Vragen over speedfight 3 4-takt

Status
Not open for further replies.

Jbrouwer

New Member
Hoi allen,

Sinds kort heb ik een speedfight 3 4-takt. Op zich ben ik prima bekend met het principe van de verbrandingsmotor, alleen niet echt met de techniek achter de moderne scooters, met name met het aandrijfsysteem/variomatic.

Het afstellen van de stationairschroef en luchtschroef is goed gelukt. Toch loopt de scooter niet helemaal naar mijn zin. Als ik vanuit stilstand optrek komt de toerenteller meteen op 5000 toeren en levert goed vermogen, maar zakt dan ook weer gelijk terug naar rond de 4000 toeren, waarbij het vermogen ook wegvalt. Hey duurt dan even voordat de scooter weer op toeren komt, vanaf ongeveer 5000 toeren levert hij goed vermogen. Ook tijdens het rijden, als ik bijvoorbeeld afrem voor een bocht, duurt het even voordat hij weer op toeren komt en snelheid maakt.

Iemand enig idee waar ik de oplossing voor dit probleem kan vinden?

Verder nog een andere vraag. Het is een snorfiets, maar loopt wel rond de 50-60km/h op de teller. Ik begreep van degene waarvan ik hem kocht dat alle begrenzers er al uit zijn en dat er een cdi voor een brommer in zit. Nu vroeg ik mij af, zijn een snorfiets en bromfiets in principe hetzelfde qua motorblok maar de snorfiets is begrensd? Als dit zo is zou de scooter nog een stuk harder moeten kunnen lopen op het 50cc blokje, als ik internet moet geloven.


Kunnen jullie me wat verder helpen met tips en adviezen?

Gr Jeroen
 
Advertisement - register to remove this

Status
Not open for further replies.
Back
Top