Wat is deze ring? (Uitlaatbocht)

vilf

Member
Weet iemand wat deze ring doet en waarom hij het eraf haalt? Ik heb namelijk ook die ring maar ik had hem er niet af gehaald dus ik vroeg me af wat het precies doet en is het waard om eraf te halen.

Scooter:
BJ: 2020
Merk: Vespa Sprint iGET

1643279292665.png
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik neem aan dat het om een 2takt gaat??

de ring is een resctictie van de uitlaatgassenstroom.
ofwel, het uitademen van de motor gaat iets moeilijker.

als je em verwijdert, dan moet je ook je hoofdsproeier aanpassen
 
Ik neem aan dat het om een 2takt gaat??

de ring is een resctictie van de uitlaatgassenstroom.
ofwel, het uitademen van de motor gaat iets moeilijker.

als je em verwijdert, dan moet je ook je hoofdsproeier aanpassen
Ik zelf heb een akrapovic voor 4t 3v dus een iget, en ik heb dezelfde ring bocht is van JMTuning. En weet je als het vermogen tegenhoudt ?
 
En weet je als het vermogen tegenhoudt ?
Deze vraag snap ik niet,

Maar ik denk dat je bedoelt te zeggen of het verwijderen van de ring jou meer vermogen geeft?
Ja, het verwijderen van een restrictie levert over het algemeen meer vermogen op.
 
Deze vraag snap ik niet,

Maar ik denk dat je bedoelt te zeggen of het verwijderen van de ring jou meer vermogen geeft?
Ja, het verwijderen van een restrictie levert over het algemeen meer vermogen op.
Ja dat bedoelde ik, en weet je toevallig ook wat er gebeurt als ik het eraf haal terwijl ik geen sproeier heb? Corrigeert de lambdasonde het?
 
Kan ook zijn dat de bocht bedoelt is voor een 125 cc en te groot is voor 50 cc en er daarom een blokkering in gemaakt is.
Als je die verwijderd bij een iGet, verwacht dan niet dat hij opeens heel hard gaat.
 
Ik denk dat die erin zit om nog enige compressie druk van de uitlaat te krijgen.
Als je die eruit haalt rijd de scooter als een natte krant omdat dat uitlaat stuk te groot is.

Noem het maar een diameter compensatie ring.

Dit soort grotes worden normaal voor motoren gebruikt, niet voor een 50cc scootertje waar een paar pufjes per keer uit de uitlaat komt.
 
Back
Top