wat is nou de best achter veer voor de sprint

Rene. said:
In principe denk ik dat dit puur iets is om getest te worden.
Door met 1 en dezelfde scooter met ong. zelfde omstandigheden te sprinten.
Door eerst een veer te monteren en daarna een staaf.
Daarna weer een veer en daarna weer de staaf.
Denk dat je dan mogelijk een verschil kunt zien in de tijden die je wint of verliest :W

Als je na meerdere sprints het gemiddelde zou nemen dan zou je hier wel iets mee aan kunnen tonen, maar aan de andere kant, denk ik dat het zo een klein verschil maakt, dat het ook totaal kan liggen aan een honderste reactietijd die kan verschillen per sprint, dus ik denk dat het verschil zo klein is tussen een veer en een buis, dat je eigenlijk dus je gemiddelde reactietijd aan het bereken bent? Correct me if im wrong :)
 
Verende subframes , werkende veren , etc kost je gewoon tijd op de 150 meter.
Sander , je moet niet vergeten dat je de energie pas terug krijgt als je al vet hard rijd.
Dus het zooitje veert in bij de start. De gene naast je pakt BV 1 meter voorsprong omdat hij alles vast heeft staan.

Weet je hoeveel meter dat is als je halverwege de 150 meter bent? Of denk je dat dat dan nog steeds 1 meter is?

Als jou zooitje dan weer terug veert pak je echt die METERS ( die het inmiddels geworden zijn ) , niet meer terug.


Waarom bestaat de top 3 uit scooters met achterveren? Omdat die gewoon sowieso sneller zijn.
Je moet niet denken dat je volop veel vooruitgang boekt.
Maar het kan zo hondersten schelen.
 
DG SF2 said:
Je reply's kloppen allemaal wel maar je doet serieus alles x5.
Tussen inveren en wegrijden en niet veren en wegrijden zit een miniem verschil! Als jij met sprinten een tijd van 8.388 seconden rijdt of een tijd van 8.317 seconden, waar praten we dan over, alleen de omstandigheden tijdens een sprint kunnen alle voordelen van de staaf al makkelijk laten verdwijnen. Nogmaals, alle beetjes helpen maar voor mij is dit te weinig..

je praat alsof je het al getest heb met die tijden..
en we praten over hele kleine winsten die uiteindelijk heel belangrijk kunnen zijn.

ik doe alles 5 x omdat er dit soort vage reply's van komen, zoals jij al zegt dat het zo weinig zal schelen...ik heb dit nog niemand zien testen..en als jij dat wel hebt dan zou ik dat graag willen zien..vooral ook de tijden.
 
Back
Top