Vraagje over sproeier grootte m.b.t. Std / Snelle uitlaat

Status
Not open for further replies.

Vincent-Aerox

Scooterloos
Hallo,

Ik heb even een vraagje:

Als ik van een Giannelli Reverse naar een Tecnigas Silent Pro ( http://www.marcs-cycle-shop24.de/shop/img/p/64-136-thickbox.jpg ) ga moet ik een kleinere sproeier plaatsen, niet? Want toen ik mn Aerox kocht zat er sproeier 82 in (icm de std Tecnigas) en nu met mn Reverse heb ik sproeier 76. Zie ik iets over het hoofd of zat er gewoon een te grote sproeier in toen ik hem kocht.?

Ik ga binnenkort een propje in mn Reverse lassen(want was gelaserd met 39 km overschrijding). Dan zal ik ook een kleinere sproeier nodig zijn of valt dat nog mee?

Ik weet dat het een groot gedeelte testwerk is maar als iemand het zo weet is net wat sneller:)

Bvd
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Ik heb even een vraagje:

Als ik van een Giannelli Reverse naar een Tecnigas Silent Pro ( http://www.marcs-cycle-shop24.de/shop/img/p/64-136-thickbox.jpg ) ga moet ik een kleinere sproeier plaatsen, niet? Want toen ik mn Aerox kocht zat er sproeier 82 in (icm de std Tecnigas) en nu met mn Reverse heb ik sproeier 76. Zie ik iets over het hoofd of zat er gewoon een te grote sproeier in toen ik hem kocht.?

Ik ga binnenkort een propje in mn Reverse lassen(want was gelaserd met 39 km overschrijding). Dan zal ik ook een kleinere sproeier nodig zijn of valt dat nog mee?

Ik weet dat het een groot gedeelte testwerk is maar als iemand het zo weet is net wat sneller:)

Bvd

sproeier 82 op een terugloop uitlaat is niet zo heel groot hoor..
ligt een beetje aan je setup;)

hij zal zeker wel iets kleiner moten je naar 70 of 72 ofzo
anders verzuipt hij meteen..
 
Met de standaard Tecnigas eronder zat er 82 in. Met mn terugloper (reverse) zit er nu 76 in.

Dus met een begrensde Reverse sproeier 70/72?

En met een ontgrensde standaard Tecnigas? 82 gewoon of wat?
 
dat ligt eraan wat voor type carburateur , met een Dell'orto met handchoke is een 76 met snelle uitlaat prima.

82 is te groot of te klein IMO , met prop in het filter is het meer dan groot zat ,hij doet het immers met 76 prima meestal , en 82 zonder prop is gevaarlijk en kan ie kapot lopen.

std zit er 74 in met grote aanzuigbuis en 72 met nauwere aanzuigerbuis.

met zowel std als snelle uitlaat kun je meestal gewoon met 76 rijden , en als ie dan toch te groot is kun je altijd nog 1 lager , maar nooit lager dan de std maat gaan!!
 
Ik druk er altijd 78 in mits het buisje er nog in zit, meestal is dit gewoon goed, met standaard uitlaat zal het ietsje te groot zijn, maar met terug loper gewoon goed (iig niet te klein).
 
Ik heb nu dus sproeier 76 met snelle uitlaat en met het buisje nog in het filter.

Als ik in het najaar mn std uitlaat eronder gooi laat ik eerst gewoon 76 erin zitten en dan kijk ik wel of er een grotere/kleinere sproeier in moet
 
dat ligt eraan wat voor type carburateur , met een Dell'orto met handchoke is een 76 met snelle uitlaat prima.

82 is te groot of te klein IMO , met prop in het filter is het meer dan groot zat ,hij doet het immers met 76 prima meestal , en 82 zonder prop is gevaarlijk en kan ie kapot lopen.

std zit er 74 in met grote aanzuigbuis en 72 met nauwere aanzuigerbuis.

met zowel std als snelle uitlaat kun je meestal gewoon met 76 rijden , en als ie dan toch te groot is kun je altijd nog 1 lager , maar nooit lager dan de std maat gaan!!

Ik heb een Dell'Orto 12mm met handchoke.
Het is een aerox van 2002 dacht ik, maar weet ik niet 100% zeker.
Heb ik dan een grote aanzuigbuis of een wat nauwere?
 
groter , 88/90 minimaal , anders heb je kans dat ie kapot loopt , heb het vaker meegemaakt doordat een ander dit zo had afgesteld , gewoon net te weinig en dat is zonde.

echter heeft het totaal geen nut om het buisje eruit te halen..
 
Ja klopt, maar was gewoon benieuwd.

Hoe zat het nou met de sproeiergrootte als ik geen varioring heb maar wel een propje in mn Reverse?

Er werdt 70/72 gepost maar dat is kleiner dan er standaard in zit zei je Melf, dus wat is het nu? Gewoon 76 laten zitten en anders 74?
Gaat dus om DO 12mm handchoke
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top