Probleempje met vocht?

TB

Well-Known Member
Ik heb het voilgende irritante probleem met m'n scoot:

Als ik 's morgens vroeg me scoot start om naar school te rijden en rijdt er hooguit 500 m mee dat is er een stoplicht. Als ik dan voorzichtig wat gas geef (koude motor) dan wil ie totaal niet en zakt ie compleet weg in z'n toeren. Hoort 'm niet meer lopen maar alleen wat gepruttel. Als ik het gas dan loslaat dan komt ie weer terug en als ik dan weer opnioeuw probeer weg te komen dan gaat het hortend en stotend. Als ie op temperatuur komt dan is het probleem weg en trekt ie heel soepel op. Het zelfde probleem heb ik als ik 's avonds er net mee weg rijdt met koude motor. Maar nu komt het vreemde: net zoals daarnet, pakte ik 'm om ff te gaan tenaken en is er totaal geen probleem mee en trekt ie wel goed op met koude motor. Nu is mijn vraag of het misschien iets te maken kan hebben met de luchtvochtigheid. 'S morgens en 's avonds is het namelijk stukken vochtiger dan in de middag. Misschien dat het iets is met het luchtfilter ofzo, soms als ik over een dijk hobbeltjes ben gereden hoor ik ff een zuigend geluid en ff later is het weer weg. Kan het zijn dat ie er verkeerd in gemonteerd zit of moet ik het probleem toch ergens anders zoeken?
 
Advertisement - register to remove this

Ja vocht is het enige wat ik bedenken kan, het vreemde is dat ie wel gewoon in de garage staat waarin het heel droog is. Als ie dan buiten komt met vochtigere lucht dan reageert ie er heel verrot op. Gisteren ook, trok ik 3/4 gas op. Hij trekt goed, houdt inene ff in en schiet daarna weer weg. Laat er maar ff naar kijken denk ik zodat ik zeker weet wat het is, want kan me niet voorstellen dat dit gezond moet zijn.
 
Dat had ik bij me ark in begrenste toestand ook, toen ik die prop en ring eruit getrapt had was het over. Maar toen ik die for sjeez er onder schoof kwam het weer terug...
 
Dan valt m'n choke er na 400/500 m al af. Dan is ie nog hartstikke koud, kan hier wat aan worden veranderd? Vast wel toch? Ik heb 'm vanmorgen 5-10 minuten warm laten draaien vanmorgen en nu ging het wel goed. Alleen wat het vreemde van alles is, hij had dit probleem de eerste 1000 km niet, toen na de servicebeurt begon ie zo te kloten, vandaar dat ik me afvraag of het wat anders is. En hoe zit dat dan met dat vage zuigende geluid als ik over een flinke hobbel ga en na een tijdje rijden weer kwijt ben?
 
Ow ja ik was nog vergeten te zeggen dat als ik 'm koud start dat ik dan nooit meer dan half gas geef. Dus kan me voorstellen dat als je een keer volgas geeft dat dan die choke eraf valt, maar dat doe ik ook niet!
 
Laat 'm gewoon nakijken, want vertrouw het gewoon niet. Valt toch allemaal binnen de garantie dus voor alle zekerheid dan gewoon. al kost het een paar centen, dan doe ik het nog want dan weet ik zeker dat het in orde is. Carb vies lijkt me niet echt, maar kan altijd natuurlijk.
 
Opgestart door TB:
Ik heb het voilgende irritante probleem met m'n scoot:

Als ik 's morgens vroeg me scoot start om naar school te rijden en rijdt er hooguit 500 m mee dat is er een stoplicht. Als ik dan voorzichtig wat gas geef (koude motor) dan wil ie totaal niet en zakt ie compleet weg in z'n toeren. Hoort 'm niet meer lopen maar alleen wat gepruttel. Als ik het gas dan loslaat dan komt ie weer terug en als ik dan weer opnioeuw probeer weg te komen dan gaat het hortend en stotend. Als ie op temperatuur komt dan is het probleem weg en trekt ie heel soepel op. Het zelfde probleem heb ik als ik 's avonds er net mee weg rijdt met koude motor. Maar nu komt het vreemde: net zoals daarnet, pakte ik 'm om ff te gaan tenaken en is er totaal geen probleem mee en trekt ie wel goed op met koude motor. Nu is mijn vraag of het misschien iets te maken kan hebben met de luchtvochtigheid. 'S morgens en 's avonds is het namelijk stukken vochtiger dan in de middag. Misschien dat het iets is met het luchtfilter ofzo, soms als ik over een dijk hobbeltjes ben gereden hoor ik ff een zuigend geluid en ff later is het weer weg. Kan het zijn dat ie er verkeerd in gemonteerd zit of moet ik het probleem toch ergens anders zoeken?


het kan ook nog wel eens de koppakking zijn dat die aan vervanging toe is want als ie er niet goed op zit of gaar is of iets anders en er komt vocht in dan krijg je dat soort dingen.
 
Heeft men nix verandert aan je sproeier of lucht / benzine mengsel instellingen? Kan zijn als ie koud is en of te veel of te weinig..meestal teveel krijgt dat als je gas geeft alles weg valt...Verzuipen dus...Maar lijkt me eigenlijk ook sterk...Gewoon laten nakijken is gewoon het beste lijkt me...
smile.gif

Zekerheid voor alles!
 
Back
Top