Vivacity 70cc sproeier

Hallo, ik heb een vivacity met een 70cc malossi sport cilinder en een 17,5 mm carb, maar ik haal niet echt hoge topsnelheden en trekkracht is alleen tot de 30 goed ik heb het idee dat ik een te grote sproeier heb (95) weet iemand ongeveer wat een goede sproeier is voor deze setup. Ik kan het niet goed van de boegie aflezen want die is altijd lichtgrijs maakt niet uit welke maat sproeier.
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Post eens een duidelijke foto na dat je een poosje gereden heb van de kleur van je bougie, en welk gewicht rolletjes gebruik je?
 
Hallo, ik heb een vivacity met een 70cc malossi sport cilinder en een 17,5 mm carb, maar ik haal niet echt hoge topsnelheden en trekkracht is alleen tot de 30 goed ik heb het idee dat ik een te grote sproeier heb (95) weet iemand ongeveer wat een goede sproeier is voor deze setup. Ik kan het niet goed van de boegie aflezen want die is altijd lichtgrijs maakt niet uit welke maat sproeier.
Alvast bedankt!
Welk luchtfilter heb je erop zitten?
 
17,5 carb is ook geen goede optie voor een peug blokje.
12,5 kun je beter afgesteld krijgen.
Malossi sport is leuk maar geen snelle cilinder.

Ik zelf zou eens halvewege de 80 85 beginnen.
Warm rijden en even checken naar de kleur.

Wit = te arm
Zwart = te rijk.
Bruin = goed
 
Iedereen die mij heeft geholpen erg bedankt!
De scooter heb ik vandaag zover gekregen dat ie blijft doorlopen (niet 100% stationair maar al redelijk) dus hij valt niet meer uit. Luchtschroef staat 2,5 slag open. Heb t std luchtfilter erop zitten en sproeier 74, heb een stukje gereden en vind em persoonlijk nog niet geweldig rijden maar kan goed komen omdat ik nu al een lange tijd op zip Iget 2020 rijd. Mocht iemand nog tips voor de vario afstelling of wat anders hebben hoor ik t graag. Heb trouwens ook malossi Carbon plaatjes in de membraan gezet en vervangen. Wel merk ik ook als ik rond de 60 rijd en laat t gas los en geef dr na weer gas dat ie niet zo lekker trekt. Tips voor de finetuning graag!
Groetjes
 
17,5 carb is ook geen goede optie voor een peug blokje.
12,5 kun je beter afgesteld krijgen.
Malossi sport is leuk maar geen snelle cilinder.

Ik zelf zou eens halvewege de 80 85 beginnen.
Warm rijden en even checken naar de kleur.

Wit = te arm
Zwart = te rijk.
Bruin = goed

Ik had er een 16mm Dell orto PHBG eronder zitten.. Liep er voor geen meter op. En met originele carb was het ook niet te doen.
 
Nooit met een 19mm geprobeerd ?

Die gaat met het originele luchtfilter nooit passen.. Alleen met powerfilter.. Was dat toen niet van plan om dat te gebruiken.
En dan heb je ook niks meer aan die inlaat... Heb je een stage 6 inlaatkit nodig.

Ik had het inlaat rubber uit de filter box gehaald. Gat volgens mij groter gemaakt zodat die over de carb ging.. En van binnen uit de kelk erop gedraaid.

Daarnaast was ik in de veronderstelling dat die beiden niet werkte het zonder geld was om er een 19mm erop te zetten..
 
Die gaat met het originele luchtfilter nooit passen.. Alleen met powerfilter.. Was dat toen niet van plan om dat te gebruiken.
En dan heb je ook niks meer aan die inlaat... Heb je een stage 6 inlaatkit nodig.

Ik had het inlaat rubber uit de filter box gehaald. Gat volgens mij groter gemaakt zodat die over de carb ging.. En van binnen uit de kelk erop gedraaid.

Daarnaast was ik in de veronderstelling dat die beiden niet werkte het zonder geld was om er een 19mm erop te zetten..
Ja, die stage 6 inlaat kit heb ik ook gezien.
Wellicht wel een van de betere opties als ik het zo bekijk. De standaard inlaat beperkt ook de flow.

Waarom wil je niet rijden met een 'powah' filter ?
@ TS

Vwb de fijn afstelling denk ik dat je rollers en veren moet gaan testen. En ik zou er ook een knappe snaar op leggen. Want een rommel snaar zal die snel opvreten.
 
Back
Top