Waarom gaat me scoot zo langzaam?

Status
Not open for further replies.

Mitsjiel

FAC member y0!
Ik heb niet echt een probleem ofzo maar wel iets heel vaags...
Ik heb dezelfde scoot als een maat van me (Fukko @ forum) en bijna dezelfde setup...
Echter gaat Fukko bijna 20km/u harder... We trekken wel ongeveer evenhard op.

Mijn setup:----------------Zijn setup:

SR www ------------------------SR www
DR 70cc untuned--------------DR 70cc untuned
Yasuni C16 ---------------------Bidalot C16
MHR2000 Vario-----------------Hebo vario
Std Koppeling ------------------MHR Deltaclutch
Rito as met C3 lagers ---------Doppler met C3
95km/u @ teller ----------------115km/u @ teller

Ik heb echt geen flauw idee wat dit kan zijn...
Iemand die weet waaraan het kan liggen? Het gaat me er niet perse om dat ik sneller moet ofzo, maar ik vind het zo vaag dat er zo'n groot verschil in snelheid is met bijna dezelfde spullen..

Grtz, Michiel
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb iemand op msn dit laten lezen, die zegt dat zijn cilinder beter is ingereden en dat die van mij 'lui' is geworden.
Zou dat kunnen? Die van mij is ingereden met std uitlaat en die van hem met c16
 
Versleten onderdelen kan niet, aangezien mijn v-snaar al helemaal naar de tering is (heel erg versleten dus) en de zijne is gewoon nog goed. En vertanding is het lijkt me ook niet, aangezien ik ook gewoon als het goed is de originele korte vertanding heb :)
 
Originally posted by JeremY
afstelling ?
versleten onderdelen(v-snaar, rollen, enz enz)
vertanding anders misschien ??

Ik heb geen versleten onderdelen iig. (hij natuurlijk ook nie)

Vertanding is ws ook niet anders... of je moet anders weten fukster?
 
Originally posted by lbontius
C16 zit geen begrenzer nee :D, je v-snaar kan op zijn zodat hij niet meer bovenin de vario kan klimmen.

Mijn v snaar is zelfs nog beter dan die van hem :p

Ik probeer zondag wel ff een nieuwe die hij dan heeft gekocht..

Mag wel eh fukkiej 8P
 
Haal je cilinder gewoon eens open.
Check em even op sporen van warmlopen.

Ik heb wel vaker gezien dat een warmgelopen cilinder minder trekt en een ongeveer 15km/u lagere top heeft dan anders.
 
ik ben toch van mening dat het met inrijden te maken heeft, hij heeft hem meteen ingereden met snelle setup en heeft gezorgd dat de scoot al meteen wat gewent was, jij hebt de cilinder eerst "niet"correct gebruikt waarvoor hij bedoeld is namelijk : snellere setups.. de ervaring leert dat de ene cilinder dan meestal sneller is dan de andere, mn dealer gaf me hier ook gelijk in hij kon alleen de verklaring ervoor niet geven..
 
Originally posted by Spock
ik ben toch van mening dat het met inrijden te maken heeft, hij heeft hem meteen ingereden met snelle setup en heeft gezorgd dat de scoot al meteen wat gewent was, jij hebt de cilinder eerst "niet"correct gebruikt waarvoor hij bedoeld is namelijk : snellere setups.. de ervaring leert dat de ene cilinder dan meestal sneller is dan de andere, mn dealer gaf me hier ook gelijk in hij kon alleen de verklaring ervoor niet geven..

Jah idd, ik denk dat dat best zou kunnen jesper!
Donderdag gaan we ook ff zijn cilinder op mijn blokkie schroeven. Dan weten we het zeker :)
 
Originally posted by Bling_Bling
is de snelheid digitaal of gewoon op tellers ?

want ook al zij de tellers van hetzelfde merk de 1 wijkt soms meer uit dan de ander

gewone tellers...
Maar al had je geen teller merk je toch dat die van mij langzamer gaat :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top