wat is een torque driver??

djnicky5

Well-Known Member
hallo,
ik was op forums aan het lezen en toen begon iemand over een torque driver en ik heb geen idee wat dat is :p zou iemand mij er iets over kunnen vertellen??

en heb nu een P1 vario in mijn Yamaha Aerox en wat is het verschil met en zonder torque driver?

thx grz Nick ;)
 
Advertisement - register to remove this

bij mina zou dat toch wel verschil moeten maken ten opzichte van de originele ? :)
omdat er andere spiebanen in zitten.. een andere vorm dan..
dus het toerenverloop zou dan anders zijn..
 
bij mina zou dat toch wel verschil moeten maken ten opzichte van de originele ? :)
omdat er andere spiebanen in zitten.. een andere vorm dan..
dus het toerenverloop zou dan anders zijn..

mja , waarom zo'n ding kopen als het met de std poelies ook goed kan lopen?

en zoveel verschil maakt het echt niet hoor..
 
mja , waarom zo'n ding kopen als het met de std poelies ook goed kan lopen?

en zoveel verschil maakt het echt niet hoor..

op 50cc's vind ik het verschil idd zo goed als 0,0 maar op 70cc's met een smalle powerband helpt dit erg goed heb ik al gemerkt...

op een DR70cc zijn de standaard poulie's ook best goed af te stellen, draait toch niet zoveel toeren en heeft echt een brede powerband.
 
meestal heeft juist een 50cc een nauwere powerband...

teminste als je ook de juiste vergelijking hebt..

en dus niet een std 50cc met een maxi tuned manston oid...
 
meestal heeft juist een 50cc een nauwere powerband...

teminste als je ook de juiste vergelijking hebt..

en dus niet een std 50cc met een maxi tuned manston oid...

ik bedoelde idd meer in 'verhouding tot' qua vermogen.

een 70cc heeft een pak meer vermogen en wil daardoor de riem snel door de poulie's uit trekken, met de standaard poulies wil dit nog wel eens snel onregelmatig lopen vanwege de knik(zeker bij mina).

een 50cc heeft in wezen idd een smallere powerband maar het vermogen is ook niet groot dus die 'knik' valt dan ook niet zo op...

een DR70 heeft :
a) ook niet zo'veel' power tov een standaard 50cc(een roze top of mhr of... hebben wel een groot verschil tov de standaard cilinder)

en b) de powerband van dergelijke DR70 is gewoonweg breed en is meer een koppelcilinder dus die kan dat knikje wel hebben.

als je een toeren beukende pk setup hebt zal het miss wel anders liggen met die knik maar daar geef ik op toe dat ik daar niet veel ervaring mee heb...
 
dit hoor bij std poelies ook niet te gebeuren..

vermogen van een 50cc of 70cc heeft er niet al te veel mee te maken , je zit beide rond dezelfde toerentallen ,echter zal een 50cc nauwkeuriger moeten zijn afgesteld dan een 70cc in verhouding.

altijd vergelijken met dezelfde omstandigheid , feit blijft natuurlijk dat een 70cc over het hele gebied makkelijk zijn koppel afgeeft.

die knik zal vast wel een beetje verstoren ,maar imo dus niet dusdanig dat het niet netjes te krijgen is , ik heb zovaak mina's met evo's e.d. afgesteld die gewoon netjes het juiste toerental bleven draaien met std poelie's , kwestie van zoeken naar de juiste afstelling en onderdelen om af te stellen. begin je al met bijv. een verkeerde vario zal dit dus eerder misgaan dan dat je met de juiste vario op de juiste manier afsteld.
 
Ik heb stnd en 'speeddrive' poulies op m'n setup een tijdje geleden ook nog getest.
Kwa afstellen zit er wel verschil in, maar met de stnd poulies liep het ook zeker mooi zonder dip etc.

Op een standaard cilinder zou ik het sowieso al helemaal niet doen, kun je imo beter je geld uitgeven aan degelijk uitlaat of een 70cc.
 
Back
Top