vocht in carterruimte, 1 week stilstaan

Bas

Administrator
Staff member
gewoon laten staan. Sloop eindelijk die powerfilter eraf, of ga lopen als het regent.

Voor de rest geen olie erin gooien, want dan krijg je hem zeker nooit meer aan de praat. Ik neem aan dat er niet een liter water in je carter zit. Na je weekje vakantie? kan je hem waarschijnlijk gewoon weer starten, mooiste is als je hem ergens binnen kan zetten, bougie eruit doekje erover, zodat vocht verdampt en/of in het doekje intrekt
 
Advertisement - register to remove this

ok frieskist
smile.gif
(waar komt je nick vandaan?), heel erg bedankt, ik krijg er geen roest vormind door ofzow, hij wordt erg rijk gesmeerd normaal dus ik denk dat er genoeg olie enzo op alles zit om een week te beschermen tegen vocht.
thanks.

[This message has been edited by speedfreak (edited 08 April 2001).]

[This message has been edited by speedfreak (edited 08 April 2001).]
 
ok ik heb het volgende prob, heb met een powerfilter in de regen gereden(jaja zeg maar nix) en nu wil me scooter na een nachtje niet meer starten, hij ontsteekt enzow nog wel, maar wordt na 2-3 slagen gesmoord, de rook die uit de pijp komt is wit en ruikt naar onverbrande gassen.
vocht in me carter dus, maar nu ga ik maandag(9-4) een week weg, en heb geen tijd om alles eraf te slopen, wat kan dit beetje vocht voor schade aanrichten, en wat kan ik doen en wat is verstandig om te voorkomen dat bv mijn krukas lagers enz verrotten?
bijv olie in het boegie gat droppen, extra bescherming??
tell me please.

henk raven

------------------
honda x8r-s, zwart, nov 99.
malossie 70cgiet,nrx, 17.5 dell,polini vario,polini snaar,polini airspeed,polini 15/49wordt 12/49, polini membraan, topracing koppeling,bij goed weer malossie powerfilter.
 
Ik MOEST toen het regende met de scooter naar school (had tentamen week en had me verslapen...) en ik rijd nog steeds met powerfilter (niet lang meer, gaat over 1 a 2 weken de helmbak in) en toen ging hij ook niet harder dan 55.

Volgende dag ook nie beter, nog steeds 55.
Effe de powerfilter schoongemaakt en toen vlamde hij weer als een raket!!!!!!!!!!
 
is het ook niet schadelijk voor me krukas lagers?, punt is, met powerfilter rijdt ie echt het beste, dus jah dan zit dat filter er regelmatig op he..
maar iig bedankt voor de geruststellende berichten.
en hopen dat ik em weer kan starten na me skivakantie
smile.gif


greets henk
 
Mja, ze keerringen zullen niet lek zijn ofzo, dus ik zien niet hoe het daar op je spiebanen kan komen.

me nick kwam gewoon in een vlaag op
smile.gif

tegenwoordig vaak Freezer, omdat dat korter is
tongue.gif
 
Back
Top