wat voor 2de hands scooter?

betanice

Well-Known Member
ey,

ik ben nieuw hier ben al weer een tijdje 16 en mag EINDELIJK een scooter.
nu heb ik 27 november me examen ga er van uit dat ik hem haal.
nu wil ik een 2de hands scooter kopen maar welke?

ik zit een beetje te denken aan

Beta ark
Aerox
malaguti
Aprilia SR

wat zijn de voordelen en nadelen van deze scooters?

ik heb ongeveer 800 euro en nog wat van me ouders dus denk rond de 1000 voor een scooter.

welke zou ik dan het beste kunnen kopen, ik ben niet bekend met het sleutelen in een scooter.

als iemand me kan helpen zou het geweldig zijn.

alvast bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb zelf niet zo heel erg veel ervaring met scooters, heb zelf een Aprilia SR AC WWW uit 2001, leuk dinkie maar nogal wat probleempjes mee.
Het licht is bijvoorbeeld nogal zwakjes (voorlicht)
Dit kan eventueel verholpen worden met een 'angel eyes' unit maar dan moet je weer zoiets erbij kopen.

Aerox'jes zijn wel leuk, leuke stijl. Alleen iedereen heeft ze al, maar dit heeft natuurlijk als voordeel dat er veel voor te krijgen is, denk aan optische maar ook motorische onderdelen.

Beta Ark.. tja apart, moet je van houden.

Malaguti is ook een goed bekend merk, en het zijn bijna allemaal minarelli (motorisch) dus onderdelen zat te krijgen voor deze scooters.

Pas wel op dat je geen Di-tech koopt (SR) rijden prima, doen het prima. Maar als er iets kapot gaat zit je meestal in de stront, vaak geen dealers die er aan willen knutselen omdat het injectie is.

Meeste van deze informatie heb ik gelezen op forums hier en daar, en/of zelf meegemaakt, hoop in ieder geval dat het een beetje nuttig was.

Misschien dat iemand met iets meer ervaring je op weg kan helpen. :)

Succes.
 
Back
Top