Aerox stottert bij het optrekken met warme motor

terriekipkerry

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een aerox die met een koude motor perfect rijdt en veel trekkracht heeft tijdens het optrekken. Na het warm rijden heeft mijn aerox jammer genoeg niet meer zoveel trekkracht omdat hij na het stationeer lopen eerst 2 a 3 sec stottert en dan gewoon doortrekt naar de top snelheid. Ik heb al een andere bougie geprobeerd en andere sproeiers en een andere afstelling van de luchtschroef hielp ook al niet!

Verandering:
Ongeveer 3 weken geleden had ik dit probleem nog niet maar na vervanging van mijn cilinderkop (want daarvan was het schroefdraad van het bougiegat doorgedraaid) heb ik dit probleem gekregen.

Setup:
50cc origineel
17,5mm carburateur
stage 6 replica uitaat
 
Advertisement - register to remove this

Haha dat lijkt me sterk want het was precies dezelfde cilinderkop alleen dan met een goed schroefdraad. :p
Ik ben vandaag de hele dag met mijn scooter bezig geweest alleen kwa stotteren bij het optrekken word hij niet beter. Met een koude motor rijdt hij goed en als de motor warmer word dan gaat hij steeds meer stotteren/brommen bij het optrekken. Ik denk misschien dat het komt door mijn trekveertjes dat die op een 1 of andere manier te strak zijn en dat hij dan te laat aangrijpt, want hij stottert/bromt 3 sec en dan is het probleem weg en trekt hij helemaal goed door naar de top. Een andere oorzaak zou ik namelijk ook niet kunnen bedenken voor dit rare probleem.
 
Als je echt alleen je kop hebt vervangen en daarna dit probleem is ontstaan, moet het daar wel mee te maken hebben. Zoals euro-motor aangeeft, plaats eens een nieuwe koppakking en controleer of je kop en cilinder wel vlak zijn.

Het kan ook zijn dat hij eerder minimaal compressieverlies had (met je vorige kop), waardoor hij met iets extra benzine makkelijker liep. Dat verschil is nu weg dus moet die extra benzine ook weg. Dan zou je je afstelling dus licht moeten bijstellen. Kwestie van proberen
 
Back
Top