Hoe kan er vocht in me cilinder komen.Vocht?
Dat is het het enige element wat oppervlakkige roest kan veroorzaken!
Ja is allemaal prima.Heeft de de carterontluchting nog steeds een functie?
Is het inlaatfilterelement goed ongeolied zo dat er geen vuil en vocht door kan komen?
Maar hoe kan dat ooit die vonk is niet eens zichtbaar. En ja ik houd hem tegen me frame aan.
De vonk is heel erg zwak dat.Wat bedoel je?
Dat je geen mooie vonk hebt en of ziet?
Het brandstofmengsel word pas optimaal benut/verbrand als de vonk mooi en krachtig is. (type bougie niet te koud?)
Op die manier blijft alles relatief schoon van aanslag e.d.
Rijdt je relatief korte stukjes met de scooter is de kans echter groot dat er vochtaanslag achterblijft op de cilinderwand.
Nee dat systeem heb ik niet.Zit er SLS Sysyteem op ?zo ja ... is dat schoon en droog , kijk eens naar dat aftap slangetje , met dat dopje er in , als de boel niet regelmatig word afgetapt , zit heel de boel vol vocht , wat weer in de Cilinder terecht komt.
Ik heb alleen een slang aan me carter hangen meer niet.Je hebt dus wel een carterontluchting maar geen systeem naar de uitlaat?
Mjaa, misschien heb je wat meer aan de manuals die in de resources staan....
Service Manuals Werkplaatshandboek - Peugeot V-Clic 50cc-4T
Peugeot V-Clic 50cc-4T-Euro 2-Technical Training Peugeot V-Clic-50CC-4T-Service Manualscooterforum.net
Lees het even aandachtig door hoe precies dit IAE systeem werkt!
Ik heb met meerdere bougies geprobeerd en allemaal evenzwak het vonkje is niet eens zichtbaar maar hij rijd wel.Als de bougie vol roest zit verbaasd me het niet dat je een zwakke vonk hebt.
Een groot deel van de elektrische stroom, welke normaal van de elektrode naar de massa "oversppringt", gaat nu via die roestlaag.
Als dit daadwerkelijk roest is, vraag ik me af waar dit ijzer vandaan komt want zelfs de iridium elektrode is roestbruin.
Zou ook nog zwavelafzetting kunnen zijn, welke brandstof heb je het laatst getankt?
Nee rijd er elke dag opHeeft de scooter ruime tijd stil gestaan? Zou in ieder geval zo'n additief voor de benzine halen mocht hij niet helemaal uit elkaar gaan.
Misschien meer gas geven ... en niet rijden als een Ouwe Lul!Nee rijd er elke dag op
Ik rijd altijd volgas maar ook voor een 80 cc trekt die echt sloom op. Jij nog een idee hoe die vonk zo zwak is.Misschien meer gas geven ... en niet rijden als een Ouwe Lul!
Bobine al geprobeerd. Kabel ook en dop.Probeer eens als eerste een andere Bobine.../ Kabel / Dop. als dat niet werkt ... de CDI .
Neem aan dat de aarde naar het Motorblok OK is ? kan je zo meten van de Accu naar het Blok.
Zal ik alles maar gaan doormetenAlvorens zomaar onderdelen te gaan bestellen en proberen kun je best even de manuals na/doorlezen.
Service Manuals Werkplaatshandboek - Peugeot V-Clic 50cc-4T
Peugeot V-Clic 50cc-4T-Euro 2-Technical Training Peugeot V-Clic-50CC-4T-Service Manualscooterforum.net
Hier staat ook meer in vermeld dan alleen het IAE gebeuren!
Dus nogmaals: lees het eerst even door...
Waardes welke je behoort te meten voor div. elek onderdelen staan er ook in vermeld/aangegeven!
Lijkt me gewoon goede aarde ik kan wel een extra massa leggenProbeer eens als eerste een andere Bobine.../ Kabel / Dop. als dat niet werkt ... de CDI .
Neem aan dat de aarde naar het Motorblok OK is ? kan je zo meten van de Accu naar het Blok.
Mag ik vragen hoe en met wat je massa hebt aangelegd?Update.
Ik heb een extra massa aangelegd en vonkt nu beter. Dus opgelost.
Een dikke kabel vanaf de minpool van je accu naar een bout boven op je kleppendeksel.Mag ik vragen hoe en met wat je massa hebt aangelegd?