Waarom gaat me scoot zo langzaam?

Status
Not open for further replies.

Mitsjiel

FAC member y0!
Ik heb niet echt een probleem ofzo maar wel iets heel vaags...
Ik heb dezelfde scoot als een maat van me (Fukko @ forum) en bijna dezelfde setup...
Echter gaat Fukko bijna 20km/u harder... We trekken wel ongeveer evenhard op.

Mijn setup:----------------Zijn setup:

SR www ------------------------SR www
DR 70cc untuned--------------DR 70cc untuned
Yasuni C16 ---------------------Bidalot C16
MHR2000 Vario-----------------Hebo vario
Std Koppeling ------------------MHR Deltaclutch
Rito as met C3 lagers ---------Doppler met C3
95km/u @ teller ----------------115km/u @ teller

Ik heb echt geen flauw idee wat dit kan zijn...
Iemand die weet waaraan het kan liggen? Het gaat me er niet perse om dat ik sneller moet ofzo, maar ik vind het zo vaag dat er zo'n groot verschil in snelheid is met bijna dezelfde spullen..

Grtz, Michiel
 
Advertisement - register to remove this

Wel is gehoord van 2-takt? En verschillende blokken?

Mss is bij de 1 krukas licht uitgesleten of t blok, of zuigerveer stukje versleten!

Iedere scooter is anders dus je kan niet precies t zelfde rijden!
 
Dat begrijpen we ook wel, maar je zou denken dat we wel even snel gaan, omdat zijn spullen iets nieuwer zijn, plus er zit wel een deuk in mijn uitlaat bij de bocht (geen ideej of dat egt invloeden kan hebben, in positieve zin :s)

En 20 km/u verschil toch wel erg veel he vanquish....
 
zou het kunnen dat als je een deuk in de bocht heb dat je dan sneller gaat ?? kameraad van mij heeft SR www, ik heb SR 2000. zijne gaat 105 op teller en hij heeft zn scooter origineel behalve nrx uitlaat en polini vario. mijne gaat 85 met multivar,technigas tg2,dayco snaar,polini koppeling. hij heeft toevallig ook een deuk in de uitlaat. zou t kunnen dat ie daarom sneller gaat ?
 
1. morini is niet slecht
2. ik heb geen zin om uit te leggen wrom morini goed is kijk maar in de search !

ieder1 die beweert dat morini slecht is word uitgeluld.

3. WAAROM is morini slecht ?
 
Originally posted by Bling_Bling
achter flens :)

lol verkeerd gelezen van dat tuned :D

Achter de flens? Misschien iets nieuws voor je maar een c16 heb een losse flens en daar zit zekerweten geen prop in.

Als er een prop in had gezeten trouwens had er vast niet opgestaan dat de uitlaat 'alleen voor de race was en niet voor straatgebruik'.

Als je me trouwens niet gelooft nodig ik je uit om es langs te komen en hetmet eigen ogen te zien ;)
 
Originally posted by DarkSaiyan
1. morini is niet slecht
2. ik heb geen zin om uit te leggen wrom morini goed is kijk maar in de search !

ieder1 die beweert dat morini slecht is word uitgeluld.

3. WAAROM is morini slecht ?

Het is gewoon zo dat mina wat makkelijker hard gaat dan morini. Dat bedoelt falco ook denks.
 
Originally posted by Mitsjiel
Achter de flens? Misschien iets nieuws voor je maar een c16 heb een losse flens en daar zit zekerweten geen prop in.

Als er een prop in had gezeten trouwens had er vast niet opgestaan dat de uitlaat 'alleen voor de race was en niet voor straatgebruik'.

Als je me trouwens niet gelooft nodig ik je uit om es langs te komen en hetmet eigen ogen te zien ;)

:|

je haald de flens eraf(je kan nutuurlijk zelf wel bedenken dat ik losse flens bedoel) en daar zit de prop bij nieuwe c16

ik had bij mij Bida S2 ook zoiets reed 60 met onafgestelde TP 70cc en zonder die prop reed ik 85 ongafgesteld
 
Originally posted by G3LL
Een bida S2 is geen C16 vriend :|

reageer alleen als je wat nuttigs te vertellen hebt piet

het gaat erom dat je met prop erin niet hard rijd en dat heeft niks te maken wat voor pijp het is zet in een MHR pijp een prop je komt ectn iet boven de 65 70 uit...
 
Wat loop jij nou allemaal te zeggen? Proppen in MHR pijpen?
Jij zegt nou dat je met een prop niet boven de 70 uit komt, ook zeg je dat ik ws nog een prop in me c16 heb.
Ik snap egt niet waar je het nou over hebt want ik ga 95 en dr zit GEEN prop in een C16 :|
Als je nog steeds denkt van wel hoef ik dat niet meer te horen van je ook :|
 
@ Dark Saiyan:

Morini is kut omdat: Alles snel naar de tering draait, fragiel is, blok met minimale recearch ontworpen is, het houdt niks boven de 12500 toeren, en wrom denk je dat Aprillia zo snel van Morini weer is afgestapt en nu overgegaan is op Piaggio?
 
Originally posted by Mitsjiel
Wat loop jij nou allemaal te zeggen? Proppen in MHR pijpen?
Jij zegt nou dat je met een prop niet boven de 70 uit komt, ook zeg je dat ik ws nog een prop in me c16 heb.
Ik snap egt niet waar je het nou over hebt want ik ga 95 en dr zit GEEN prop in een C16 :|
Als je nog steeds denkt van wel hoef ik dat niet meer te horen van je ook :|

hert gaat om het ide :|

en als je dan gewoon meeteen zecht dat er geen prop in zit


wat voor membraan plaatjes heb je ?
check die dan als of er een stukje uit is
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top