VT Supercharged Prostock Honda

Mooi project dit. ;)

Als je nog wat meer vermogen wil, achter het wiel heb je nog ruimte genoeg voor een intercooler. Ik weet niet hoeveel toeren je blok draait, maar met 1:2 draait je compressor wel behoorlijk wat toeren lijkt mij. Daar houdt een Eaton niet zo van, dan gaat hij erg warme lucht pompen. Door een intercooler te plaatsen zou je nog wel het één en ander aan vermogen kunnen winnen. ;)

Dat is Mario ook zeker van plan, een intercooler erop, en voor volgend seizoen zal er nog wel meer veranderen; hij is voorlopig al tevreden als er zaterdag een paar runs mee gemaakt kunnen worden lijkt me.
 
Complimenten Mario, heel erg toffe machine!

Zou hem wel is in het echt willen bewonderen :D

Wat betreft het toerental van die compressor, dat zal wel meevallen denk ik.
Als het blok 14.000 rpm draait, draait de compressor 7.000 rpm, dat is niet zo heel gek volgens mij. Maar goed een intercooler kan nooit kwaad natuurlijk, gaat wel iets ten koste van de gas reactie waarschijnlijk.
 
Complimenten Mario, heel erg toffe machine!

Zou hem wel is in het echt willen bewonderen :D

Wat betreft het toerental van die compressor, dat zal wel meevallen denk ik.
Als het blok 14.000 rpm draait, draait de compressor 7.000 rpm, dat is niet zo heel gek volgens mij. Maar goed een intercooler kan nooit kwaad natuurlijk, gaat wel iets ten koste van de gas reactie waarschijnlijk.

Ik denk dat het verlies aan gasreactie niet opweegt tegen de winst aan vermogen.
Super vet ding! Ben benieuwd wat hij gaat doen op de baan.
 
De hele avond aan het mappen geweest en zowaar het 1e kleine rondje gereden:W Het ding start nu met de kickstarter, loopt stationair en pakt redelijk op. Heb alles tot nu toe op gevoel gemapt, gewoon buiten en zonder mengselmeter. (Omdat de inspuitwaarden namelijk zo vreselijk verkeerd stonden dat een mengselmeter toch geen zin heeft omdat de meetwaarden buiten bereik vallen.) Tel daarbij op dat je voor 14 gasklepstanden en 12 toerentallen een inspuitwaarde aan moet geven van 0 tot 15000, dus je snapt misschien dat daar wel wat tijd in gaat zitten...

Maar goed, hele avond dus bezig geweest met redelijk resultaat :) Heb wel een piep in mijn oren van de teringherrie die het ding maakt en de buren waren ook niet zo blij:D

Morgen op de testbank volgas mappen en als er niks echt serieus kapot gaat dan rijdt ie zaterdag @ Genemuiden :*

Verwacht nog geen spectaculaire vermogens en winnende tijden, dat komt hopelijk volgend jaar.

Ik ga lekker :Z nu.
 
Als je zou moeten schatten wat het beestje aan vermogen heeft, waar denk je dan aan Mario? :)

Theoretisch is 40 pk wel mogelijk . Maar dat vermogen haal je dus niet zomaar. Zoals het ding gisteravond liep denk ik dat er 10 tot 15 pk in zat.
Maar dat was dus gisteren. Vandaag zou het beestje op de testbank gaan om te mappen maar door problemen is dat nog niet gelukt.
Ding wil niet meer goed lopen door een probleem met de gasklepsensor, en ik heb geen tijd meer om dat voor Genemuiden te fixen.
Hij gaat iig wel mee naar Genemuiden, hij loopt ook wel maar alleen stationair.
Rijden heeft geen zin (of je moet grote vlammen uit de uitlaat mooi vinden).
Maar goed, misschien wel leuk voor het publiek om het ding gewoon te zien daar.
Bekers moeten dan maar door de 3 andere VT sprinters gehaald worden:P

Tot Genemuiden dus!
 
denk dat de 4 takt turbo brommers over een paar jaar overal uit de grond tevoorschijn komen :)

echt vet hoor dit 8)
T'is een blower....


Nu even Mario om proberen te lullen dat hij iig 1 keer met het ding de baan over gaat. Al denk ik echter dat het een verloren strijd is. Het spul loop (noch!) nie ech...
 
Last edited:
hoi je had in genemuiden i.i.g. niet te klagen over belangstelling zowel van jong als ouder
xaqcn6.jpg

groetjes de fotograaf uit genemuiden
gijs
 
Back
Top