Wat vraagjes.. ( n00b )

Thecrazydragon

Well-Known Member
Ik heb een Aerox gekocht maar de electrische start is dood en me knipperlichten doen het ook niet.. maar mijn voorlicht weer wel.. :S kan het aan de accu liggen.. ???

en eehh.. mijn kickstart.. die werkt alleen als ie 't zelf wilt.. :|
soms dan sta ik 1000ende keren de kicken en dan lukt het niet.. dan ga ik een uurtje later weer en dan doet ie ut na 3 of 4 x.. :S hoe kan dat en wat kan ik er tegen doen...?

Ik ben helemaal nieuw (hier) en met scooters... dus ik weet er haast nix vanaf.. ik zou wat hulp wel fijn vinden.. :) hehe
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Thecrazydragon
Ik heb een Aerox gekocht maar de electrische start is dood

Doen je remlichten het wel ?
Want ik denk dat je remlichtschakelaren kapot zijn, dat de electrische start het niet meer doet. Dat had ik ook gehad vandaar:p
 
Re: Re: Wat vraagjes.. ( n00b )

Originally posted by baggie
Doen je remlichten het wel ?
Want ik denk dat je remlichtschakelaren kapot zijn, dat de electrische start het niet meer doet. Dat had ik ook gehad vandaar:p


laat ik het zo zeggen.. :p
het 1nigste licht dat het doet.. is me voorlicht.. :p
wat moet ik doen om te kijken of jij gelijk hebt dan.. ??
 
ik denk dat het je zekering is. had ik ook.
Anders ga je ermee terug naar je dealer want je heb dan nog garantie dnek ik.

En je gebruiks aan wijzing maar eens goed lezen.

succes
 
Originally posted by Timmetje103
ik denk dat het je zekering is. had ik ook.
Anders ga je ermee terug naar je dealer want je heb dan nog garantie dnek ik.

En je gebruiks aan wijzing maar eens goed lezen.

succes

ik denk dat ie geen garantie meer heeft omdat zn scoot uit het jaar 1999 komt volgens zn profiel
of 2e hands gekocht bij een dealer?
 
Originally posted by baggie
ik denk dat ie geen garantie meer heeft omdat zn scoot uit het jaar 1999 komt volgens zn profiel
of 2e hands gekocht bij een dealer?

Hij zegt dat ie uhm nieuw heeft gekocht dus ik neem aan dat ie dan nie zo oud is. naja
 
ik denk dat je het beste nieuwe kickstart tandwielen erin kan zetten. als die versleten zijn, kan je soms voor je vaderland kicken, maar gebeurt er niets en dan opeens weer wel. voor 20 euro heb je wel een nieuwe set. moet je wel een variosleutel voor hebben of laten doen door een dealer. suc6
 
Ik denk niet dat hij hem nieuw heeft gekocht als zen electrische start het niet doet :|
Maar antwoord op vraag:
Kijk je accu even na en dat met je kickstarter trap je hem door dan vervang of laat je kickstarterrondseltje vervangen.
 
dat je electrische start het niet doet ligt zeker aan je accu aangezien je knipperlichten het ook niet doen
die werken namelijk op je accu net als je start dus het kan zijn dat je je accu nog moet opladen omdat ie zo nieuw is mischien
of hijs kapot of het is de zekering bij je accu
en dat niet starten met kicken is echt iets met je choke denk ik

je moet ff testen wanneer je knipperlichten het doen
wel of niet bij een lopende motor
en iig niet als de motor uit is

als je cockpit ook geen teken van leven geeft als je je sleutel omdraait is het vrijwel zeker de zekering
 
Last edited:
kabeltje van de zekering los mischien? dit probleem haddik namelijk ook toennik 2ehands scooter had gekocht(de eigenaar wisthet zelf amper want die zij dat de accu leeg was, maar die was nog goed)
en met dat kicken.... als je motor koud is, choke(onder je linkerhandvat) met je duim vasthouden tijdens het kicken, scheelt vast een paar trappen minder ;)
 
Loopt je benzinemeter wel omhoog als je je contact aandraait?
Zo niet, dan is het je accu die leeg is, of je zekering
Doet hij het wel, kijk dan eens of je knippers het wel doen als je je scoot een poosje laat lopen.
En kijk of je remlicht brand als je probeerd te remmen.

De elec. start doet t alleen als je 1 vd remmen inknijpt. Als het remcontact stuk is, weet je scoot alleen niet of je wel of niet remt, en doet je elect.start het dus niet ;)

Welkom in scooterland, overigens ;)
 
als je motor koud is, choke(onder je linkerhandvat) met je duim vasthouden tijdens het kicken, scheelt vast een paar trappen minder ;) [/B]


ja dat scheelt me de een stuk of 20 :p echt ziek :p


Maar ik merk hieruit dus dat het aan de accu ligt of aan de zekering.. :) nou ik ga maar is ff kijken dan.. der komt morgen trouwens iemand langs die ff komt kijken.. en ehh.. ja.. de scooterwereld bevalt me wel.. (heel ingewikkeld :p ) maar hijs dus NIET nieuw.. 2ehands en de knipperlichten doen het ook niet en me remlicht ook niet :S vaage boel :p
 
als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe accu kopen... zijn tog maar iets van 20euro.. en een nieuwe zekering.. das al helemaal geen geld.

als het probleem ergens anders ligt en je hem heb gefixed ken je die ou0we accu altijd nog gebruiken voor een autoradio in je scoot ofzo ;)
 
je kan het wel aan je zekering zien of die stuk is, maar je kan het ook ff testen.
Als je motor AAN staat, dan moet je tijdens het gas geven tuteren. Als je dan hoort dat de toeter harder gaat toeteren als je meer gas geeft, is je zekering door. De leeftijd van de scoot heeft hier niks mee te maken, het kan dus altijd gebeuren.
nieuwe zekering is 1 euro ofzo.
 
Back
Top