This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

wat is nou de best achter veer voor de sprint

avotuning

voor gereedschap pm
ik zit nu dus echt al heel erg lang te denke wat nou de beste achter veer is voor de sprint

ik heb nu zelf een vaste achter pijp van alu er op zitten en het zit onder op me zip sp
 
Kan volgens mij allebei wel goed.
Denk al1 dat buis minder(helemaal niet eigenlijk) inveert dus dat je minder weerstand hebt ofzow

Maar correct me if i'm wrong
 
Voor de sprint is stugheid achterin wel belangrijk.
Als je daar dus een goede staaf hebt dan is dat toch eigenlijk wel de beste oplossing.
 
En het lijkt me ook dat de lengte belangrijk is. Dit bepaald dan ook een beetje de gewichtsverhouding op de voor en achterband wat natuurlijk ook weer belangrijk is.
 
crazybond700 said:
En het lijkt me ook dat de lengte belangrijk is. Dit bepaald dan ook een beetje de gewichtsverhouding op de voor en achterband wat natuurlijk ook weer belangrijk is.

als je achterveer lang genoeg is dan hang je zoiezo meer naar voren en is het ook makkelijker om op je stuur te hangen lijkt me.
 
beste 8erveer is idd gewoon een stang.
als ide inveert kost dat je tijd aangezien de kr8 eerst in de veer gaat zitten en dan de weg op knalt.
voor de beste tractie moet je lengtes en zitposities proberen.
 
stang is het best bij sprints, ff theoretisch:

de kracht die ontwikkeld wordt, wordt altijd verdeeld over een bundel van krachten, een veer die ingedrukt wordt, dan gebruik je dus een stukje van die kracht, een stukje kracht die je bij een stang niet verliest, en dus overgezet kan worden in versnelling (als het niet duidelijk is, zeg het maar)
 
Spasta said:
als je achterveer lang genoeg is dan hang je zoiezo meer naar voren en is het ook makkelijker om op je stuur te hangen lijkt me.


wat zo dan de totaale lengte moeten zijn ik zit nu op 35 cm maar heb zo weer een nieuwe gemaakt als het moet daar voor had ik dit topic er over gamaakt om daar meer over te komen weten

maar dan kan ik hem dus beter eerst gewoon van staal maken lijkt mij en daar na van alu
 
Voor sprints is gewoon een buis het beste alternatief. Ook heb ik mijn subframe star gemaakt. Zo sluit je dus het verlies uit, wat je normaal met vering hebt.
Enige nadeel...comfortabeler word het er niet van en wanneer je op een hobbelige ondergrond rijd, vind je scooter het ook stukken minder leuk.
Ben namelijk al heel wat verloren aan boutjes...nu alles geborgd + loctite.
 
Ik rijd achter met een sprintstang, en heb een verlengd subframe.

Ik krijg van iedereen reactie's dat het verlies is, maar op het moment dit ik het subframe borg heb ik meer last van wheelspin. Dit komt mijns inziens door dat het subframe de kracht in het begin "iets" opvangt en weer terug zakt tijdens de sprint.

Dit is toch geen verlies? (Een achterveer is uiteraard wel verlies, want daardoor creeer je vaak een wheelie omdat deze met de start inveert en je zo het geheel wat meer achterover zet. Correct me if i'm wrong )
 
Misschien maak ik ook wel zo'n stang, heb als het goed is nog een chrome buis liggen ergens. Maar sowieso ga ik m'n std veer erop zetten als m'n blokje klaar is. Heb nu een sebac chrome veer, opzich wel een goede veer voor op straat (in bochten enz.) Maar een btje té zacht als er meer kracht op komt (2de persoon achterop) Denk dat het met sprinten ook veel invloed gaat hebben. Dus zeker m'n std veer erop. En als ik dat buis nog vindt, tover ik em wel om *D
 
Wat is het omtrek of diameter van je stang? Of van de meeste stangen.

Dit is de mijne, chrome stang van 60cm, ong. 1.5mm dik, en diameter van 2.5cm. Sterk genoeg? Ik ga een stuk van 25cm eraf flexen, met de boven -en onderkant zal ik ong. aan een lengte van 30cm zitten denk ik.

 
Last edited:
ik heb wat rond gevraag hier zo en denk zelf dat je voor piaggio zo rond de 35 cm komt te zitten ben er alen nog niet goed achter of ik me sub ga verandere
 
Enrico@Sprinter said:
Veren = tijd

Veren die inveren kosten inderdaad tijd. Echter vergeet men, dat de energie in de veer, voor de 150 meter allang weer is teruggegeven, waardoor de het uiteindelijk geen verschil maakt in tijd.

Achterveer of staaf, zal dus geen honderdste uitmaken..
 
En dan nog iets. Ik had eerst een redelijk slappe 8erveer(std veer). Momenteel rij ik met een vrij stugge sebac veer. Het verschil tussen die 2 is voormij niet eens merkbaar.