wat krijg ik?..

ScatMan

Stage 6 Zip
hoi,
ik moet dit vragen voor me sociale vaardigheden 8P
ik ben 15 jaar en rijd soms door me straten heen met een aardig snelle scooter (polini evo enz enz )
en ik wil weten wat ik krijg als ik gepakt word.
hier denk ik aan :

te hard
15 jaar
geen certificaat
geen verzekering
scooter kwijt??
wat zal je nog meer krijgen?

en wil ik weten of dit een '' overtreding '' is of een '' misdrijf ''
en ik heb al een taakstraf gehad en ben nu bezig met een leerstraf
misschien dat ze naar me verleden gaan kijken?
het heeft in ieder geval niks met scooters te maken maar toch.

bvd.
 
Advertisement - register to remove this

hey denk je dat dit verstandig is??? wss krijg je gewoon een aantal flinke boetes en inname scooter, en evt omdat je hardleers blijkt te zijn nog een straf.


maar persoonlijk heb ik het vermoeden dat het je dan tog niet veel boeit wat de straf is, hoe kom je anders aan een taak en leerstraf??? iedereen spookt wel eens wat uit maar dit zijn flinke maatregelen op wss flinke misdrijven

iig pleeg je een misdrijf in dat geval, doe je ook als je geen rijbewijs hebt en wel rijd, of zonder verzekering rijd etc.

mja

veel suc6

probeer wat van je leven te maken......(klein tipje)
 
Zo en zo scooter in beslag, aantal fikse boetes (alhoewel die vaak halveerd worden omdat je nog geen 16 bent). En misschien een proces verbaal en omdat je een minder verleden hebt kun je idd nog wel een werkstraf of andere alternatieve straf verwachten.

Ben zelf een aantal jaren terug toen ik nog van alles deed wat niet mocht met een gestolen brommer aangehouden, had ook niks zegmaar kwa verzekering etc. Had boete van 60euro heb bij de kinderbescherming gezeten ivm ook minder verleden, bij de rechtbaknk/justitie en heb nog 28uur werkstraf gekregen.
Allemaal een eind aan gemaakt en gaan nadenken.

Als je nou slim bent geef je het geld van de boetes uit aan een sbo startbewijs en ga je lekker sprinten.
 
FRANQ said:
hey denk je dat dit verstandig is??? wss krijg je gewoon een aantal flinke boetes en inname scooter, en evt omdat je hardleers blijkt te zijn nog een straf.


maar persoonlijk heb ik het vermoeden dat het je dan tog niet veel boeit wat de straf is, hoe kom je anders aan een taak en leerstraf??? iedereen spookt wel eens wat uit maar dit zijn flinke maatregelen op wss flinke misdrijven

iig pleeg je een misdrijf in dat geval, doe je ook als je geen rijbewijs hebt en wel rijd, of zonder verzekering rijd etc.

mja

veel suc6


probeer wat van je leven te maken......(klein tipje)

aight,
ik ben geen criminineel ofzo:|
en me leven is al perfect dussu,
ik moet dit vragen van die leerstraf kerel dus!
 
Back
Top