Wat heb jij allemaal gepolijst?

Status
Not open for further replies.
Aprilia_area 51 said:
We shall see sir dirtyrims :P

@ Spasta, autolak schuren ze vaak ook heel fijn op en polijsten daarna de lak om de lak 100% strak te krijgen *D

hmmmmm ik betwijfel het, dat omdat ik al in aantal carrosserie bedrijven stage heb gelopen en heb er nog nooit iets over gehoord. polieren wel maar lak polijsten nog niet. (wil niet zeggen dat het onmogelijk is eh)
 
Waterpompje snel gepolijst:
elec_waterpomp.jpg


Startmotor ook snel snel effe gedaan:
startmotor.jpg


Beetje vuil aan de bovenkant :s
startmotor_close.jpg


Morgen ga ik de startmotor samen met de wielnaaf meenemen naar school en dan hopen dat ik ze kan schuren (heb maar 2 uurtjes praktijk)

Grtz Hans :*
 
wel nice :D maare Spasta ik weet nu wat je bedoeld met dat polijste totdat je vingers pijn doen :P ik ben t nu ook aant meemake nu ik in 1 x me velg echt goed wil :P jullie zien m wel alsie af is :P

M@ss0ls
 
carterkapje even overnieuw gedaan, helaas wel een putje veroorzaakt omdat de slijpmachine sterker als ik ben 8P

dsc089558lx.jpg


velg randje denks

dsc089222gh.jpg
 
vervelend he die tol, ik heb het ook weleens gehad, schoot tie in 1x weg, fijn in je deksel, kan je weer overnieuw beginnen

ik ben momenteel met een runner deksel bezig, zalk soon wat pics van posten:)
 
black_white said:
carterkapje even overnieuw gedaan, helaas wel een putje veroorzaakt omdat de slijpmachine sterker als ik ben 8P

wat doe jij met een slijpmachine aan je carterkap? schuur je het met een slijptol ofzo?
 
Spasta said:
hmmmmm ik betwijfel het, dat omdat ik al in aantal carrosserie bedrijven stage heb gelopen en heb er nog nooit iets over gehoord. polieren wel maar lak polijsten nog niet. (wil niet zeggen dat het onmogelijk is eh)


belgen noemen polijsten ook polieren :X
is 1 en het zelfde, polieren staat btw niet eens in het woordenboek.
po·lijs·ten (ov.ww.)
1 glad en glanzend slijpen => politoeren
2 beschaven, verfijnen
3 glad uitboren
 
Funk_dm said:
belgen noemen polijsten ook polieren :X
is 1 en het zelfde, polieren staat btw niet eens in het woordenboek.
po·lijs·ten (ov.ww.)
1 glad en glanzend slijpen => politoeren
2 beschaven, verfijnen
3 glad uitboren

je moet mij wel niet gaan vergelijken met een std. Belg, ze zeggen idd dat dat het zelfde is, ik zeg dat niet

en om te polijsten en te polieren heb je echt ander spul nodig. overtuig me maar van het tegendeel.
 
alsof je steen en metaal wel met hetzelfde goedje polijst :X
kerel polijsten is
1 glad en glanzend slijpen => politoeren
2 beschaven, verfijnen
3 glad uitboren

en daar hoord ook de lak bij, in de dikke van dale staat het woord polieren niet eens :X en daar komen zelfs surinaamse woorden in:X
 
Funk_dm said:
alsof je steen en metaal wel met hetzelfde goedje polijst :X
kerel polijsten is
1 glad en glanzend slijpen => politoeren
2 beschaven, verfijnen
3 glad uitboren

en daar hoord ook de lak bij, in de dikke van dale staat het woord polieren niet eens :X en daar komen zelfs surinaamse woorden in:X

ja jonge wat is de fucking dikke van dalen nou.
weet niet wat je allemaal wil aanhalen met je stenen en met je cijfertjes maargoed. veel suc6 met het polijsten van je lak @ je car.

ik heb al in aantal verschillende carrosserie bedrijven gewerkt en daar hebben ze het altijd over polieren en polijsten dus hier is polieren wel gewoon een gebruikt begrip.
 
Spasta said:
ja jonge wat is de fucking dikke van dalen nou.
weet niet wat je allemaal wil aanhalen met je stenen en met je cijfertjes maargoed. veel suc6 met het polijsten van je lak @ je car.

ik heb al in aantal verschillende carrosserie bedrijven gewerkt en daar hebben ze het altijd over polieren en polijsten dus hier is polieren wel gewoon een gebruikt begrip.
Je kan zelfs dof glas polijsten waardoor het weer helder wordt, net zoals plexiglas. ;).
 
wat ik wil aanhalen is dat je niet alleen alu kan polijsten, wat een heleboel mensen denken.

vrijwel alles is te polijsten :) zoals cozmo ook al zegt :)
polieren zal wel een vak term wezen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top