Voorvork krom... ;( valt het nog te redden?

Jelle700

Member
Ik ben 2 weken geleden met 70/80 kmph aangereden van de zeikant. Mijn voorvork staat nu krom, ik heb al mijn kappen eraf gehaald en weggegooit gelukkig verder geen schade, alleen is die voorvork krom, is dat zomaar te vervangen?
Het gaat om een yamaha aerox R2008
Een prachtige scooter die helemaal af was en nu helaas half dood


En hoeveel kost zoiets om door iemand te laten doen?DE8C974E-8D6B-4AF5-8290-4846D73C3379.jpeg1720D7D7-B1C3-4086-B909-077263D6D1AC.jpeg8101CE30-C24A-479A-8597-618167F9EEDB.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Aan de foto's te zien is het het kroonstuk wat krom is. Je kan ook alleen die vervangen. Maar ik kan zo niet zijn of de voorvorkpoten ook krom of beschadigd zijn..
 
Zou zelf alles eerst demonteren, en dan pas de schade opmaken.. Als je dingen demonteerd is het makkelijker te zien wat recht en wat krom is..

Het meest waar ik zelf persoonlijk zorgen om zou maken of dat het balhoofd van het frame nog wel recht is..

Betreft de voorvork, het T-stuk is best zwaar gebogen.. *daarbij kunnen de balhoofd lagers ook beschadigd zijn* Voor de rest zou ik het zelf dan ook niet erop wagen om de vorkpoten dan als nog te gebruiken (zien er naar mijn idee er ook niet helemaal recht meer uit)

Als het frame krom is.. Kan je wel een ander frame zoeken, maar waarschijnlijk worden de kosten te hoog en kan je beter naar iets anders zoeken.
 
Dan heb je blijkbaar niet de goede als het niet past.. Even vergelijken met de oude. Kan zijn dat er in 2008 ook een nieuwe versie van de vork is gekomen.. Moet je alleen kunnen achterhalen of je het oude of nieuwe type voorvork hebt..

Stel je heb het oude, dan kan je beter eentje van 1 jaar vroeger nemen.. Of even een foto van je oude voorvork maken en die aan de verkoper sturen..
Wellicht kan de verkoper het dan zien welke je nodig hebt.
 
Back
Top