(typhoon)Waarom gaat ie niet harder?

Roger.B

-{Zenith Sport member}-
ok ik snap er zo langzamerhand niks meer van ik he dus een
Puch Typhoon uit 1995 dit is me setup:
Gianelli g.s.p
17,5 dell orto
sproeier 82
polini membraam
pirelli v-snaar

nou is het probleem dat ie niet harder dan 65-70 gaat?:(
Kan iemand mij helpen wat ik kan doen?er zitten verder geen begrenzers meer in
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de hem wel goed afgesteld? juiste gewichten die bij uitlaat passen enzo? Iemand bij mij op school heeft ook een for race onder een tyhpoon die loopt ook niet harder als 70 omdat hij hem nog niet goed heeft afgesteld!

later
 
ja ik heb al meerdere rollen geprobeerd maar die gaven allemaal veel te veel toeren:|
en is het slimmer om gewoon een 12mm std carb met 82 sproeier erop te zetten?zo ja heeft er iemand nog 1 liggen voor een leuk prijssie?:W
en kan iemand me een beetje richting geven met die rollen hoeveel grams er ongeveer op zouden horen me koppeling en vario zijn nog standaard verder:p
 
Ja vertel maar hoe want volgens mij is die carb niet helemaal compleet(ik heb de scoot net en deze zat er al op)want ik kan die luchtschroef nergens vinden op dat ding en ik zie wel 2 a 3 lege gaatjes met schroefdraad erin dus volgens mij mist er het een en ander maar met std carb en 82 sproeier moet de 80 toch ook wel te halen zijn?
 
Originally posted by Casemasux
Ja vertel maar hoe want volgens mij is die carb niet helemaal compleet(ik heb de scoot net en deze zat er al op)want ik kan die luchtschroef nergens vinden op dat ding en ik zie wel 2 a 3 lege gaatjes met schroefdraad

Raar he, dat hij niet zo goed rijdt :|
 
82 sproeier? 68 is standaard, en die voldoet gewoon op jouw setup mits luchtfilter NIET aangepast is...

Rollen; 8,5 gr is origineel, probeer 7,5 a 8,0 gr...

En je membraanplaatje is er toch wel uit? Ik neem aan van wel aangezien er een Polini-membraan in zit...

Waarom koop je een scooter met zo'n vreemde topsnelheid?

Greetz.
 
ja kijk ik had 'm gekocht met een gewone standaard uitlaat en er zat een 60 sproeier in en dat ding liep verder normaal maar ja ik wil harder dus......en verder weet ik niet precies hoe een carb van een scooter in elkaar zit met afstellen enzo want me vorige scoot die liep al 80-85 dus daar heb ik toen nooit aan gesleuteld
 
lekker zinnig antwoord nrxextreme...

probeer eens een carb van iemand te lenen of het daaraan ligt, of vergelijk zo zodat je kan kijken of jouwe nog compleet is
 
Originally posted by Nrg|XtReMe
als je het niet kan.. Begin er dan ook niet aan :|
als ik er niet aan begin leer ik het nooit he?:|

ik ga waarschijnlijk van de week ff wisselen met een vriend van mij en das ook een standaard carb dus ff kijken of dat helpt.....:p
 
Originally posted by Casemasux

en is het slimmer om gewoon een 12mm std carb met 82 sproeier erop te zetten?zo ja heeft er iemand nog 1 liggen voor een leuk prijssie?:W

Ik heb een 12 mm carb nu nog op mijn NRG zitten ,maar moet iedergeval iets groter (ik heb er net 2 dagen een dr 70 onder liggen... ruilen ???

Kweenie of die van mijn op je typhoon past en omgedraaid.. :?
 
ja maar ik weet van de mijne niet zeker of ie compleet is..........ik ga morgen eerst ff kijken of ik dat ding compleet kan maken en als ie dan goed afgestelt kan worden hoef ik geen andere
 
Originally posted by Casemasux
ja maar ik weet van de mijne niet zeker of ie compleet is..........ik ga morgen eerst ff kijken of ik dat ding compleet kan maken en als ie dan goed afgestelt kan worden hoef ik geen andere

oke check deze tread nog wel.. massol
 
ok carb was dus wel compleet ik heb net ff sproeier 78 erin gezet want 82 was te groot heb net dus ff met die luchtschroef zitten stellen het geluid klonk wel beter dan voorheen maar omdat het in dit kutland atijd moet regenen:( heb ik dus nog niet kunnen gassen maar ja dit doe ik vanavond wel dan horen jullie het nog wel
laterz
 
ok hij loopt nu dus best lekker trekt aan 1 stuk door naar de 65 en dan heel langzaam naar de 70..:(
maar ik wil rond de 80 gaan rijden iemand nog tips?kan het aan me filter liggen?? ik heb nog een hebo powerfilter liggen maar die is een beetje kut afstellen volgens mij
iemand nog een tip voor die extra 10 km?
 
Ligt niet aan je gasnaald... Het gaat in principe vooral om je gasschuif, of je moet je gasnaald los in je gasschuif hebben hangen:)...

Een Typhoon loopt onbegrensd 83 teller (Gilera Typhoon '98)...

Heb je je membraanbegrenzer verwijderd?

Greetz.
 
Back
Top