wat gebeurd er na ongeluk met 70 cc

Originally posted by zipp
stel je laat iemand anders met jouw scooter rijden met een 70 cc rijden en maakt een ongeluk wie is er dan aansprakelijk ? als je scooter terug komt van technies onderzoek.

Die persoon die erop reed is aansprakelijk voor alle schade (tenzij niet zijn schuld) maar boetes enzo zal hij moeten betalen. Alleen jij krijgt de boete thuis en dan staat daarop wel een ruimte waar je kan invullen waar de persoon die op dat moment op jouw scooter reed enzow woont, en zijn handtekening, dan zullen ze de boete naar hem toe sturen. Staat op elke bekeuring. Maar met ongeluk weet ik het niet, denk dat het hetzelfde gaat...
 
Zonder helm rijden is fijn.
Hee kijk dat zijn mijn hersens daar op dat plein.

Je bent een aap als je zonder helm de weg op gaat
 
Ik wil toch nog even terugkomen op de vraag van de topicstarter. Zoals de meeste mensen weten verzekeren wij allemaal onze brommer als een brommer. Een brommer is een gemotoriseerde 2 wieler die een maximumsnelheid van 45 km/h hoort te kunnen behalen. Wanneer een brommer meer dan 45 km/h kan rijden is de brommer (hoe lullig het ook klinkt) geen brommer meer. Hier kun je tegen ingaan, het is nou eenmaal niet anders. Wanneer je een 49,9+ cc cilinder hebt rijd je zowiezo op een motor. Ookal kan hij maar 45 km/h.

Dus, wat ik duidelijk wil maken: een 2 wieler, verzekerd als brommer, met een groter vermogen dan toegestaan, is niet verzekerd. De verzekering heeft namelijk geen zin om geld uit te keren wanneer jij met 70 km/h achterop een auto knalt, omdat jij deze snelheid niet hoort te behalen.

Laten we dit geval aanhouden. De automobilist zal de politie gaan vertellen hoe het ongeluk is gebeurd. Dit zal jij trouwens ook moeten. Mocht de verzekering erachter komen (via de politie) dat jij veel harder reed dan de constructiesnelheid van je brommer, dan hang je. Jij zult nu namelijk zelf de schade moeten betalen. Want de verzekering keert niks uit. Wanneer de automobilist nu blijvend nekletsel heeft (en daardoor niet meer kan werken etc.) zul jij flink moeten gaan betalen. En denk dan rustig aan honderden, misschien wel duizenden Euros per jaar.

Wanneer je met 20 km/h ergens op knalt, heb je vaak geen enkel probleem. De politie vindt het vaak niet nodig om in zo'n geval technisch onderzoek te doen en je verzekering keert het geld van de schade gewoon uit.

Bij ongelukken met blijvend letsel of bij ongelukken waar heel duidelijk blijkt dat jij als bromfietser gewoon veel te hard reed kan je erge problemen krijgen.

Wanneer je nog geen 18 bent draaien je ouders trouwens voor alles op.......


[offtopic]

Zonder helm rijden is klote. :) Tranende ogen zijn klote, beestjes zijn klote en hoofdwonden zijn nog vervelender...

[/offtopic]
 
Back
Top