Vervolg ''De Jager'' poort

Sander said:
Het is algemeen bekend, dat HPI-banken andere score's aangeven dan de Tovami exemplaren.. :)

zonder correctie meten = eigenlijk geen vergelijking...

Sorry voor offtopic maar:

Ik vraag me dan af hoe het algemeen bekend kan zijn dat de banken qua scores verschillen terwijl de HPI bank bij euroscooters altijd ongecorrigeerde scores geeft. Je zegt zelf al dat je dan niet kan vergelijken.

Of is er ooit een meeting geweest met zowel een HPI als Tovami bank, zodat er met dezelfde omstandigheden is getest? Niet dat ik weet...
 
Joël said:
Sorry voor offtopic maar:

Ik vraag me dan af hoe het algemeen bekend kan zijn dat de banken qua scores verschillen terwijl de HPI bank bij euroscooters altijd ongecorrigeerde scores geeft. Je zegt zelf al dat je dan niet kan vergelijken.

Of is er ooit een meeting geweest met zowel een HPI als Tovami bank, zodat er met dezelfde omstandigheden is getest? Niet dat ik weet...

Ik vind dat er toch al een beetje gemierenneukt wordt in dit topic. Dat mensen die poort toepassen omdat ze gezien hebben dat het werkt bij anderen, wat maakt dat nou uit?

Als je niet wil dat je spullen gekopierd wordt, moet je niet tunen voor anderen.
En over scores die hier in het topic staan. 20 pk is gewoon veel vermogen. Of het nou 19 of 21 pk is. Hard gaat het toch wel en daar doe je het uiteindelijk voor.

Er zitten hier een hoop mensen op het forum, die niet zo heel erg veel van tuning afweten, maar het wel leuk vinden om een beetje te proberen en te experimenteren.
Als ze dan de poort wat breeder maken en hooger, dan wordt er wel door een ander geroepen, waarom zo/dat is mijn poort etc.

Dus onder het motto, beter goed gestolen, dan slecht bedacht, gaan veel mensen dan gewoon frezen en leren ze door te doen.
 
Joël said:
Sorry voor offtopic maar:

Ik vraag me dan af hoe het algemeen bekend kan zijn dat de banken qua scores verschillen terwijl de HPI bank bij euroscooters altijd ongecorrigeerde scores geeft. Je zegt zelf al dat je dan niet kan vergelijken.

Of is er ooit een meeting geweest met zowel een HPI als Tovami bank, zodat er met dezelfde omstandigheden is getest? Niet dat ik weet...
Joël, in princiepe heb je helemaal gelijk. Maar als je het van mijn kant bekijkt dan kan je Sander zijn mening denk ik goed begrijpen. Sanders en mijn hok scoorden beiden bij Koopmans ongecorrigeerd rond de 25-25,5pk (wat dus op een Tovami ongecorrigeerd max op een 20,5pk zou komen). Dat hebben we meerdere malen onder verschillende omstandigheden met 2 scoots gemeten bij Koopmans. Daarna ben ik nog 3x op een Tovami geweest, bij Tino in Goes, Lelystad en bij MBV. Gecorrigeerd en ongecorrigeerd tussen de 19,5 en 19,9pk gescoord.
Met deze situatie in het achterhoofd gaan wij naar Oisterwijk, daar was de hoogste score tot dan toe iets van 21,5pk. Ik en Balk in discussie: mwoah, dat halen we nooit. blablabla....
Balk toch ze hok op de bank. 21,9pk Dat was toch wel bizar hoog, toen mijn hok er ook op geknald en ik scoorde precies hetzelfde, ook 21,9pk terwijl ik nog 200 toeren miste ook (wat dus wel weer een paar tiende scheelt).
Ik denk dat als je dit verhaal doorleest dat je Sanders en ook mijn motivatie wel kan vinden waarom wij denken/vinden dat die HPI bank redelijk positief is kwa scores.
Verder maakt dat uiteraard geen reet uit, zolang je voor jezelf dan maar lekker op dezelfde bank blijft staan om je resultaten te vergelijken. Goed voorbeeld daarvan zijn de scores op de Koopmans bank altijd :)
En nu ga ik een biertje doen in het zonnetje, genoeg geluld en sorry voor al het offtopic geblaat.<]
 
Back
Top