Gmuze
Gabriel is de naam
Ik zit hier een nogal te dubben (met mijn noob brein) over de T-poort (vlinderpoort) en de ovale poort met boosters.
Ik vraag me namelijk af wat het voordeel en nadelen van beide zijn.
Je ziet bij malossi dat de 50cc topcilinders gebruik maken van boosters. De vlinderpoort wordt weer gebruikt bij de 70cc topcilinders. Het enige wat ik hieruit kan opmaken is dat de boosters meer koppel geven, omdat 50cctjs dit missen. Dit is ook wel logisch omdat je uitlaatpoort breder wordt, maar geeft een vlinder poort dan minder koppel?
Het bovenste vond ik wel logisch klinken, omdat 70cc meer dan genoeg koppel hebben, maar wat is dan het voordeel van de vlinderpoort? Geeft die meer pk's bij hogere toeren? Wat is het?
En Fabrizi (voor voornamelijk offroad competitie) maakt ook gebruik van boosters. Dus weer denk ik dat ze meer koppel geven.
Polini gelooft kennelijk heilig in de vlinderpoort, omdat deze op hun 40, 50 en 70cc cilinders wordt gebruikt. Ik neem aan dat zei er ook wel goed over nagedacht hebben.
Dan heb je ook nog MK met de prorace cilinder en uitlaat die (kennelijk) veel toeren maakt en weinig koppel levert met boosters. En KRD heeft nu ook een cilinder met boosters en een uitlaat die er bij hoort met een powerband van boven de 15000 toeren.
Ik krijg er dus helemaal geen wijs uit, maar dat komt omdat ik er dus weinig vanaf weet. Ik weet wel dat het met de oppervlakte van de uitlaatpoorten te maken heeft en de puls :? Maar voor de wat meer ervare mensen; help me out, ik trek krom van de verwarring.
Ik vraag me namelijk af wat het voordeel en nadelen van beide zijn.
Je ziet bij malossi dat de 50cc topcilinders gebruik maken van boosters. De vlinderpoort wordt weer gebruikt bij de 70cc topcilinders. Het enige wat ik hieruit kan opmaken is dat de boosters meer koppel geven, omdat 50cctjs dit missen. Dit is ook wel logisch omdat je uitlaatpoort breder wordt, maar geeft een vlinder poort dan minder koppel?
Het bovenste vond ik wel logisch klinken, omdat 70cc meer dan genoeg koppel hebben, maar wat is dan het voordeel van de vlinderpoort? Geeft die meer pk's bij hogere toeren? Wat is het?
En Fabrizi (voor voornamelijk offroad competitie) maakt ook gebruik van boosters. Dus weer denk ik dat ze meer koppel geven.
Polini gelooft kennelijk heilig in de vlinderpoort, omdat deze op hun 40, 50 en 70cc cilinders wordt gebruikt. Ik neem aan dat zei er ook wel goed over nagedacht hebben.
Dan heb je ook nog MK met de prorace cilinder en uitlaat die (kennelijk) veel toeren maakt en weinig koppel levert met boosters. En KRD heeft nu ook een cilinder met boosters en een uitlaat die er bij hoort met een powerband van boven de 15000 toeren.
Ik krijg er dus helemaal geen wijs uit, maar dat komt omdat ik er dus weinig vanaf weet. Ik weet wel dat het met de oppervlakte van de uitlaatpoorten te maken heeft en de puls :? Maar voor de wat meer ervare mensen; help me out, ik trek krom van de verwarring.