kort vraagje ivm sproeier

smonjirez

Well-Known Member
Hey, heel kort vraagje
als je scoot beter loopt wanneer je je luchtschroef 6 slagen open draait dan moet je neem ik aan kleiner in sproeier? zo ja, is dat dan ong. 1 maat of eerder 2 of meer?
 
Advertisement - register to remove this

dat kan , maar een luchtschroef is niet gewoon meer of minder lucht..

dit is een fijnafstelling , je zou eens 1 maatje kleiner kunnen proberen , maar ik zou van de kleur van je bougie uitgaan.

verder zou ik als de scooter gewoon goed loopt niet te veel klooien , anders staat ie straks net te scherp en loopt ie wel kapot , zou zonde zijn..
 
nouja zegmaar als ie koud is trekt ie fucking hard wheelies en als ie warm is niet meer (maar nu ik de luchtschroef op 6 slagen heb gezet is dat verschil dus wat kleiner geworden), vandaar.
Kleur van de bougie is als ie warm is en na een tijd op vol gas vreemd genoeg wel gewoon goed. Zou idd zonde zijn als het kapot loopt, ik probeer morgen wel gewoon 1 maatje kleiner en kijk hoe het dan loopt.
 
Gewoon proberen zo nauw steekt dat niet op een straatscooter om even te testen. Met stapjes van 2 omlaag zou ik dan doen (70->68 bijv), en natuurlijk de stelschroeven en andere factoren steeds hetzelfde laten en goed warm rijden en proberen, zodat je een 'eerlijk' oordeel kan vellen uiteindelijk of het helpt of niet
 
het kan ook zijn dat het in de vario oid zit ,dan draai je net wat minder toeren , zet er eens 2 tiende gram lichter in en probeer dan eens weer.

of mischien wel een halve gram , andere drukveer etc,etc.

je moet ook warm afstellen , het zal altijd zo zijn dat ie warm wat minder gaat lopen , daarom moet ie dus juist warm goed zijn , wat ie dan koud doet is dan niet belangrijk , je rijdt immers meestal warm mee ;)
 
weet ik ;) maar omdat ie het koud WEL een stuk beter doet zegt dat wel iets :p.
Vario heb ik al vele dingen geprobeerd. Ik rij nu met 4,25g, heb verder nog 4,4g, 4,1g, 3,6 en 3,8 geprobeerd. Maar 4,25 werkte toch het beste bij mij.
Ga er nu ff mee bezig, laat het zo wel weten :)
 
Momenteel heb ik een DR70RPM, gianelli shot, p1 vario, s6 inlaatset (oude troep was kapot, 17,5mm dellorto PHVA (dacht ik, elektrische choke maar omgebouwd naar handmatig), P1 P12 krukas, P12-P10 s6 naaldlager enz, C4 stalen kooi lagers, imitatie koppeling (geen idee welk merk), gele drukveer, 4,25g gemixte rollen (wel gewoon goede kwaliteit :p), rode trekveertjes, sproeier 86 momenteel was eerst 88, gasnaald middelste stand luchtschroef 1,5 slag open.
 
Als je je luchtschroef verder dan 1,5 slag open draait dan krijgt hij toch MEER lucht en zou je toch een GROTERE sproeier moeten ipv een kleinere?

Ik ben hier wel benieuwd naar want ik zit met hetzelfde probleem. Als hij koud is trekt hij gewoon erg snel en als hij warm is heel iets minder + het feit dat hij gewoon niet stationair blijft lopen. Draai ik de luchtschroef ook iets van 7 slagen open, dan blijft hij wel lopen, maar met als gevolg dat hij na een kilometer of 20 in de lucht gaat verzuipen en de neiging krijgt om uit te vallen als je volgas geeft. Hoe verhelp ik dit? Gewoon luchtschroef op 7 slagen laten staan en dan een grotere sproeier erin stoppen? Verder loopt hij prima en mooi gelijkmatig, maar hij loopt dus niet stationair.

Hopelijk vindt je het niet zo erg dat ik ff inbreek, omdat ik met eenzelfde soort probleem zit
 
als hij beter loopt met de luchtschroef VERDER open krijgt hij dus MEER lucht, en is hetmengsel dus armer. Dat is hetzelfde als wanneer je je sproeier KLEINER doet dus. Thans, dat is mijn theorie :p misschien werkt de luchtschroef helemaal niet op die wijze en zorgt het eerder voor druk in de vlotterbak ofzo, ik weet het niet.
 
Ja klopt, dat is het zelfde effect als een kleine sproeier, dat bedoelde ik dus ook.

Maar het is zo vreemd dat hij verder gewoon prima snel optrekt en mooi loopt allemaal, maar gewoon wegvalt bij stationair.

Kan na mn examens er eens flink aan knooien. Dan probeer ik wel een kleinere sproeier.

Zelfs met standaard setup en met een top van +/- 55 blijft hij niet lopen. En heb gasnaald al op de bovenste stand gezet.... Vreemd iets..
 
gasnaald in het midden zetten en gewoon de stationairschroef verder indraaien?:p
je hebt iig geen reden om de gasnaald in de bovenste stand te zetten als ie stationair niet stabiel loopt.
 
Hmm oke.

Maar als ik de luchtschroef op 1,5 slag heb en de stationairschroef helemaal in gedraaid blijft hij dus nog steeds niet lopen...

Echt heel vreemd. Als ik m'n scooter net start en als ie koud is blijft hij prima lopen, maarja dat is ook logisch...
 
Verstopte uitlaat, niet genoeg tegendruk (lek), licht compressie verlies, gewoon niet goed afgesteld. Wat je eens kan proberen is een eigen topic openen en het hier bij het probleem van deze jongen houden... :p

Als je de luchtschroef verder open draait en hij loopt beter, loopt hij met meer lucht dus beter, ofwel als je hem weer dichtdraait moet die wat minder benzine krijgen, dus kleinere sproeier. Heb je het al eens met een andere carb geprobeerd als je die voorhanden hebt? Als je hem even stationair laat draaien (zeg 10 of 20 seconden) als hij al warm is en je geeft gas, heb je dan wel goeie gasreactie? En als je de naaldstand veranderd?

Edit: en nu ga ik nog op je vraag in ook 8P
 
Slimpie ;)

Heb geen andere carb voor handen. Gasreactie is prima. Alles loopt eigenlijk gewoon mooi etc. maar hij loopt simpelweg niet stationair.

Laten we nu Smonjirez verder helpen.

Ik open in de zomervakantie wel een keer een topic over mijn probleem.

Ik rijdt nu toch niet met m'n scooter omdat ik laatst een ongeluk heb gehad en moet leren voor examens. Komende zomer heb ik er tijd voor en dan zul je dat wel merken in de topics :)
 
ojee, ik hou me hart vast :p
anyways, hij rijdt iig nu s'avonds heel goed, maar als ik terug zak naar de 70 km/u ofzo en ik geef weer gas, pakt ie op met vrij weinig toeren. Zou k mss toch beter naar een rode drukveer kunnen gaan?
 
ja en in het geval van een drukveer fucking veel tijd icm vario ook weer afstellen enzo:p just asking if that's a PLAUSIBLE solution u know ;) zo niet, mja dan rest er idd niets dan testen :p.
 
Valt mee. Gewoon een rode drukveer erin zetten en dan kijk je hoe hij loopt als hij warm is etc.

Dan moet je misschien nog iets lichtere of zwaardere rollen, maarja, zoveel werk is dat ook weer niet.
 
Back
Top