Hoeveel g rollen 70cc vivacity

bliksem-kater

2t strijder
Beste mensen,
Ik heb een peugeot vivacity 70cc die op het begin een makkelijke wheelie trekt (0-20) en van (20-40) heel slecht trekt en van (40-55) heel snel trekt maar dikke overtoeren maakt.
Setup:
70cc gietijzer met alu kop
12.5mm carb maar wordt 19mm.
Std trek en drukveren
Tecnigas terugloop uitlaat.
6.5 g rollen

Graag wil ik dat hij straks met de 19mm carburateur aan ongeveer één stuk doortrekt.
Hoeveel g rollen zouden hiervoor nodig moeten zijn.
Trek en drukveren vervangen heb ik het gereedschap niet voor.
 
Advertisement - register to remove this

Std trek en drukveren

Moet sterkere erin.

Een sterkere drukveer zorgt er namelijk ook voor dat de riem door de vario niet meteen direct door de achterpoelie word getrokken en te snel in een te hoge versnelling eindigd en dus vermogen verliest.

Door de riem achterin langer op een wat lagere versnelling te houden heb je daardoor meer koppel uit je vermogen. En zal die harder weg trekken.

Bij de tecnigas hoort normaal trekveren bij te zitten en die hoor je er dan ook erin te zetten.
 
Bedankt voor jou antwoord.

Dus ik zal een gele mallossi drukveer kopen.
Er zit nu een groene drukveer met standaard trekveren op.
Moet ik ook trekveren halen? Zo ja welke?
 
als jij strakkere trekveren erin zet, zal die dus bij een hoger toerental aangrijpen, en heb je dus meer koppel.
je zou er bijv malossi geel in kunnen doen. eventueel zou je hier kunnen zien wat de slapste en strakste veren zijn: https://scooterforum.net/resources/afstellen-2-takt-minarelli-peugeot-piaggio.389/
Ik vind de resources wat onoverzichtelijk.
Maar als ik de resources volg dan kan ik met naruku zwarte trekveren hetzelfde resultaat krijgen als bij mallossi gele druk en trekveren want er zit al een groene drukveer in.
 
Back
Top