Hoeveel kwaad papieren pakking resten?

Cassie Spassie

New Member
Hoi, ik heb van de week een Kymco dink 50cc uit 2005 gekocht (watergekoeld 2 takt). Deze had geen compressie, dus uit elkaar gehaald en een nieuwe cilinder, zuiger, zuigerveren, etc. Gekocht. Maar nu zitten er op het alluminium blok nog resten van de pakking. Ik heb deze er zo goed mogelijk afgeschraapt met rem reiniger en thinner. Maar hoeveel kwaad kan het als hier kleine resten van over blijven? (Zie foto)
 

Attachments

  • 16832105767203696950822682338836.jpg
    16832105767203696950822682338836.jpg
    183.5 KB · Views: 30
Advertisement - register to remove this

als je dat stuk onder laat zitten sluit je nieuwe pakking niet af of trek je de boel krom.
maar remmenreiniger en thinner schrapen niet: volgende keer eerst even loskloppen met een klein hamertje (bol achterkantje) en dan / nu met een los blaadje van een stanleymes erlangs. let wel op dat je niet te diep ìn je blok snijdt.
Post automatically merged:

FF zoiets gebruiken: https://www.elektramat.nl/hultafors...afvFawCVHeU8aOg_vVA9Hv7TF2nAzBcwaAuziEALw_wcB

Anders heb je kans die ik niet mooi aansluit en dus gaat lekken.
ook mooi.
 
Ben er nu met heel fijn water schuurpapier overheen aan het gaan, want het zit zo hardnekkig vast dat ik het er amper af krijg met een bot mesje of een van de andere tips die gegeven zijn.
 
scherpe kant aan een oude pinpas schuren ;)
Post automatically merged:
Haha dat hebben wel meer passen bij mij na het weekend

Overigens kan met scotch brite prima mits je niet als een halve zool gaat lopen te schuren op 1 plekkie.

Zou zelf een verfschrapertje pakken van de gamma ofzo. Gaan scheermesjes in en dan heb je een ideale schraper als je rustig aan doet en niet gaat lopen steken
 
Back
Top