Beetje een late Damwoude 2010 update, maar goed. In Jubbega wat problemen gehad met een slippende koppeling, te lange vertanding en trage coureur
#); deze problemen allemaal opgelost voor de sprint in Damwoude. Extra plaat in de koppeling gemaakt dus, voortandwiel 2 tandjes kleiner en neefie Ronald op de brommert gezet. Ook de toerenbegrenzer verzet van 14500 naar 15500 toeren en naar Damwald gegaan voor de sprint
Aldaar ging Ronald de 1e heat rijden met gelijk een 7,9s op de klok. Al 0,6 seconden sneller dan ik @ Jubbega. Dat ging dus wel goed. 2e heat zelfs een 7,8 gereden @ 110 kmh met 0,0x reactie dus veel harder kan het niet.
In de omloop een dikke wheely geboekt (zie plaatje) en weer 7,9 gereden.
Dat was niet snel genoeg om door te gaan, maar zoals gezegd zit er momenteel niet veel meer potentie in de machine en ik was wel tevreden.
Voor Genemuiden ga ik weer wat dingen veranderen met de nokkenastiming en intercooling voor meer vermogen. 30 pk / 16 Nm moet eigenlijk wel te halen zijn (is nu 25 pk / 13,5 Nm). Ook ga ik proberen een quickshifter erop te maken. Sowieso is er meer vermogen in het middengebied nodig omdat de sprinter maar 4 versnellingen heeft. Van 1 naar 2 en van 3 naar 4 valt de machine teveel 'dood'. Eerst dus meer vermogen zoeken, eventueel komende winter een 5 of 6 bak.
Ciao