VT Supercharged Prostock Honda

mario, mooi ding man die 4takt.
Waarom eigenlijk de keuze voor de 4 bak? zijn wel lange vertandingen..
hoeveel toeren draait het beessie eigenlijk?

ciao
 
Ik denk vanwege het koppel van een 4takt die hem makkelijk door die lange versnellingen heen trekt :)

ja tuurlijk trekt hij wel door die versnellingen heen, dat doet een standaard mt ook wel,
gaat erom of het op de sprintbaan bevordelijk is voor de tijd!
nu zal de tijd het uitwijzen, maar een close bak van bijv cr 80 lijkt mij een iets betere keuze..
 
Een lange 1ste versnelling is voor deze machine juist wel bevordelijk voor het gedoseerd en gecontroleerd starten. Ook wordt het brede vermogensgebied goed benut bij langere versnellingen.
 
Thanks voor de complimenten :)

Ben de laatste tijd niet echt veel bezig geweest met de brommer, en hij loopt ook nog niet zoals het moet. Boven de 10000 toeren is er iets mis. Ik vermoed dat dat met het pick-up signaal te maken heeft; dat is iig wat ik eerst ga proberen. Vermogen zit desondanks dik boven de 20 pk.
Trekken doet ie goed vanaf stationair toerental (3000 toeren). Koppel is dan al 70% van maximaal. Om die reden heb ik ook voor een 4 bak gekozen. Minder schakelen = minder tijdverlies. Bovendien zijn de tandwielen van een 4 bak veel sterker.

Ciao :)
 
Een lange 1ste versnelling is voor deze machine juist wel bevordelijk voor het gedoseerd en gecontroleerd starten. Ook wordt het brede vermogensgebied goed benut bij langere versnellingen.

das waar, ben alleen benieuwd hoe het zit met toerentalverlies bij schakelen bij deze 4 bak.. denk dat je daar weer wat op verliest..
 
het is geen 2 takt en het heeft een compressor ding zal onderin genoeg koppel afgeven. en mario zal egt geen 4 bak zetten als een 5 of 6 beter zal werken. ik denk dat je juist de winst uit de 4 takt kan halen tov een 2 takt door lange versnellingen te gebruiken.
 
Beetje een oud topic kickken... maar ik vind dit echt een mooie machine!
Helaas deed hij het niet goed op Genemuiden.... wellicht aankomend seizoen?

Had nog een foto van je machine.

 
Mooie foto John! Thanks :)

Ben nog steeds bezig met de machine, vermogen zit middels boven de 25 pk. Toch loopt hij nog steeds niet goed boven de 10000 rpm. Wordt een redelijke zoektocht inmiddels, maar ik heb gelukkig nog even de tijd. Ik ben sowieso al blij dat alles verder heel lijkt te blijven. Ik denk wel dat het mogelijk is om in Jubbega met 30 pk aan de start te staan. Dat is dus het doel :)
 
Wat doet hij dan exact niet goed boven de 10k Mario? Heb je ook nog wat filmmateriaal? Ik vind het toch echt wel een te gek ding zeg :W :p
 
Misschien een heel domme vraag/sugestie, maar staat het ding niet te detoneren door een te hoge compressor druk (boven die 10k?)

Tis iig egt een geweldige machine! Misschien eens tijd maken om naar Jubbega te komen kijken.
 
**voelt zich vereerd... :p**

Volgens mij is het gewoon een request van informatie, een vraag naar de status van dit project. En geloof mij, Mario is echt niet te beroerd om te antwoorden, dus nutteloos?

Nee.
 
dan wacht gewoon tot hij een update doet?
we gaan toch niet bij iedereen vragen hoe ver ze zijn bij degene die al lang niet meer geupdated hebben
 
Back
Top