Wat is de snelste Aerox setup die je semi-dagelijks kan gebruiken?

Zo’n kart filter lijkt me wel een goede balans tussen geluid en prestaties. Dan kan ik hem misschien in de buddy bouwen met geluidsdempend foam. Heeft iemand hier ervaring mee?
Aha, je gaat je filter, in een soort van gigantisch extra filter stoppen.

Nee dit is natuurlijk niet hoe zo iets werkt. Tenminste, het zal best geluid tegen gaan. Maar ook de lucht die naar het filter toe moet.
 
Hallo,
Ik ben van plan om een aerox op a1 kenteken te halen om er vervolgens wat leuks onder te zetten. Ik vraag me alleen af wat een goeie setup zou kunnen zijn. Ik zou er dan elke dag ongeveer 20min op rijden. Ik vraag me af of de slijtage genoeg mee valt om er een high end setup onder te kunnen zetten. Ik zou wel graag boven de 20pk willen draaien.
Ik zou ook graag een HPI ontsteking met lichtspoel willen monteren met leds op een lichtschakelaar zodat ik s'avonds veilig kan blijven rijden.
Heeft iemand advies over de setup die ik zou kunnen gebruiken?

Groet,
Senne
70cc 2 fast
2 fast uitlaat 70cc
19/21mm carberateur
3,5g rollen
cvt overmaat stage 6 r/t minarelli
sterkere krukas
Snellere versnellingsbak en vertanding
met deze setup zou je +/- wel 130 halen
 
Last edited:
Die uitlaat is nog wel een dingetje. Ik vind op het forum allemaal verschillende meningen over welke het beste gepaard gaat met een roze top. Toch neig ik nu het meest naar de nardo omdat deze door TP voor deze cilinder gemaakt is.
 
Die uitlaat is nog wel een dingetje. Ik vind op het forum allemaal verschillende meningen over welke het beste gepaard gaat met een roze top. Toch neig ik nu het meest naar de nardo omdat deze door TP voor deze cilinder gemaakt is.
Ze nardo is nu een narkut wsnt dat is een replica uitlaat soms vind je nog een ouwe echte op mp maar verder niet. Hier ene fimoje met een c16 op een roze top ding vliegt echt. 120 gps en trek 125ers weg met tussengas ook 70ac alu tpr blijft achter me!
70cc 2 fast
yasuni R (prop eruit halen)
19mm carberateur
4,5g rollen
Haal een betere vario
(optioneel) 70cc krukas
Als je zulke verhalen loopt op te houden kan je beter je mond houden hier schiet je geen flikker mee op. Of vind effe de kennis ervan voordat je zulk soort onzin gaat lope roeppeee:)
 
Welke uitlaat is luider? Yasuni c16 of top performance nardo?
Als die twee kwa performance bij elkaar liggen heb ik liever degene die het minste geluid maakt.
 
Heeft de Nardo ook een minder lage bocht dan de c16, heb nu een aerox staan met een c16 waar een deuk in de uitlaat bocht in zat omdat hij zo laag komt.
 
31 8460 malossi mhr 70cc cilinder
3219491 malossi mhr uitlaat
53 8009 malossi rhq krukas
55 8133 malossi tc unit cdi (voor behoud van je originele onsteking en verlichting)
6118884 malossi mhr overrange
5214113 malossi mhr delta clutch + mhr wingbell
2711817.c0 malossi vl14
02 8481b malossi 21mm spruitstuk
1610995
malossi 21mm kit
malossi e5 filter of originele filter gemodifiseren volgens boekje voor meer luchtdoorlaat.

zal wel goed zijn voor ongeveer 14 a 16pk en je heb je ultieme straatsetup :)
 
31 8460 malossi mhr 70cc cilinder
3219491 malossi mhr uitlaat
53 8009 malossi rhq krukas
55 8133 malossi tc unit cdi (voor behoud van je originele onsteking en verlichting)
6118884 malossi mhr overrange
5214113 malossi mhr delta clutch + mhr wingbell
2711817.c0 malossi vl14
02 8481b malossi 21mm spruitstuk
1610995 malossi 21mm kit
malossi e5 filter of originele filter gemodifiseren volgens boekje voor meer luchtdoorlaat.

zal wel goed zijn voor ongeveer 14 a 16pk en je heb je ultieme straatsetup :)
Tegenwoordig scoort dit wel in de 20 pk
 
31 8460 malossi mhr 70cc cilinder
3219491 malossi mhr uitlaat
53 8009 malossi rhq krukas
55 8133 malossi tc unit cdi (voor behoud van je originele onsteking en verlichting)
6118884 malossi mhr overrange
5214113 malossi mhr delta clutch + mhr wingbell
2711817.c0 malossi vl14
02 8481b malossi 21mm spruitstuk
1610995 malossi 21mm kit
malossi e5 filter of originele filter gemodifiseren volgens boekje voor meer luchtdoorlaat.

zal wel goed zijn voor ongeveer 14 a 16pk en je heb je ultieme straatsetup :)
Zo’n setup heb ik het liefst, alleen ben ik bang voor gezeur met politie als ik hiermee rij. Valt dat mee of kan ik beter iets rustigers er onder zetten?
 
Zo’n setup heb ik het liefst, alleen ben ik bang voor gezeur met politie als ik hiermee rij. Valt dat mee of kan ik beter iets rustigers er onder zetten?
Dit is dagelijks niet te rijden mits je verstand heb van scooters handig ben veel onderdelen hebt liggen en je redelijk kan sleutleen
 
Mijn dagelijkse Runner :
Malossi 70 CC Replica met ovale uitlaatpoort
STD 17,5 mm Dellorto met auto choke en STD Filterbox
MHR RHQ Krukas
Yasuni C-16
STD Vario , STD koppeling, STD vertandig .
Loopt lekker, 100 plus op de klok.
Maakt niet teveel kabaal , alleen als ik het spul open trek.
 
Zo’n setup heb ik het liefst, alleen ben ik bang voor gezeur met politie als ik hiermee rij. Valt dat mee of kan ik beter iets rustigers er onder zetten?
zo'n setup maakt ondanks je met een originele luchtfilter rijdt, wel aardig geluid met volgas geven. je zal boven de 12.000 gaan draaien en je zal daardoor om de paar duizend (afhankelijk van je rijstijl) km de zuiger moeten vervangen. als je het sleutelen/afstellen net zo leuk vindt als het rijden, kan je zeker deze setup kiezen.

anders zal je het moeten zoeken bij middeltoerige cilinders zoals de mhr replica cilinder.
 
zo'n setup maakt ondanks je met een originele luchtfilter rijdt, wel aardig geluid met volgas geven. je zal boven de 12.000 gaan draaien en je zal daardoor om de paar duizend (afhankelijk van je rijstijl) km de zuiger moeten vervangen. als je het sleutelen/afstellen net zo leuk vindt als het rijden, kan je zeker deze setup kiezen.

anders zal je het moeten zoeken bij middeltoerige cilinders zoals de mhr replica cilinder.
Hou toch op man. Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Iedereen kan een mooi verlanglijstje maken.

Elke paar duizend km een nieuwe zuiger. :rolleyes:
 
dat is waar sbl om vroeg? ik geef hem een mooi voorbeeld. zoals de rest die zijn ervaring deelt.
zelf heb ik ook een mhr 70cc gereden en heb het zelf ook mee gemaakt.

Zuigerspeling bij mhr cilinders zit op 0,056mm, na 3000km zat ik al op 0,110mm op me 1ste zuiger. 2x over wat malossi adviseerd.
toen der tijd bij twins gemeten en overmaat zuiger erin gedaan. dat is mijn ervaring.
 
Zuigers slijten niet.

Als jij in 3k je cilinder al zo gesloopt hebt dat er een overmaat zuiger in past, is dat alleen maar een perfect voorbeeld dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent.
 
Last edited:
Back
Top