VST sprintframe 80cc

VST

VST Tuner
hier weer een project van mijn kant. wederom een zelfbouw project alleen nu
niet optish maar een simpel sprintframe.

mijn andere zelfbouwer:

350nj95.jpg


alzo nu dus het sprintframe :D

setup zoals het worden moet:

cilinder: Simonini 80cc VST
krukas: Simonini 44 slag krukas
carb: mikuni TMX 32 (ben ik naar opzoek)
vario etc: overange set (PM als je hebt)
koppeling: speedclutch
ontsteking: polini eprom
membraan: V-force'je
spruitstuk: TP+ MHR mb8
vertanding: std

de cilinder is dus door mij getuned. timingen liggen een fractie hoger als de 2f4r. ik zie wel hoe dit allemaal uitpakt maar ik heb er wel vertrouwen in.
loopt de cilinder vast of geeft hij niet genoeg vermogen dan komt er een 2f4r cilinder op het carter.

de uitlaat is nog onbekend. wel heb ik verschillende pijpjes ter beschikking om te testen: pro race 2 pia, c20, c21, hr4. uiteindelijk komt er een speed dpr die ik zelf aanpas tot hij goed vermogen afgeeft en de looks heeft die niemand heeft 8)

het carter is ook door mij getuned. dit was een enorm karwei door het gigantishe membraan, hopenlijk ook de moeite waard :)

het frame zelf is nog twijfel. ik heb hier neos frames die ik kan verlassen maar
daarmee kom ik nooit aan het gewicht van een zelfbouw frame+dat een zelfbouw meer bij mij past. een zip trommelvorkje met wiel is al geregeld en haal ik dit weekend op. van het weekend ga ik dus ook beginnen aan het frame.

kleurstelling is al bekend namenlijk: Roze met mintgroen zadeldekje en velgen 'Flodder style' :D

foto's van het blokje hoe hij nu is:

cil (moet nog afgemaakt)
2ltn13k.jpg


membraan naast een vl14:D :
2cib5si.jpg

4dn23iw.jpg


krukasje(tis net een evo asje) :
3yxk202.jpg

2qn8h2x.jpg


wat foto's van het carter:
4h7tabp.jpg

2gtoymw.jpg

2yuzkgw.jpg

3yci9sy.jpg

3zbw760.jpg


zoals je ziet ben ik nog bezig met de uitlaatpoorten en zijn de spoelers nog standaart. carters beginnen nu langzaam de vorm aantenemen die ik wil. als het zover is zal de binnenkant geparelt worden.

op de foto's zie je ook een inlaatsetje. een dell vhst 28 met hebo spruit, dit setje zal ook worden getest maar is niet van mij.

het gaat nu redelijk snel met de onderdelen alleen heb ik zelf helaas niet veel tijd ivm vastwerk en tjoenwerk. daarom zal het allemaal niet in supervaart gaan maar alles op zijn tijd.

---------------------------------
doel:
---------------------------------
vermogen: 22.5 SAE+
tijd: rond de 7

Lukt dit niet zal de simo plaats moeten maken voor 2f4r of komt er een NX kit.

voorlopig update ik in de 1e post
MVG Luke
 
Advertisement - register to remove this

Ben benieuwd man, bij het begin van je street had ik me twijfels. Maar die is ook zeker vet geworden.

Ben benieuwd hoe je frame gaat worden.
 
thnx mensen

@jordy tja als je geen basis hebt is het moeilijk om gelijk wat moois te maken.
ben blij dat het tog nog wat is geworden. frame zal erg simpel worden.
 
ziet er veelbelovend uit!
als je gaat banken ben ik zeer benieuwd naar de resultaten.....
komt de drijfstang trouwens niet tegen de wangen aan, had ik wel last van.
 
Leuk blokje :) Ik zie dat er 2 carterbouten vervallen door het grotere membraan. Ga je dat op een andere manier nog vastzetten of blijft het zo?

Een tip is om de timing juist wat meer aan de lage kant te houden. Dat is beter voor het vermogen en ZEKER voor de betrouwbaarheid. Als alles heel blijft is 22- 23 pk best mogelijk.

Ciao
 
Mag ik vragen waarom je voor een gebruikte overrange set gaat? Imo toch 1 van de belangrijkste dingen voor een sprinter....een goede overbrenging.
 
Leuke ideen verwerkt, maar ik zie toch een aantal grote praktisch bezwaren. Zoals het hemd, deze is te kort gemaakt, zuiger kan na een paar uur weg is onze ervaring.
En zoals mario al zei, laat je deze twee carterbevestegingen weg??
 
Koop jij zelf elk seizoen een nieuwe?

Gaat het hier over mij? Ik weet niet wat je met je reactie precies wil zeggen, maar ik gebruik 2 overrange sets in een jaar, maar dan heb ik het over een racescooter, geen sprinter. Mijn reactie was geen commentaar, maar een vraag, en die stelde ik nieteens aan jou.

De topicstarter legt de lat hoog als het om zijn tijd gaat op de 150m, steekt er veel tijd in, en het ziet eruit alsof hij het goed aanpakt. Erg jammer als je dan je vermogen in orde hebt, maar het niet overkrijgt op je achterwiel omdat je een 2e hands overrange koopt.
 
Gaat het hier over mij? Ik weet niet wat je met je reactie precies wil zeggen, maar ik gebruik 2 overrange sets in een jaar, maar dan heb ik het over een racescooter, geen sprinter. Mijn reactie was geen commentaar, maar een vraag, en die stelde ik nieteens aan jou.

De topicstarter legt de lat hoog als het om zijn tijd gaat op de 150m, steekt er veel tijd in, en het ziet eruit alsof hij het goed aanpakt. Erg jammer als je dan je vermogen in orde hebt, maar het niet overkrijgt op je achterwiel omdat je een 2e hands overrange koopt.

No offence ;)
Het was gewoon een vraag.


@VST: Erg gaaf project, ben benieuwd wat je uit je blok haald. Suc6
 
Die enorme fluiters :p, cilinder ziet er wel netjes uit. Als ik jou was zou ik gewoon zelf een frame bouwen van wat pijpen. Dit scheelt veel in gewicht en je kan het naar je eigen zin aanpassen.

veel succes
 
Back
Top