Wat is de snelste Aerox setup die je semi-dagelijks kan gebruiken?

SBL

New Member
Hallo,
Ik ben van plan om een aerox op a1 kenteken te halen om er vervolgens wat leuks onder te zetten. Ik vraag me alleen af wat een goeie setup zou kunnen zijn. Ik zou er dan elke dag ongeveer 20min op rijden. Ik vraag me af of de slijtage genoeg mee valt om er een high end setup onder te kunnen zetten. Ik zou wel graag boven de 20pk willen draaien.
Ik zou ook graag een HPI ontsteking met lichtspoel willen monteren met leds op een lichtschakelaar zodat ik s'avonds veilig kan blijven rijden.
Heeft iemand advies over de setup die ik zou kunnen gebruiken?

Groet,
Senne
 
Advertisement - register to remove this

Heb jaren geleden een aerox daily gereden met een

70cc roze top
Yasuni c16
19mm carburateur
Mhr overrange koppelingsset

Reed super daily

Hpi zou ik voor dagelijks niet aanraden
Mooi om te horen, dan weet ik vrijwel zeker dat ik dan voor een roze top ga ook ivm slijtage en geluid. Alleen twijfel ik nog over de HPI ontsteking.
 
HPI voor Daily zou ik ook afraden , zit je weer met lichtspoel , en de opbrengst van een lichtspoel is niet erg veel , moet je weer verlichting gaan ombouwen naar LED.
Met std stator gaat Roze Top hard zat .
NB : er zijn 2 versie`s , 1 met, en de andere zonder Modulaire kop.
 
Zou zelf voor straat gebruik geen hpi nemen je bent je electra zoals verlichting kwijt en een hpi zet je er op om meer toeren te gaan draaien en voor op straat vind ik niet ideaal plus meer toeren is meer slijtage en op straat met orgineel onsteking is een roze top redelijk slijtvast heb er heel lang mee gereden en meende zo uit mijn hoofd een top iets van 115 gps
 
HPI voor Daily zou ik ook afraden , zit je weer met lichtspoel , en de opbrengst van een lichtspoel is niet erg veel , moet je weer verlichting gaan ombouwen naar LED.
Met std stator gaat Roze Top hard zat .
NB : er zijn 2 versie`s , 1 met, en de andere zonder Modulaire kop.
Zou zelf voor straat gebruik geen hpi nemen je bent je electra zoals verlichting kwijt en een hpi zet je er op om meer toeren te gaan draaien en voor op straat vind ik niet ideaal plus meer toeren is meer slijtage en op straat met orgineel onsteking is een roze top redelijk slijtvast heb er heel lang mee gereden en meende zo uit mijn hoofd een top iets van 115 gps
Top, dan laat ik die HPI zitten. Heb zelf ook geen zin in het ombouwen van mijn verlichting.
Ik neem aan dat die modulaire kop beter voor koeling is, ook zeggen ze op deze site dat het vermogen hoger ligt dan de kit zonder modulaire kop. Klopt dit?
Hier de link: Tp roze top scootparts
 
Top, dan laat ik die HPI zitten. Heb zelf ook geen zin in het ombouwen van mijn verlichting.
Ik neem aan dat die modulaire kop beter voor koeling is, ook zeggen ze op deze site dat het vermogen hoger ligt dan de kit zonder modulaire kop. Klopt dit?
Hier de link: Tp roze top scootparts
Toch knap dat ze bij de webshop meer vermogen draaien met een krukas met volle wangen
Verder zul jij tijdens het rijden ook echt geen verschil merken tussen 14 of 16pk. En dat zijn scores waar alles al perfect op elkaar is afgewerkt he. Dus verwacht dat nou niet zo 1 2 3 meteen uit de doos zo te draaien he. En als je het een beetje veilig afstelt voor het dagelijks gebruik is 14pk netjes en prima mee te vlammen. Maar hoe meer vermogen je er uit gaat proberen te persen hoe scherper je afstelling komt te staan. En toch zeker als je er dagelijks mee op pad wil is dat niet ideaal.
Zijn beide prima cilinders dus ik zou zeggen pak welke van de 2 jou een goed gevoel geeft, kies de rest van je setup na wat research eventueel hier op het forum. Zou zelf een c16 en een 19mm carb eronder zetten. 21mm kan je ook nog kiezen maar daar merk je weinig verschil mee ten opzichte van de 19mm. En een 19mm kan weer in je standaard spruitstuk en luchtfilter zonder al te veel moeite. 24mm slurpt alleen onnodig benzine zonder dat je ook maar wat harder gaat
 
Heb zelf een jaar lang met Stage 6 sport pro, 19mm en c16 gereden op een aerox.

Gaat prima, cilinder open gehad na 3500km zag er allemaal nog goed uit.

Roze top gaat ook prima, en als je nog veiliger wil haal dan de zwarte top (maar is wat duur voor de prestatie)
 
Bedankt voor alle reacties, dit is wat ik nu van plan ben te gaan halen:
-Roze top modulair
-19mm polini cp carb
-uitlaat top performance nardo replica

Alleen kan ik niet vinden welke vertanding hier lekker bij zou werken, weet iemand welke ik hierbij kan gebruiken?
 
Last edited:
Bedankt voor alle reacties, dit is wat ik nu van plan ben te gaan halen:
-Roze top modulair
-19mm polini cp carb
-uitlaat top performance nardo replica
Je lijstje is goed alleen zou ik zelf een yasuni c16 aanraden die is bewezen dat ie zeer goed rijd op roze top+redelijk stille uitlaat geen knetterding+makkelijk af te stellen+ goede kwaliteit niet na 2 maand doorgero en eigen mening vind ik dat de c16 de mooiste uitlaten zijn in mijn gedachten is het dan win win situatie zeer goede prestaties en de looks wil ook wat
 
Nardo is ook goed maar is tegenwoordig een (goedkopere) replica van de echt Nardo. Blikkenherriepijp.

Ik ben zelf van mening dat een R weinig onder doet voor c16 en je beter voor een R kunt gaan of een c20.

In de volksmond heeft de C16 wat meer over na de R boven de 10k toeren , maar op oude dyno uitdraaitjes is daar niks van waar.

Ander nadeel met de c16 op mina is de mega lage bocht.... echt oppassen met een stoeprandje of ander heuveltje anders zitten er zo deuken in.
 
Naar mijn idee maken al die terugloop uitlaten behoorlijk lawaai, dan neig ik toch richting de uitlaat met de beste prestaties.

Voor hoeveel verschil in geluid en vermogen zou een power filter zorgen op deze setup tegenover een std luchtfilter? Ik hou deze het liefst std namelijk.
 
Nardo is ook goed maar is tegenwoordig een (goedkopere) replica van de echt Nardo. Blikkenherriepijp.

Ik ben zelf van mening dat een R weinig onder doet voor c16 en je beter voor een R kunt gaan of een c20.

In de volksmond heeft de C16 wat meer over na de R boven de 10k toeren , maar op oude dyno uitdraaitjes is daar niks van waar.

Ander nadeel met de c16 op mina is de mega lage bocht.... echt oppassen met een stoeprandje of ander heuveltje anders zitten er zo deuken in.
Klopt niet. C20 is Echr te gek voor een roze top en heel andere dan een yas r. Op me roze top hen een bida r gezeten en ging niet echt heel heel rap. Daarna c16 en dus opnieuw afstellen is Echt rap icm 24pwk en spullen
 
Back
Top