Peugeot vivacity silversport, wat vraagjes.

Chris de Boden

Vivacity silversport
Ik heb gister een nieuwe Peugeot Vivacity Silversport aangeschaft.
Ik heb er toch wat kleine vraagjes over.

Wat mij opviel is dat de verlichting altijd aan staat, maar hoe zit dat met de verlichting van het dashboard?
Hoe kan het zijn dat er een sensor zit die de dashboard verlichting automatisch in en uit schakeld, het leek namelijk hoe ik ook keek dat die verlichting overdag niet brand, maar s'avonds brand het wel gewoon.
Weet iemand dit?

En er is een ding dat mij opviel, er zitten geen gele stickers op de voorkant.
Is de dealer dit vergeten of is dit niet meer nodig ivm kenteken?
 
Advertisement - register to remove this

Als je kenteken hebt, hoef je inderdaad geen gele stickers.

Bij sommmige scooters staat het licht altijd aan! is voor je eigen veiligheid.

En over het dashboard, het zal best kunnen kloppen dat er een sensor inzit. Het lijkt mij alleen logischer dat het licht gewoon te zwak overdag is, en je het daardoor niet ziet
 
Het zit zo.
Het is "nog" niet verplicht om altijd met je licht aan te rijden(wordt wel in de loop van de tijd ingevoerd), maar bij nieuwe scooters zal het licht altijd aan staan.

Een uitknop zit er nieteens meer op voor de verlichting, temminste, niet op mijn nieuwe scooter.
 
Nog iets raars.
Als ik de met de contact sleutel op aan zet en dus het olielampje blijft branden dan zie ik dat de snelheidsmetersmeter ietsje uitslaat.

Hoe kan dat? Een snelheidsmeter wordt toch via een mechaniek aangedreven, of werkt deze soms electronisch ofzo?
 
Back
Top