 pk highline uit 1999


wa + beperkt casco - 1153 euro per jaar @ FBTO
wegenbelasting - iets van 820 euro per jaar
brandstof - +- 0.86 euro/L @ +- 1:18

verder ben je apk + onderhoudsbeurten kwijt en alles wat slijt moet eens in de zoveel tijd worden vervangen.
 
Back
Top