70 CC??? wat krijg je als je ermee gepakt word en wat ben je kwijt?

wlevels

Well-Known Member
hey had een vraagje ben me aant overleggen om gewoon 70 onder me scoot te leggen i.p.v. al die kapitalen uit te geven aan opvoeren terwijl ie dan toch nog niet zo loopt als ik wil...

nou wil ik alleen weten wat gebeurt er als je ermee gepakt word???

krijg je dan een boete of ben je je 70 kwijt of weetikwat....

en hoe zit t als ik een begrenzer drbij zet???

wil hier graag zoveel mogelijk over te wete kome :?

mzzls.....
 
Advertisement - register to remove this

Vriend van mij is een paar dagen terug zijn scoot kwijt geraakt. Derbi Senda SM 80cc MHR.

Wanneer je <50cc hebt valt het volgens oom agent onder het brommer opvoeren. (Je rijdt nog op een brommer)

Wanneer je >50cc hebt dan rijd je rond op een onverzekerde motorfiets. Het voertuig wordt dan ingevorderd omdat het voertuig (motorfiets) niet verzekerd is.

(Op hetzelfde moment werd ook een onverzekerde auto in beslag genomen.)

Oftewel, als je met 70cc rond rijdt rijd je op een motorfiets. (Onverzekerd). Nu kun je dus je scoot inleveren. Gelukkig kijkt de politie vaak niet naar de cylinderinhoud en krijg je dus meestal je scoot weer terug. Maar wanneer ze wel ontdekken dat het +50cc is..
 
Weet je dit wel zeker, volgens mij valt hij dan echt niet onder motorfiets als je er zelf een 70 onder zet? Of ben ik nou weer dom bezig.
 
Der zijn 2 mogelijkheden:

A) Dit is een klote agent, maar nog redelijk aardig. Hij neemt je scoot in, belt je op dat je scoot mag komen halen, je haalt je 70cc en je uitlaat eraf en je krijgt een boete voor het gaan van over de 2kW. Verder geen boetes, je hebt immmers je foute, niet orginele onderdelen ingeleverd, agent doet niet moeilijk verder, je scoot mag naar huis mee zonder 70cc

B) Type hoerige zeik-agent (sorry voor taalgebruik): Neemt scoot mee, laat technisch onderzoek doen, komt erachter dat je 70cc rijdt. Bel jouw op dat je je scoot gestript kan komen halen. Stuurt verder bericht naar offiier van Justitie, die kan evt besluiten om je te laten voorkomen (gebeurd pas meestal na x aantal keer in beslag genomen). Officier van justitie stuurt je een schikkingsvoorstel met bijhorende boete.

Conclusie: Je krigt je scoot altijd terug, zonder snelle onderdelen (alhoewel, vario, krukas, koppeling controleren ze nooit is mijn ervring, carburateur af en toe, enigste wat je zeker kwijt bent is pijp +70cc). Dus haal die 70cc, en vermijd gewoon plaatsen waar veel rollerbanken staan (scholen, drukke plaatsen in centrums van dorpen steden of andere punten die favoriet zijn, meestal ken je die wel). En als je gepakt wordt: Jammer van je 70, neem toch niet aan dat je gelijk voor de maston ofzo gaat, maar een DR ofzo? Dan ben je +/- 90 euro kwijt van je cillinder en tegen de boete teken je mooi protest aan.

Beetje duidelijk zo?
 
Hehe mijn ouders begonnen ook ineens moeilijk te doen toen gister me hebo alu werd afgeleverd! Maar heb genoeg verhalen gehoord dat ie meteen weer werd terug gegeven terwijl het je het zo kan zien of t een andere cillinder is (merkjes enzo, ook je ziet niet dat meteen een 70 is).

Wat hoorde ik nou trouwens over uitgebreide controles deze week!!??:|
 
Originally posted by Arnold MHR
Der zijn 2 mogelijkheden:

A) Dit is een klote agent, maar nog redelijk aardig. Hij neemt je scoot in, belt je op dat je scoot mag komen halen, je haalt je 70cc en je uitlaat eraf en je krijgt een boete voor het gaan van over de 2kW. Verder geen boetes, je hebt immmers je foute, niet orginele onderdelen ingeleverd, agent doet niet moeilijk verder, je scoot mag naar huis mee zonder 70cc

B) Type hoerige zeik-agent (sorry voor taalgebruik): Neemt scoot mee, laat technisch onderzoek doen, komt erachter dat je 70cc rijdt. Bel jouw op dat je je scoot gestript kan komen halen. Stuurt verder bericht naar offiier van Justitie, die kan evt besluiten om je te laten voorkomen (gebeurd pas meestal na x aantal keer in beslag genomen). Officier van justitie stuurt je een schikkingsvoorstel met bijhorende boete.

Conclusie: Je krigt je scoot altijd terug, zonder snelle onderdelen (alhoewel, vario, krukas, koppeling controleren ze nooit is mijn ervring, carburateur af en toe, enigste wat je zeker kwijt bent is pijp +70cc). Dus haal die 70cc, en vermijd gewoon plaatsen waar veel rollerbanken staan (scholen, drukke plaatsen in centrums van dorpen steden of andere punten die favoriet zijn, meestal ken je die wel). En als je gepakt wordt: Jammer van je 70, neem toch niet aan dat je gelijk voor de maston ofzo gaat, maar een DR ofzo? Dan ben je +/- 90 euro kwijt van je cillinder en tegen de boete teken je mooi protest aan.

Beetje duidelijk zo?

Je hebt gelijk! Die jongen met die 80cc MHR krijgt zijn Senda wel terug, gestript dus.. Maar dat had die agent niet gezegt
 
Vriend van me met SF met een Metrakit Alu 70cc was op de rollerbank , scoot voor 3 wken in beslag kreeg ie zn scoot terug met 130 euro boete en alle onderdelen er nog op. je kan dus ook mzzl hebben.

Snelste scooter van hoofddorp is laatst in beslag genomen ( Hebo Manston Alu ). Kweenie wat daarmee gaat gebeuren.
 
hoeveel ccs er ook onder een bromfiets zitten het is en blijft en opgevoerde brommer (volgens de politie) en in NEderland halen ze er tegenwoordig ook niets meer af. Heb ik van en agent dus die kan het wel weten.

ik heb zelfs gehoord dat ze gewoon stoppn bij de 1.8 en dat ze dan gewoon de hoogste bekeuring geven
 
Gehoord ja, maar doen ze niet altijd. Zelfs al weet je dat je gelijk hebtm tegen agenten maak je op dat moment niet veel, en nemen ze je scoot alsnog in beslag en strippen ze hem.....
 
1x boete, waarschuwing en orgineel terugkomen
2x boete, LAATSTE waarschuwing, orgineel terugkomen en word voorgelegd aan justitie
3x proces verbaal>hoge boete en onderdelen kwijt
4x en verder...kun je geloof ik strafblad krijgen,alles bij 3 ook nog,en bromfietsbewijs wordt ongeldig verklaart(geloof ik)
 
kun je een strafblad krijgen bij 4x...das volgens mij bullshit
wat dan...bij een sollicitatie later: ja je hebt een strafblad voor het rijden met een opgevoerde scooter..we nemen je niet aan...
 
Der zijn 2 mogelijkheden:

A) Dit is een klote agent, maar nog redelijk aardig. Hij neemt je scoot in, belt je op dat je scoot mag komen halen, je haalt je 70cc en je uitlaat eraf en je krijgt een boete voor het gaan van over de 2kW. Verder geen boetes, je hebt immmers je foute, niet orginele onderdelen ingeleverd, agent doet niet moeilijk verder, je scoot mag naar huis mee zonder 70cc

B) Type hoerige zeik-agent (sorry voor taalgebruik): Neemt scoot mee, laat technisch onderzoek doen, komt erachter dat je 70cc rijdt. Bel jouw op dat je je scoot gestript kan komen halen. Stuurt verder bericht naar offiier van Justitie, die kan evt besluiten om je te laten voorkomen (gebeurd pas meestal na x aantal keer in beslag genomen). Officier van justitie stuurt je een schikkingsvoorstel met bijhorende boete.

Conclusie: Je krigt je scoot altijd terug, zonder snelle onderdelen (alhoewel, vario, krukas, koppeling controleren ze nooit is mijn ervring, carburateur af en toe, enigste wat je zeker kwijt bent is pijp +70cc). Dus haal die 70cc, en vermijd gewoon plaatsen waar veel rollerbanken staan (scholen, drukke plaatsen in centrums van dorpen steden of andere punten die favoriet zijn, meestal ken je die wel). En als je gepakt wordt: Jammer van je 70, neem toch niet aan dat je gelijk voor de maston ofzo gaat, maar een DR ofzo? Dan ben je +/- 90 euro kwijt van je cillinder en tegen de boete teken je mooi protest aan.

waar wou je dan protest tegen maken???
:? :?
 
Mijn scoot heeft al een aantal keren op het plaatselijke politiebureau gestaan|( .

Er zijn nog nooit onderdelen afgehaald (heb ook nog nooit gehoord dat er iemand onderdelen afgehaald zijn).....
volgens zeggen van de agenten hier mag het ook helemaal niet meer :) .

P.S Laatst werd m`n scooter nie eens mee genomen ook al zat ik ver over de 2kw 8).....
ik kreeg gewoon 115 euro... andere scoots die boven de 2 kw kwamen werden ook niet meegenomen.............
Kweet ook nie het zit....uitleg volgt


Dit Is mijn ervaring.... Met in Beslag name qua Snelheid....


Greetz
 
Last edited:
Het hangt idd af van wat voor soort agent je hebt(hoerige of de gewoon klote, maar wel beetje aardig); Vriend van mij werd laatst gepakt, scoot in beslag genomen, wekje later weer terug, met alles dr op en dr aan. Wel vette boete, maar goed, dat weet je als je 70cc rijdt...
Gewoon hard duimen als ze'm derop zetten.
 
Back
Top