Verticaal of Horizontaal wat is sneller.

Thijs S.

Member
Ik heb dus een vraag,

Ik zat zo dus een beetje te lezen een paar dagen geleden en ik las opeens dat een minarelli of peugeot horizontaal veel sneller is dan verticaal. ik wil dus graag weten ofdat dit waar is want het vinden van een horizontaal blok voor een leuke prijs is vrij lastig maar een vivacity is nog wel is tekoop voor een leuke prijs.

Ook is mijn vraag is een minarelli blok over het algemeen sneller dan een peugeot blok want dat las ik ook.

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het zit met brom en snor blokken want daar hoorde ik ook nog wat over dat een snorblok echt niet te doen was om op te voeren.

Dus mijn vragen zijn:
1. is horizontaal sneller dan verticaal
2. is minarelli sneller dan peugeot
3. wat is het verschil tussen snor en brom blokken.
4. wat is over het algemeen gewoon het beste blok om leuk mee te beginnen.
 
Advertisement - register to remove this

Ja ( oa het inlaat traject van verticaal is K*t)
Ja
Anti opvoer nok en de vertanding
Piaggio
Heel erg bedankt voor deze antwoorden dan wel verder nog een vraagje, wat is een leuke scooter die een horizontaal blok heeft die nog een beetje te betalen valt denk aan de prijzen van een vivacity 300,400 euro?
 
Heel erg bedankt voor deze antwoorden dan wel verder nog een vraagje, wat is een leuke scooter die een horizontaal blok heeft die nog een beetje te betalen valt denk aan de prijzen van een vivacity 300,400 euro?
malaguti ciak of centro. Oud model 2 takt Veel te vinden in duitsland op kleinanzeigen. AC minarelli horizontaal op de ciak. Centro ook minarelli maar idk hori/verti
 
In Duitsland inderdaad, bij ons zijn die dingen niet geleverd. Enkel een paar Ciaks. Ze zijn ook kapot lelijk. Wel ideaal als SLEEPER.

Dan kun je ook kijken naar een Aprilia Scarabeo of Yamaha Why. Zelfde model.
 
Dus mijn vragen zijn:

1. is horizontaal sneller dan verticaal

Horizontaal is altijd wat sneller. Vertikaal ga je nooit harder lopend of meer PK erop krijgen.

Dat zie je tussen minarelli H en minarell V en Peugeot H en Peugeot V

Kanteking moet wel gemaakt worden dat minarelli V opzicht niet een heel slecht blok is.. Komt minder vermogen uit, maar loopt wel net zo lekker als het horizontaal blok.. Een Peugeot vertikaal blok is duidelijk langzamer dan het Minarelli vertikaal blok.. Alleen Peugeot blok is echter nooit een sportief motorblok geweest, maar is meer een `touring` motorblok.

2. is minarelli sneller dan peugeot

Ja minarelli zit meer potentie in dan in een peugeot H blok.
Overigens is het minarelli blok een vrij lang op de markt, en is daar ook veel uitlaten en andere onderdelen voor ontworpen / gemaakt.
Peugeot Horizontaal heeft daar in tegen niet zo heel lang op de markt geweest.. Omdat veel naar 4takt en Euro 5 is verschoven is de markt Peugeot H blokken ook gekrompen. Als je op marktplaats kijkt naar een peugeot blok, zal je in de meeste gevallen het vertikaal blok sneller te vinden zijn.

3. wat is het verschil tussen snor en brom blokken.

Zijn feitelijk dezelfde blokken, dus nee geen kleinere zuiger, maar ze worden gewoon trager geleverd en op diverse plekken in de scooter hoop restricties erin of eraan.


4. wat is over het algemeen gewoon het beste blok om leuk mee te beginnen.

Heb of heb het volgende al eens gehad:

Peugeot vertikaal
Tomos blok
Momenteel een peugeot Horizontaal
Minarelli Horizontaal
Piaggio 2takt.

Verder ligt eraan wat je onder het beste blok ziet? Ze hebben allemaal zo de plus en min punten.

Wat ik zelf nog wel eens zou willen is een minarelli vertikaal blok.. Gewoon omdat ik het snelle niet zo perse hoef, maar de minarelli blokken gewoon standaard al super lopen.
Heel veel spul past dan ook op minarelli horizontaal als vertikaal.. (dacht dat de krukas bijvoorbeeld weer beetje anders is)
Dus varios koppeling / poelie passen zo op beiden.. Minarelli in het algemeen is best een universeel blok.

Persoonlijk vind ik een blok met kartonen / papieren carter pakking beter dan eentje waarmee je met vloeibare pakking moet kliederen.
 
Back
Top