Scooter Brandschade. Wat nu?

luaggi

Active Member
De scooter van mijn vader is laatst in de fik gevloge, heel dom eigenlijk, er lekte benzine en hij ging eraan lassen. stom foutje... Nu start ie natuurlijk nietmeer, maar waar zou t aan kunnen liggen? hij krijgt vonk, benzine en heeft compressie. Mis ik iets? Alle hulp zou fantastisch zijn.

Gaat om een Vespa LX50 4takt.
Brand was ook snel weer uit, trouwens. beetje schade aan de kapjes en wat kabels, voorderest alles intact :)
 
Advertisement - register to remove this

Alle vacuum slangen nog heel , getest op valse lucht , waar heeft die gebrand ? ook bij de carburateur ? Dan ook membraam van carb nakijken.
 
zou de pakkingen van het spruitstuk/carb vernieuwen , als je het los maakt moet je ze toch vernieuwen . carb nakijken ( membraam) En proberen of hij op startpilot/ remmenreiniger wil starten.
Als je start , voel je hem dan wel zuigen bij de lucht inlaat van de carb
 
Misschien even goeie detailfoto's maken van de schade zodat de leden weten wat de omvang van de schade is en waar deze precies heeft plaatsgevonden.
 
Ik heb dit voor nu... Ik zou vanavond betere maken
 

Attachments

  • IMG_20231001_151220.jpg
    IMG_20231001_151220.jpg
    275.9 KB · Views: 19
  • IMG_20231001_151224.jpg
    IMG_20231001_151224.jpg
    210 KB · Views: 20
Wat ik zo snel zie is:

  • vacuumslag gesmolten, dus vervangen.
  • spruitstuk kan ik niet goed zien maar zou deze voor de zekerheid ook vervangen.
  • elektrische choke gesmolten, dus ook vervangen.
  • stukje kabelboom gesmolten, dus omwikkeling verwijderen en kijken wat binnenin de schade is.
  • Kijkglas olie kan ik niet goed zien, is dit gesmolten en is er eventueel olie naar buiten gelekt?
  • Zoals reeds geopperd, carburateur nakijken, in het bijzonder de rubberen en kunsstof delen.
  • Volgens mij zie ik ook dat de buitenkabel van de remkabel erg heet is geweest.
  • En ik zie een dikkere rubberen slang, die deels buiten de foto valt, heet is geweest.
 
Dankjewel Sparky, weet jij zo 123 hoe groot de carb is op deze scooter? Heb namelijk een GY6 Carburateur over, en als deze erop kan, kan ik kijken of ie wel wilt starten.
 
Bougie vonkt wel, al getest in een andere scooter, CDI is ook nog goed... Kabelboom zal ik thuis ff bekijken, maar al het licht etc werkt nog en hij vonkt nog, dus die zal wel goed zijn toch??
 
Wat ik zo snel zie is:

  • vacuumslag gesmolten, dus vervangen.
  • spruitstuk kan ik niet goed zien maar zou deze voor de zekerheid ook vervangen.
  • elektrische choke gesmolten, dus ook vervangen.
  • stukje kabelboom gesmolten, dus omwikkeling verwijderen en kijken wat binnenin de schade is.
  • Kijkglas olie kan ik niet goed zien, is dit gesmolten en is er eventueel olie naar buiten gelekt?
Dat is geen kijkglas, bestaat wel maar niet standaard op dit type.
 
Back
Top