Motor stottert, vocht?

n1ckname

Well-Known Member
hey, ik heb gistere een andere drukveer ( Topsport Rood 4.1mm) in mijn scooter ( TGB 303 RS ) gezet, hij liep perfect, vannochtend ook naar school perfect, toen ik vanmiddag terug reed, was er een hele grote plas water waar ik door heen moest, ik reed nogal hard, en toen vlak daarna, begon de motor te stotteren, hij reed nog 30 en darana hoor je de uitlaat inhouden lijkt het wel, en het lijkt net alsof je motor bijna uitvalt, en toch nog doorgaat. Ik hoop niet dat er iets aan de hand is, maar ik denk zelf dat het mischien vocht kan zijn of iets ? ik weet alleen niet wat ik er aan kan doen, en wat ik schoon moet maken, iemand suggesties? bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Waarschijnlijk vonkt in je bougiedop. Even drogen en het is weer goed. En anders is er misschien water via luchtfilter binnen gekomen, dan ist n kwestie van n lekker eind rijden, verdampt t vanzelf :)
 
haha ja dat kan ik doen, maar ik ga maar 40.. want dan begint hij te stotteren :p.. 40 is ook geen snelheid om mee te toeren.. bougi dop heb ik eral af gehaald en gedroogd.. maar ik krijg die bougi zelf er niet uit, mijn sleutel is niet lang genoeg dat hij over de bougi heen kan helemaal. maar ik heb mijn luchtiflter er ook al af gehaald en schoon gespoten met perslucht. Mischien dat er wel water in zit nog, maar dat weet ik niet.. ik kan zeker niet zonder luchtfilter gaan rijden of wel?
 
mr.piaggio said:
je kan in droog weer natuurlijk eggt wel even proberen zonder luchtfilter te rijden ( kijken of daar het probleem zit :) ) maar dit zal voor langere tijd nooit goed zijn.

grrtz
:|

TS niet doen dat!
Je scooter krijgt dan veel ste weinig benzine, dus dan krijg je geen goede verbranding, en zal je cilinder veel ste warm lopen en naar de kloten gaan.

___________________________________________________
Maar wat je ff moet checken:
- Bougie + dop (geen vocht), eventueel nieuwe bougie+dop, is toch niet duur.
- Luchtfilter schoon + droogmaken, je hebt het al met perslucht gedaan maar leg je spons (filter in je luchtfilter) gewoon ff een paar uurtjes in de zon, droogt hij erg snel als er vocht in zit.
- Carburateur schoon + droogmaken (van binnen)
- Mocht dat alles niet helpen, is ff naar je ontsteking laten kijken
 
Back
Top