VST
VST Tuner
hier weer een project van mijn kant. wederom een zelfbouw project alleen nu
niet optish maar een simpel sprintframe.
mijn andere zelfbouwer:
alzo nu dus het sprintframe
setup zoals het worden moet:
cilinder: Simonini 80cc VST
krukas: Simonini 44 slag krukas
carb: mikuni TMX 32 (ben ik naar opzoek)
vario etc: overange set (PM als je hebt)
koppeling: speedclutch
ontsteking: polini eprom
membraan: V-force'je
spruitstuk: TP+ MHR mb8
vertanding: std
de cilinder is dus door mij getuned. timingen liggen een fractie hoger als de 2f4r. ik zie wel hoe dit allemaal uitpakt maar ik heb er wel vertrouwen in.
loopt de cilinder vast of geeft hij niet genoeg vermogen dan komt er een 2f4r cilinder op het carter.
de uitlaat is nog onbekend. wel heb ik verschillende pijpjes ter beschikking om te testen: pro race 2 pia, c20, c21, hr4. uiteindelijk komt er een speed dpr die ik zelf aanpas tot hij goed vermogen afgeeft en de looks heeft die niemand heeft 8)
het carter is ook door mij getuned. dit was een enorm karwei door het gigantishe membraan, hopenlijk ook de moeite waard
het frame zelf is nog twijfel. ik heb hier neos frames die ik kan verlassen maar
daarmee kom ik nooit aan het gewicht van een zelfbouw frame+dat een zelfbouw meer bij mij past. een zip trommelvorkje met wiel is al geregeld en haal ik dit weekend op. van het weekend ga ik dus ook beginnen aan het frame.
kleurstelling is al bekend namenlijk: Roze met mintgroen zadeldekje en velgen 'Flodder style'
foto's van het blokje hoe hij nu is:
cil (moet nog afgemaakt)
membraan naast een vl14 :
krukasje(tis net een evo asje) :
wat foto's van het carter:
zoals je ziet ben ik nog bezig met de uitlaatpoorten en zijn de spoelers nog standaart. carters beginnen nu langzaam de vorm aantenemen die ik wil. als het zover is zal de binnenkant geparelt worden.
op de foto's zie je ook een inlaatsetje. een dell vhst 28 met hebo spruit, dit setje zal ook worden getest maar is niet van mij.
het gaat nu redelijk snel met de onderdelen alleen heb ik zelf helaas niet veel tijd ivm vastwerk en tjoenwerk. daarom zal het allemaal niet in supervaart gaan maar alles op zijn tijd.
---------------------------------
doel:
---------------------------------
vermogen: 22.5 SAE+
tijd: rond de 7
Lukt dit niet zal de simo plaats moeten maken voor 2f4r of komt er een NX kit.
voorlopig update ik in de 1e post
MVG Luke
niet optish maar een simpel sprintframe.
mijn andere zelfbouwer:
alzo nu dus het sprintframe
setup zoals het worden moet:
cilinder: Simonini 80cc VST
krukas: Simonini 44 slag krukas
carb: mikuni TMX 32 (ben ik naar opzoek)
vario etc: overange set (PM als je hebt)
koppeling: speedclutch
ontsteking: polini eprom
membraan: V-force'je
spruitstuk: TP+ MHR mb8
vertanding: std
de cilinder is dus door mij getuned. timingen liggen een fractie hoger als de 2f4r. ik zie wel hoe dit allemaal uitpakt maar ik heb er wel vertrouwen in.
loopt de cilinder vast of geeft hij niet genoeg vermogen dan komt er een 2f4r cilinder op het carter.
de uitlaat is nog onbekend. wel heb ik verschillende pijpjes ter beschikking om te testen: pro race 2 pia, c20, c21, hr4. uiteindelijk komt er een speed dpr die ik zelf aanpas tot hij goed vermogen afgeeft en de looks heeft die niemand heeft 8)
het carter is ook door mij getuned. dit was een enorm karwei door het gigantishe membraan, hopenlijk ook de moeite waard
het frame zelf is nog twijfel. ik heb hier neos frames die ik kan verlassen maar
daarmee kom ik nooit aan het gewicht van een zelfbouw frame+dat een zelfbouw meer bij mij past. een zip trommelvorkje met wiel is al geregeld en haal ik dit weekend op. van het weekend ga ik dus ook beginnen aan het frame.
kleurstelling is al bekend namenlijk: Roze met mintgroen zadeldekje en velgen 'Flodder style'
foto's van het blokje hoe hij nu is:
cil (moet nog afgemaakt)
membraan naast een vl14 :
krukasje(tis net een evo asje) :
wat foto's van het carter:
zoals je ziet ben ik nog bezig met de uitlaatpoorten en zijn de spoelers nog standaart. carters beginnen nu langzaam de vorm aantenemen die ik wil. als het zover is zal de binnenkant geparelt worden.
op de foto's zie je ook een inlaatsetje. een dell vhst 28 met hebo spruit, dit setje zal ook worden getest maar is niet van mij.
het gaat nu redelijk snel met de onderdelen alleen heb ik zelf helaas niet veel tijd ivm vastwerk en tjoenwerk. daarom zal het allemaal niet in supervaart gaan maar alles op zijn tijd.
---------------------------------
doel:
---------------------------------
vermogen: 22.5 SAE+
tijd: rond de 7
Lukt dit niet zal de simo plaats moeten maken voor 2f4r of komt er een NX kit.
voorlopig update ik in de 1e post
MVG Luke