This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

voordelen T-poort en boosters

Misschien moet ik dat laatste terug trekken. De Manston is namelijk ontwikkeld met het gebruik van een 28mm. En in italie weer vroeger (celavita) met 25mm carbs gereden, dus op Evo en Speed cilinders. Wie weet doen vlinderpoorten het beter met grote carbs.

Niemand die kan uitleggen wat puls is?

edit: De KRD cilinder is volgens mij ontwikkeld op een 19mm en de MK pro race op een 21mm. Dit wijst er dus ook op dat een ovale poort met fluiters het ws. beter doet met kleine carbs. :edit

Last edited:
Zoals ik hier boven heb gezet is dat volgens mij niet zo. Vroeger werd er in italie geraced met 25mm carbs. Daarom denk ik dat team en speed cilinders hier op zijn afgestemd. Zeker weten doe ik het niet.

Puls is een drukgolf..... die kan je op diverse manieren beinvloeden .. de juiste puls is de juiste mengselsnelheid en dus de juiste vulling....

hmmmm pro race had toch juist dikke carb nodig om lekker te lopen ? dan gaat je theorie niet op

PR waarschijnlijk ook 19mm franse racers ( 70 cc toegestaan )mogen ook maar max 19mm dus zullen de fabrikanten hier de cilinders wel op aan passen denk ik

ik dacht altijd dat ene w poort ervoor was zodat je een uitlaatpoort groter kan maken. omdat je ander een te klein raakvlak met de zuigerveer had. en dat het dus voor mee koppel zou zorgen

Originally posted by Gmuze
Zoals ik hier boven heb gezet is dat volgens mij niet zo. Vroeger werd er in italie geraced met 25mm carbs. Daarom denk ik dat team en speed cilinders hier op zijn afgestemd. Zeker weten doe ik het niet.

Nee hoor in Italie mogen ze maar met 19 mm rijden. Daarom zijn de 19 mm malossi carb. ontwikkeld. Die geven wel ongeveer hetzelfde beeld als een 21 mm maar toch het is en blijft echt een 19 mm

Ze rijd in italie sinds 1998 ofzo met 19mmtjes, daarvoor mochten ze nog genieten van 25mm carbs. Volgens mij werkte malossi toen ook al met vlinderpoorten op hun 70cc's.

Daar kan ik geen bevestigend antwoord op geven maar volgens mij heb je wel gelijk. Vraag het Valentino mannen.

Gmuze je hebt gelijk..

Want daarom rijden ze in Franchorchamps ook met 19mm, dacht ik tenminste.