Voorvork krom / scheef

DanceTrend

]»['SPC']«[
Oi, ik kwam dus ff tot de ontdekking dat mijn voorvork niet helemaal goed is, want mijn wiel komt soms namelijk tegen mijn voorkap aan, en van een afstandje zie je dat het wiel niet goed staat (wiel staat ietsje naar binnen zeg maar)...
Maar hij rijdt dus wel goed verder, mooi recht enzo..

Mijn vraag: hoe kan ik dit oplossen? Ik heb op het moment echt geen geld voor een nieuwe voorvork ofzo, dus heeft iemand een zo'n goedkoop mogelijke oplossing?
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by DanceTrend
Oi, ik kwam dus ff tot de ontdekking dat mijn voorvork niet helemaal goed is, want mijn wiel komt soms namelijk tegen mijn voorkap aan

Wanneer komt die er tegen aan? Als je remt ofzo? Dan zou het misschien speling op balhoofd of iets dergelijks kunnen zijn...maar dat zou je dat zelf ook wel merken denk ik.....maargoed tsjaa misschien terug beugen of laten richten als dat ook bij voorvorken kan :? ....
 
Tja wanneer weet ik dus niet... Denk bij het remmen ja, want tijdens het rijden gewoon zoiezo niet.. Je kunt wel zien dat het wiel ertegenaan heeft gedraaid... Anders denk ik bij hobbels maar dat lijkt me wel een beetje sterk..
 
volgens mij is dit normaal bij phantom... ik en 2 vrienden van me hebben ook een phantom en die hebben ook allemaal een stuk afgesleten onder bij de voorkap.... iig bij me oude kap... bij me nieuwe weet ik nog nie ... zal straks ff kijken.
 
Hmmz vaag :?
Tja ik keek ff naar me scooter en ik dacht opeens dat het er best wel vaag uitzag... Soms stuurt ie ook heel vaag maar dat komt eerder door het bandje denk ik.. Verder rijdt / veert ie gewoon goed, soms wat aan de slappe kant..
 
Originally posted by DanceTrend
Hmmz vaag :?
Tja ik keek ff naar me scooter en ik dacht opeens dat het er best wel vaag uitzag... Soms stuurt ie ook heel vaag maar dat komt eerder door het bandje denk ik.. Verder rijdt / veert ie gewoon goed, soms wat aan de slappe kant..

druk je voorrem ff in en duw dan naar voren dan voel je zo of die speling heeft zo ja moet je ff met een waterpomptang die moer aandraaien had ik ook vaak met me phantom 1x in 2 maanden ff voorkap los en aandraaien
 
Euh, sorry :) maarre, als er speling in zit, hoe merk je dat precies? :) Als ik m voorrem indruk veert ie wel een beetje vaag maar dat zal wel aan mij liggen..

Btw ik zie op veel pics @ scooterbase.net dat mijnes niet eens zo veel verschilt van de andere Phantoms... Ik hoop maar dat er niets aan de hand is :)
 
Originally posted by DanceTrend
Euh, sorry :) maarre, als er speling in zit, hoe merk je dat precies? :) Als ik m voorrem indruk veert ie wel een beetje vaag maar dat zal wel aan mij liggen..

Btw ik zie op veel pics @ scooterbase.net dat mijnes niet eens zo veel verschilt van de andere Phantoms... Ik hoop maar dat er niets aan de hand is :)

dan voel je je stuur op en neer gaan,dus zeg maar eerst klapt je stuur naar boven(door speling) en dan pas veert ie in(in slow motion dan he)

*edit* en dat slijtage stukje bij de voorkap heeft iedereen dat komt d8 ik door je kmtellerkabel*edit*
 
Hmmz als ik rem inknijp veert ie gewoon, heel normaal, begint direct te veren als ik druk.. Mja ik haal voorkap wel ff los binnenkort en draai dat geval wel ff aan.. Is het btw normaal dat ie zo slap is of ligt dat weer aan mij? :p
Btw die schade op de voorkap komt ech nie door kmtellerkabel.. Echt door wiel, zit helemaal onderaan me voorkap op het uiterste puntje zeg maar.. :?
 
Originally posted by DanceTrend
Hmmz als ik rem inknijp veert ie gewoon, heel normaal, begint direct te veren als ik druk.. Mja ik haal voorkap wel ff los binnenkort en draai dat geval wel ff aan.. Is het btw normaal dat ie zo slap is of ligt dat weer aan mij? :p
Btw die schade op de voorkap komt ech nie door kmtellerkabel.. Echt door wiel, zit helemaal onderaan me voorkap op het uiterste puntje zeg maar.. :?

die schade bedoel ik ook niet,op de hoogte van je stuurkapje zit bij je voorkap een slijt plekje(bij meeste phantoms dan)en dat komt door kabes die ertegenaan schuren
 
Originally posted by DePaaJ
volgens mij is dit normaal bij phantom... ik en 2 vrienden van me hebben ook een phantom en die hebben ook allemaal een stuk afgesleten onder bij de voorkap.... iig bij me oude kap... bij me nieuwe weet ik nog nie ... zal straks ff kijken.

Nou dus cker niet elke. Heb net ff gekeken bij mij phantom en die heeft het toch cker niet hoor
 
Ik zei toch dat je geen stoppies moest maken :(

Ik heb ook een paar keer wat rolling stoppies gemaakt en dan komt mn voorwiel ook tegen mn voorkap aan, is opzich niet zo gek.. maar daar is verder niks mis mee.. bij jou is hij denk ik krom/scheef getrokken...

Jorick had dit ook met zn racer, maar dat kwam door het hard remmen op hoge snelheden...en hij had toen ook nog geen frameversteviging dacht ik, zn frame was ook paar cm korter als die van zn andere phantom in die tijd.
 
Originally posted by Hugo
Ik zei toch dat je geen stoppies moest maken :(

Ik heb ook een paar keer wat rolling stoppies gemaakt en dan komt mn voorwiel ook tegen mn voorkap aan, is opzich niet zo gek.. maar daar is verder niks mis mee.. bij jou is hij denk ik krom/scheef getrokken...

Jorick had dit ook met zn racer, maar dat kwam door het hard remmen op hoge snelheden...en hij had toen ook nog geen frameversteviging dacht ik, zn frame was ook paar cm korter als die van zn andere phantom in die tijd.
Mja t komt zeker niet door die stoppies lijkt me, aangezien ik pas kort geleden dat een paar keer had gedaan.. En met mijn oude kappen was t ook al zo volgens Jorick...
Nou weet ik nog steeds niet of ie nou wel of niet scheef is? :?

Btw er past tussen mijn wiel en de voorkap (helemaal onderaan aan de voorkap het dichts bij het wiel) 1 vinger, dus die ruimte is niet zo groot.. Hoe hebben andere Phantoms dat?
 
je voorvork is dus verneukt lijkt me zo.... die ruimte moet veel groter zijn als 1 vinger, ik denk dat je het wel aan je vork kan zien wat er stuk/niet goed is... maybe zijn je poten krom ofsow..
 
Hmmz sux dus wel.. :|
Tja nu de vraag wat ik dus moet doen om t te fixen :?
Moet ik m zeker helemaal eruit halen en kijken wat er mis is?
Is dat btw te doen of moet je dan echt iets hebben om je scoot aan op te hangen ofzo :?
 
Trouwens op dit plaatje is het wel te zijn, check mijn voorkap maar, bij het wiel zie je een geelachtig licht plekje..

101862977302.jpg


Btw, een voorvork van een SR / Aerox... Past dat of zijn die te lang ofzo?
 
Last edited:
Back
Top