Wat is de snelste Aerox setup die je semi-dagelijks kan gebruiken?

Haha oke dan. Vertel. Waar maakt een zuiger precies contact? Ooit van zuigerveren gehoord?

En als je zuiger versleten is, heb je een grotere nodig? Zal er dan misschien niet iets anders versleten/groter geworden zijn?

Maar nee, ik heb geen idee, en zuigers slijten. o_O
 
Haha oke dan. Vertel. Waar maakt een zuiger precies contact? Ooit van zuigerveren gehoord?

En als je zuiger versleten is, heb je een grotere nodig? Zal er dan misschien niet iets anders versleten/groter geworden zijn?

Maar nee, ik heb geen idee, en zuigers slijten. o_O
zuiger niet nee, zuigerveren wel.. het is de zuigerveer die alles afsluit en compressie maakt, niet je zuiger...
 
Ligt eraan wat je zelf eronder wilt zetten, want alles wat je eronder wilt hebben is illegaal.
En hoe gek je het zelf wilt maken.

Gewoon een simpele 50cc giet zou ik zelf voor kiezen op een 2takt. Zie zelf weinig reden om een 70cc te plaatsen anno 2024.
 
Een Aluminium Cilinder met Nicasilwand slijt niet , het is de zuiger die slijt.
En de zuiger vervangen na 5000 Km is vrij normaal , eerder zelfs , ligt ook aan de Olie die je gebruikt , en de mengverhouding, zelf smeer ik met ELF HTX 976.
 
Zuigers slijten niet.

Als jij in 3k je cilinder al zo gesloopt hebt dat er een overmaat zuiger in past, is dat alleen maar een perfect voorbeeld dat je geen idee hebt waar je mee bezig bent.
Klopt maar toch is Alu slijtage gevoeliger
Post automatically merged:

Klopt maar toch is Alu slijtage gevoeliger
Ik verhouding met kilometers dsn he. In principe door de nicasul is het heel sterk
 
Ik denk toch dat ik voor een roze top ga, genoeg power en lekker slijtvast. Mij zou het opzich niet veel uitmaken om de cilinder opnieuw d’r op te moeten bouwen na bepaalde tijd, alleen vind ik het extra vermogen wat ik ermee krijg het niet waard.
 
Roze Top kan kan je laten Honen/ slijpen , als het nodig is , dan een overmaat zuiger er in , Cilinder kan je opsturen naar Bijv : Jos Dijkman ... K-Parts kan dat niet .. is een Dozen schuiver.
 
Ze nardo is nu een narkut wsnt dat is een replica uitlaat soms vind je nog een ouwe echte op mp maar verder niet. Hier ene fimoje met een c16 op een roze top ding vliegt echt. 120 gps en trek 125ers weg met tussengas ook 70ac alu tpr blijft achter me!

Als je zulke verhalen loopt op te houden kan je beter je mond houden hier schiet je geen flikker mee op. Of vind effe de kennis ervan voordat je zulk soort onzin gaat lope roeppeee:)
wat praat jij?
Hij wilt een snel setup en welke cilinder is sneller dan 2fast XD
ik HAD zelf een aerox met 92cc 2fast cilinder erop dat ding maake 28pk en het pakte de 125-150 motoren en zelfs houdde de 180 bij tot +/- 100
 
wat praat jij?
Hij wilt een snel setup en welke cilinder is sneller dan 2fast XD
ik HAD zelf een aerox met 92cc 2fast cilinder erop dat ding maake 28pk en het pakte de 125-150 motoren en zelfs houdde de 180 bij tot +/- 100
Wat probeer je te zeggen. Een 2fast4race is echt snel. Hortende. Maar met een yasuni r en zulke zwaren rollen gaat dat slecht. Ook is de 2fast een race setup en niet zomaar even de eerste beste straat setup waar deze jongeman maar vraagt.
Volgens mij praat jij poep want hoe ga stelt 70cc krukas op als optie. Dus je kan ook gewoon standaard krukas behouden zeg je hier. Nou veel succes als jij een swuish van 5,045-5,050 mm wil hebben….
Wakker blijven
yasuni R (prop eruit halen)
19mm carberateur
4,5g rollen
Haal een betere vario
(optioneel) 70cc krukas
 
Dus ???? Volgens jou kan je gewoon rijden met een versleten zuiger , als de Zuigerveer nieuw of goed is , is er nix aan de hand .
Wat Lul je nou man !
Zuiger versleten ?? Denk dan eerder los vliegende meuk in de cilinder rond vliegen zoals metalen of slechte mengsmering.... De zuiger raakt de cilinderwant niet eens anders zou hij hem meteen vast naaien.. natuurlijk kan de zuiger wel beschadigen en zou hem ook vervangen als deze onder de krassen zit maar het is je zuigerveer of veren die de alles afsluit en voor je compressieverhoudingen zorgt...
 
Back
Top