2de cilinder in 1 week warmgelopen :S??

s4nd0r

Jagrox
het moment is daar je heb een 70 cc cilinder je gaat boeken en valt uit en kan lopen naar huis...
alles zat nog GOED aangesloten en er was voldoende benzine en voldoende koelvloeistof en olie...
dan ga je de cilinder eraf halen en jahoor het is waar ziet al vegen zitten...
okwe denk je kan gebeuren
je haalt een nieuwe cilinder en hetzlefde verhaal gebeurt weer weer dikke vegen erin...

wat kan dit nou zijn

1e was een athena 70cc 19 mm en std krukas :L
2e was een stage 6 70cc 19 mm en std krukas :L

waar door zou het kunne komen dat er steeds vegen inkomen...???

alvast bedankt

sander
 
Advertisement - register to remove this

als de vegen ter hoogte van je tapeinden zitten heb je je cil te vast aangedraaid wat resulteerd in een warmloper. daar moet je trouwens niet altijd een nieuwe cilinder voor halen, meestal ff honen en je kan weer rijden;)
 
s4nd0r said:
bougie was wel wit uitgeslagen...
ja en olie slangetjes zitten / zatten goed aangesloten...

daar heb je het dan he... veel te kleine sproeier waarschijnlijk, dat ding wordt dan niet gesmeerd vanbinnen.warmgelopen is het dus niet, gewoon verneukt en slecht afgesteld :L
 
Je zegt dat je bougie wit is, dus de sproeier is te klein.
Welke olie gebruik je, want goede volsynthetische olie is belangrijk.
Met het inrijden van een alu lc cilinder heb ik geen ervaring, dus daar kan ik je niks over zeggen.

Wat hij voor heeft is toch net een warmloper, te weinig benzine dus te weinig koeling enzovoort, of vergis ik me?

Groeten metecco
 
1:40 is wel genoeg als je rustig aan rijdt hoor...

1:35 = 1000 gedeeld door 35 = 18.57 ml per liter dus , dus 5 liter moet 142.86 ml bij.

maar om het makkelijker te maken kun je 1:40 of 1:30 smeren

1:40 is 25ml per liter (100ml per 4 liter dus) en 1:30 is 33.3333ml per liter (dus 100 ml per 3 liter ongeveer)
 
Back
Top