Voorvork aanpassen, verantwoord??

Ik zit met het probleem dat mijn nieuwe voorvork niet in mijn frame past, nu is mijn vraag ofdat het verantwoord is om hier een stuk tussen te laten lassen..

Want ik wil er nogwel wheelies en stoppies mee kunnen doen, zonder dat dit gevaar met zich meebrengt voor de toestand waar mijn gezicht nu in verkeert :rolleyes:

bvd Jeroen :)
 
Advertisement - register to remove this

Waar wil je een stuk tussen lassen dan? :?

Edit: Zelfs originele voorvorken hebben het al zwaar met stoppies. Ik zou er dan eerlijk gezegd niet aan beginnen.
 
als je weet waar je mee bezig bent, mag het echt geen probleem zijn, ik heb al meerdere vorken aangepast, en geen problemen mee gehad:)
 
ik heb iemand gevonden die zegt dat hij het makkelijk moet kunnen..
hij werkt bij een motoren revisie bedrijf, ik heb zo`n klein id dat het wel goed gaat komen, thnx anyway :*
 
Kan je niet eerst eens uitleggen wat er precies gewijzigd moet worden, of maak voor en na foto's ofzo, hebben wij er misschien ook nogeens wat aan.
Om wat voor vork gaat het en waar komt hij in?
 
ik heb ook al 2 vorken aangepast.

die van mij zijn ingekort.
die op mijn menamidget is ingeveer 16 cm ingekort
mooi recht afgezaagd en toen op de draaibank een pin gemaakt die er precies in past en deze er in vast gelast. rondom gelast en boven en onder in de buis

ook heb ik voor chris@citta al een honda mb vork klaar gemaakt voor in zijn citta is ook goed gelukt.

met weelys heb ik nog geen problemen gehad en stoppies doe ik nietaan :)
 
Bij die pia vorken zit de stuurpen enkel onderaan vastgelast.
Als je dus die las weghaalt met de slijptol kan je die per eruit persen.
Voor mijn sprinter moest de pen korter worden en heb ik ze er dus gewoon verder in geperst en opnieuw gelast.
vork1.jpg

vork2.jpg

vork4.jpg


Misschien kan je een gare nrg vork vinden waar je de pen uit kan gebruiken.
 
dit heb ik ook geprobeerd. mar ik had een buzetti vork en dar zit hij denk ik binnen in ook nog gelast. ik had alles weg geslepen mar kreeg hem er niet uit geperst (op een profi pers) maar dit was dus een buzetti model
 
Back
Top