Status rapport scooter & een paar vragen

Lorenzo P

Active Member
Hallo allemaal,

Ik had een idee om een varioteurset aan te schaffen van Polini of Malossi.

Malossi: https://www.easyparts.nl/Variateur-...(16x13)_(Variateurs-Malossi-Multivar)-p105336
Polini: https://k-parts.nl/variateurset-polini-hi-speed-peugeot-sym-50cc-4-takt-sym-motor.html

Zit er een verschil in tussen die merken is de een beter?

Snellere nokkenas
Ook had ik het idee om een snellere nokkenas aan te schaffen alleen die snellere nokken as kon ik nergens vinden jammer genoeg. Misschien hebben jullie suggesties?.

Trillen
Verder wil ik mededelen dat het trillen niet weg is en ik en samen met beide dealers van mc bos en van dijk weten maar god niet waar dit aan ligt. Ook is het zo dat ik gesproken heb met een persoon van een buurfora met exact de zelfde scooter die exact het zelfde ervaart, en het ook niet weet. En ook is hij al meerdere keren bij zijn dealer hier voor geweest.
Ik zou zo graag willen weten waar dit aan ligt want dit is echt op z'n zacht's gezegd bloed iritand.

Sport uitlaat
Verder zou ik eigenlijk ook het liefst zo'n Ixil megaphone uitlaat monteren maar helaas is er niets voor deze scooter te vinden behalve de Technigas gp4. Maar daar trok die echt niet meer mee op dus die heb ik direct laten vervangen door de standaard.

Hebben jullie nog suggesties?

Optrekken & Trekveren en drukveer
En ook had ik een vraag wanneer ik mijn met mijn scooter gas geef en dat een paar keer doe dat dan zo nu en dan de gehele motor uitvalt.
En ook is het zo dat wanneer ik geen enkel moment gas geef voor een rood verkeerslicht dan trekt hij niet goed weg.

Ik heb zwarte trekveren 3 stuks is het misschien een idee om witte trekveren van Malossi er in te zetten? en als het helpt ook een Malossi witte druk veer die is nu ook zwart namelijk. Ik had bij een buurfora namelijk gelezen dat witte trekveren van Malossi voor de 50cc zullen werken wanneer alles is ontgrensd wat nu ook zo is bij mij.
 
Advertisement - register to remove this

Snellere nokkenas
Ook had ik het idee om een snellere nokkenas aan te schaffen alleen die snellere nokken as kon ik nergens vinden jammer genoeg. Misschien hebben jullie suggesties?.

Die is er niet voor dat sym blok.. Er bestaat wel zoiets in Azie heb ik gehoord.. Maar blijkbaar heeft het met de karige cilinderaanbod voor dat blok verder ook weinig zin.



Malossi of Polini vario, dat is eigenlijk moeilijk te zeggen tenzij je beide getest hebt op dat blok, dan kom je achter het verschil..
Er zijn maar weinig of amper mensen die allebei al gehad hebben.. Daarnaast kan er ook verschillen zijn per blok.. Dat op het ene de malossi beter doet dan de polini, of andersom.

En een andere uitlaat doet zoiezo vrij weinig op een 4takt.. Verschil ga je alleen merken als je 85cc of hoger hebt en de uitlaat de beperking begint te vormen (de doorlaat)
 
Back
Top